VW Golf VII Hybrid w 2014 roku

(pp)
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Po wersjach GTD i elektrycznej, Volkswagen przedstawił szczegóły dotyczące odmiany hybrydowej swojego kompaktowego hatchbacka. Auto znajdzie się w sprzedaży w 2014 roku.
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Pod względem technologicznym, pojazd Volkswagena korzysta z rozwiązań zaprezentowanych wcześniej w Audi A3 e-tron. Hybrydowy Golf jest napędzany przez 1.4-litrową jednostkę TSI o mocy 150 KM, która dodatkowo jest wspomagana przez 100-konny silnik elektryczny. Maksymalny moment obrotowy, generowany przez ten układ, wynosi 350 Nm. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w czasie 7,6 sekundy.

Jednak znacznie bardziej imponujący jest wynik, jaki udało się uzyskać hybrydowemu Golfowi w czasie oficjalnego pomiaru zużycia paliwa. Rezultat ten wynosi bowiem zaledwie 1,3 l/100 km, przy jednoczesnej emisji CO2 na poziomie 35 g/km. Należy jednak dodać, że wynik ten osiągnięto przy naładowanych bateriach, co pozwoliło na pokonanie części dystansu z wykorzystaniem jedynie energii elektrycznej.

Moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem nowej przekładni e-S Tronic, opracowanej specjalnie z myślą o układach hybrydowych. Podobnie jak A3 e-tron, Golf Plug-in Hybrid może pracować w trzech trybach: całkowicie elektrycznym, wyłącznie spalinowym oraz z wykorzystaniem obu silników.

Korzystając z silnika elektrycznego, Golf może pokonać do 50 km/h.

Ceny auta poznamy na przełomie 2013 i 2014 roku.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty