Wkładaj, wkładaj!

Michał Kij
Fot. Fiat: Współczesna Multipla, która wchodzi na nasz rynek, ma silnik umieszczony z przodu napędzający przednie koła.
Fot. Fiat: Współczesna Multipla, która wchodzi na nasz rynek, ma silnik umieszczony z przodu napędzający przednie koła.
Do wymyślenia minivanów przyznają się Amerykanie i Francuzi. Lecz może pierwszeństwo należy się Włochom?

Do wymyślenia minivanów przyznają się Amerykanie i Francuzi. Lecz może pierwszeństwo należy się Włochom?

Fot. Fiat: Współczesna Multipla, która wchodzi na nasz rynek, ma silnik umieszczony z przodu napędzający przednie koła.
Fot. Fiat: Współczesna Multipla, która wchodzi na nasz rynek, ma silnik umieszczony z przodu napędzający przednie koła.

 

Dwa fotele z tyłu, przed silnikiem, dwa między osiami i dwa z przodu. Razem sześć. Tyle miejsc miał Fiat 600 Multipla. Fotele dawały się w dowolny sposób składać i mały autobusik

Fot. Fiat: W 1956 roku debiutował Fiat 600 Multipla, który mógł przewozić 6 pasażerów. Miał silnik z tyłu, który napędzał tylne koła, bowiem Multiplę
Fot. Fiat: W 1956 roku debiutował Fiat 600 Multipla, który mógł przewozić 6 pasażerów. Miał silnik z tyłu, który napędzał tylne koła, bowiem Multiplę zbudowano z wykorzystaniem Fiata 600.

przekształcał się w sporą furgonetkę, a nawet kuszetkę dla dwojga. Nietuzinkowy samochodzik debiutował w 1956 roku. Przez dziesięć lat zbudowano przeszło 160 tys. Multipli.

 

Po czterdziestu latach we Frankfurcie pojawiła się nowa Multipla. Kontrowersyjny wygląd trzymał ją z dala od czołówki rynku minivanów, za to trafiła jako eksponat do Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Nie bacząc na gusta koneserów sztuki, w tym roku znacznie złagodzono formę auta. Ma bardziej

Fot. Fiat: We współczesnej Multipli mamy również 6 miejsc, tylko w dwóch rzędach.
Fot. Fiat: We współczesnej Multipli mamy również 6 miejsc, tylko w dwóch rzędach.

konserwatywny charakter, choć wnętrze nadal przyprawia o zawrót głowy. Samochód mierzy niewiele ponad cztery metry długości i może pomieścić sześć osób. Jak u przodka z epoki rock&rolla ma uniwersalne wnętrze. Fotele umieszczone w dwu rzędach - po trzy, są składane i obracane.

 

Fot. Fiat: W Multipli z 1956 roku 6 pasażerów ulokowano w trzech rzędach siedzeń.
Fot. Fiat: W Multipli z 1956 roku 6 pasażerów ulokowano w trzech rzędach siedzeń.

Najnowsza Multipla jest oferowana w dwu wersjach: Active i droższej Dynamic. Do wyboru jest benzynowy silnik 1,6 o mocy 103 KM oraz godny polecenia, bardzo dynamiczny diesel 1,9 JTD o mocy 115 KM. Fiat opracował również ekologiczny model na gaz ziemny (CNG) z silnikiem 1,6 l o mocy 92 KM. Więcej zwolenników nad Wisłą znajdzie zapewne wersja z fabryczną instalacją na propan-butan (LPG), która prawdopodobnie znów będzie oferowana.

Fot. Fiat: Ceny nowej Multipli poznamy pod koniec października. Powodzenie tego modelu na naszym rynku jest uzależnione w głównej mierze od ceny.
Fot. Fiat: Ceny nowej Multipli poznamy pod koniec października. Powodzenie tego modelu na naszym rynku jest uzależnione w głównej mierze od ceny.

 

Ceny nowej Multipli poznamy pod koniec października. Jeśli będą zbliżone do tych, jakimi legitymowała się poprzedniczka, auto może podjąć skuteczną walkę z konkurentami. Większość z nich jest po prostu droższa. Renault Scenic II w podstawowej wersji Pack kosztuje 67 tys. złotych, czyli o 4 tys. więcej niż poprzednia Multipla. Podobna różnica dzieli Fiata z Citroenem Xsara Picasso. Atutem włoskiego auta są również małe wymiary zewnętrzne. Jest krótszy od rywali, a mimo to nadal można w nim sporo pomieścić.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty