Nazwa Wraith nie została użyta przez Rolls Royce'a po raz pierwszy. Wcześniej, brytyjski producent oferował swoim klientom pojazd o tej samej nazwie w latach 1938-1939. Wówczas, auto było oferowane zarówno jako coupe, jak i klasyczny sedan. Tym razem, Wraith będzie wytwarzany jedynie w wersji dwudrzwiowej.
Nadwozie modelu Wraith nawiązuje co przedwojennego protoplasty. Jest to widoczne m.in. w opadającej linii dachu, płynnie przechodzącej w pokrywę bagażnika. Do tego stopnia, że nadwozie nowego Wraitha jest niemal dwubryłowe. Pod względem stylistycznym, pojazd korzysta z rozwiązań zastosowanych w modelu Ghost Coupe. Jest jednak mniejszy. Wraith jest o 130 mm krótszy, 40 mm szerszy i o 43 mm niższy od Ghosta. Z kolei rozstaw osi skrócono o 183 mm.
Pod maską Wraitha znalazła się 625-konna jednostka V12, generująca dodatkowo 799 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wartości te są przenoszone na tylną oś za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej. Co ciekawe, skrzynia ta wykorzystuje do pracy GPS. Dobór przełożeń odbywa się m.in. przy pomocy informacji dotyczących rodzaju drogi, po której porusza się pojazd. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje Wraithowi 4,4 sekundy.
Inżynierowie Rolls Royce'a skupili się również na układzie kierowniczym i zawieszeniu. Pierwszy z tych systemów posiada zmienną siłę wspomagania, która maleje wraz ze wzrostem prędkości. Z kolei prace nad zawieszeniem były prowadzone m.in. na torze Nurburgring.
Wraith trafi do sprzedaży jesienią 2013 roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?