Oglądając dzisiaj japońskie prospekty tego motocykla sprzed lat, było
wiadomo że gdy pojawi się w Europie, nie będzie tym samym motocyklem. Japończycy
aby nie przerazić potencjalnych kupców wysoką ceną, dokonali amputacji
kilku niezłych elementów. Wiele chromowanych detali trafiło na półki magazynowe
oraz świetne amortyzatory Ohlins.
Ogołocony, duży i ciężki (253 kg) w końcu trafił do Europy. Czterocylindrowy,
chłodzony powietrzem silnik pochodzi z trzech modeli FJ 1100 i 1200 oraz
nieprodukowanego modelu XS.
Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to właściwie rączka gazu określa czy
to będzie sześć lub dwanaście litrów paliwa (!) na sto kilometrów.
Wyposażenie technicznie jest nieco spartańskie. Dźwigni hamulcowej nie
da się wyregulować, w widelcu zupełnie nic nie można ustawić, brak regulacji
tłumienia.
Na naszym rynku trudno jest trafić na ten model motocykla. Orientacyjne
ceny (rynek niemiecki): pierwszy rok produkcji 16.000 zł; 1996 - 18.000
zł; 1997 - 20.000 zł; 1998 - 22.000 tys. zł.
Zalety
- mocny i trwały silnik
- wygodna pozycja kierowcy
Minusy
- niestabilne podwozie
- przeciążone sprzęgło
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?