Zakup auta. Kobiety nie chcą już małych samochodów

Mariusz Michalak
Karolina Topolova / Fot. AAA Auto
Karolina Topolova / Fot. AAA Auto
Wybierając samochód kobiety są bardzo pragmatyczne, dlatego przedkładają praktyczność samochodu nad przesadne wyposażenie dodatkowe. Według analizy rynku przeprowadzonej przez AAA AUTO, panie coraz częściej wybierają większy bagażnik, automatyczną skrzynię biegów, silniki benzynowe, a zwłaszcza młodsze auta.

„Jedną czwartą naszych klientów stanowią kobiety, których pragmatyzm w wyborze auta obserwujemy już od dawna. Niezależnie od tego, czy są Polkami, Czeszkami czy Słowaczkami, wszystkie koncentrują się bardziej na swoich rzeczywistych potrzebach w zakresie posiadanych możliwości finansowych. Ubiegły rok znacząco wpłynął na ich zachowania zakupowe. Z małych, praktycznych samochodów z minimalnym wyposażeniem, kobiety częściej przesiadają się do dużych SUV-ów lub kombi. Ważnym elementem jest dla nich dodatkowe wyposażenie w postaci zestawu głośnomówiącego zapewniającego bezpieczną jazdę, czujniki parkowania, tempomat czy system automatycznego zatrzymywania się przed przeszkodą” – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

W ubiegłym roku Polki, mimo większych oczekiwań wobec wyposażenia aut, nie wydały dużo więcej. Średnio ich wydatki na zakup auta używanego od dawna wynoszą ok. 20 tys. zł. Zdecydowana większość kobiet kupuje samochody do 10 lat. „Kobiety już od dawna kupują młodsze auta i tego nie zmieniła pandemia. Co więcej, w tym roku obserwujemy jeszcze większą skłonność do młodszych samochodów, a jedna czwarta pań kupuje nowe auto“ – dodała Karolina Topolová.

Najpopularniejszym nadwoziem roku wśród kobiet pozostaje hatchback (35%), za nim plasują się kombi (25%) oraz SUV-y (24%), których sprzedaż rośnie w najszybszym tempie. 62% kobiet wybiera samochód w wersji benzynowej, 20% z automatyczną skrzynią biegów, a 13% z napędem na cztery koła. Najczęściej wybieranym modelem w AAA AUTO jest Škoda Octavia, w zeszłym roku była to mniejsza Škoda Fabia.

Polki wolą bardziej markę Opel, a konkretnie model Astra. 21% kobiet wybiera srebrnoszary kolor samochodu, 20% biały, a 15% czarny. „Kobiety nie są tak kapryśne, jak często sądzi opinia publiczna. Rzadko kupują samochód ze względu na jego kolor, chociaż może to pomóc w podjęciu ostatecznej decyzji w przypadku kilku identycznych samochodów” – podsumowała Karolína Topolová.

Zobacz także: Ford Transit w nowej wersji Trail

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty