Pojazdem wykonywany był przejazd w ramach międzynarodowego transportu drogowego rzeczy. Realizowany przewóz odbywał się bez udziału pilota. Zgodnie z wykonanym w obecności kontrolowanego kierowcy pomiarem za pomocą wag nieautomatycznych stwierdzono, że:
1) rzeczywista masa całkowita kontrolowanego pojazdu członowego wraz z ładunkiem wynosiła 79,7 t. W związku z tym, że dopuszczalna masa całkowita kontrolowanego pojazdu, mogła wynosić 40,0 t doszło do jej przekroczenia o 39,7 t, tj. o 99,25 %;
2) suma nacisków podwójnej osi napędowej ciągnika samochodowego (oś 2 i 3) przy odległości pomiędzy osiami składowymi pomiędzy 1,3 m a 1,8 m, wynosiła 26,6 t przy dopuszczalnych 19,0 t (przekroczenie wyniosło 7,6 tj. 40,0%);
3) zmierzona długość pojazdu członowego z ładunkiem wyniosła 22,5 m przy dopuszczalnej 16,5 m (przekroczenie wyniosło 5,78 m tj. 35 %);
4) zmierzona wysokość zespołu pojazdów wraz z ładunkiem wyniosła 4,35 m przy dopuszczalnej 4,0 m (przekroczenie wyniosło 0,31 m tj. 7,66%);
5) zmierzona szerokość zespołu pojazdów wraz z ładunkiem wyniosła 2,88 m przy dopuszczalnej 2,55 m (przekroczenie wyniosło 0,3 m tj. 11,81 %).
Kierujący pojazdem okazał do kontroli zezwolenie kategorii V na przejazd pojazdu nienormatywnego wydane w dniu 20.10.2015 r. Mając na uwadze wyniki uzyskanych pomiarów stwierdzono, że poddany kontroli drogowej pojazd samochodowy jest pojazdem nienormatywnym o parametrach wymiarowo-wagowych odpowiadających zezwoleniu kategorii VII na przejazd pojazdu nienormatywnego. Mając na uwadze powyższe, inspektorzy zakazali dalszej jazdy pojazdu do czasu uzyskania stosownego zezwolenia. Wobec przewoźnika wykonującego przewóz za naruszenia przepisów zostanie wszczęte postępowanie administracyjne.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?