Pavoni uchodził za architekta rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i Grupy Fiata w Polsce. Urodził się 25 marca 1950 r. w Rzymie,
natomiast w Fiacie pracował od 1969 roku. W latach 1978 – 1989 pełnił funkcję dyrektora przedstawicielstwa koncernu w Polsce. Od 1990 do 1992 roku szefował przedstawicielstwu włoskiej firmy w Moskwie, by w latach 1992 – 1995 znowu pracować w Warszawie.
W 1992 r. wchodził w skład zespołu negocjacyjnego biorącego udział w procesie prywatyzacji Fabryki Samochodów Małolitrażowych FSM w Bielsku-Białej, z której utworzono trzy spółki z udziałem Skarbu Państwa i kapitału Fiata: Fiat Auto Poland S.A. (produkcja samochodów), Magneti Marelli S.A. (produkcja komponentów samochodowych) i Teksid Poland S.A.(metalurgia). Pavoni koordynował inwestycje Fiata w tych spółkach.
W następnych latach brał udział w tworzeniu kolejnych spółek koncernu w naszym kraju: Fiat Lubrificanti Poland, Gilardini Poland, Toro Poland Investments (ubezpieczenia).
Natomiast od 1995 roku do 21 października tego roku piastował funkcję prezesa Zarządu Fiat Polska Sp. z o.o., reprezentującej Grupę Fiat w Polsce.
Przez 10 lat (1992-2002) był wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej Fiat Auto Poland S.A, a od 2002 roku pełnił funkcję prezesa Zarządu Fiat Auto Poland S.A.
Spośród wielu nagród i wyróżnień, warto wspomnieć, że Enrico Pavoni został odznaczony Krzyżem Oficerskim Republiki Włoskiej (w 2001 r.), oraz Krzyżem Komandorskim Orderu Zasługi Rzeczpospolitej Polskiej (2004).
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?