Niemiecki producent postanowił podzielić się z nami szczegółami technicznymi tego silnika, przedstawiając zasadę jego działania. Podczas jazdy z niską prędkością obrotową, aktywna jest tylko jedna, mała turbosprężarka. W miarę wciskania pedału gazu, pracować zaczyna druga, większa. Z kolei po przekroczeniu 2,5 tys. obr./min., dołącza do nich trzecia sprężarka, która podobnie jak pierwsza, jest niewielkich rozmiarów.
Dzięki takiej konfiguracji, jednostka ta generuje moc 380 KM i aż 740 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zamontowana w nadwoziu sedana serii 5, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Sportowe osiągi nie idą w tym przypadku z dużym apetytem na olej napędowy. Producent podaje, że średnie zużycie paliwa w tym aucie nie przekracza 6,3 l/100 km.
Sposób, w jaki aktywowane są sprężarki możemy obejrzeć na poniższym filmie:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?