W polskich salonach Fiata zadebiutował model 500L. To zupełnie nowy rozdział w dziejach „pięćsetki". 500L łączy styl legendarnego modelu 500 ze współczesną funkcjonalnością. Producent ma nadzieję, że jego propozycja stanie się alternatywą dla tradycjonalnych przedstawicieli segmentu B i C.
W momencie premiery rynkowej, oferta Fiata 500L obejmuje 11 kolorów nadwozia, 3 odcienie dachu (czarny, biały lub kolor karoserii), 5 wersji modelowych (Fresh, Pop, Pop Star, Easy i Lounge), 3 kolory felg (czarny, biały i szary-aluminium), 3 wersje silnikowe, 7 odmian wystroju wnętrza oraz - 140 różnorakich akcesoriów, zaprojektowanych specjalnie dla tego samochodu.
Oferowana w Polsce gama modelowa zaczyna się od bazowej wersji Fresh, której standardowe wyposażenie bezpieczeństwa składa się z dwóch czołowych poduszek powietrznych, dwóch poduszek kurtynowych, bocznych, reflektorów ze światłami do jazdy dziennej DRL oraz zaawansowanego systemu ESP. Standardowe wyposażenie obejmuje: dwupłaszczyznową regulację położenia kolumny kierownicy, elektrycznie sterowane okna w drzwiach przednich, wspomaganie elektryczne przekładni kierowniczej Dualdrive z funkcją City, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz zdalnie sterowany zamek centralny.
Drugą wersją wyposażeniową jest wersja Pop dająca klientom większą możliwość personalizacji pojazdu, aby jeszcze lepiej odpowiadał ich potrzebom. Kolejny poziom wyposażenia Pop Star obejmuje dodatkowo do wersji Pop boczne listwy ochronne nadwozia z elementami chromowanymi, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze karoserii oraz 16-calowe felgi ze stopu lekkiego. I tak bogatą listę wyposażenia Pop - wersja Pop Star uzupełnia o klimatyzację manualną z filtrem przeciwpyłkowym oraz tempomat. Fiat przewidział także poziomy
wyposażenia Easy i Lounge, które łączą w sobie cechy wymienionych wcześniej wersji.
Auto będzie oferowane w Polsce z dwoma silnikami benzynowymi. Słabszy z nich będzie miał pojemność 1.4-litra i moc 95 KM. Z kolei mocniejsza, 105-konna odmiana 500L będzie napędzana przez nowy, dwucylindrowy motor 0.9-litra TwinAir. Dla zwolenników diesli, Fiat przygotował tylko jeden motor - będzie to sprawdzona jednostka 1.3-litra MultiJet o mocy 85 KM. Najtańsza wersja benzynowa (1.4 Fresh) będzie kosztowała 49 990 zł. Z kolei zakup diesla będzie wiązał się z wydatkiem minimum 69 990 zł.
Wersja | Silnik | Moc (KM) | Moment obrot. (Nm) | Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) | Prędkość maksymalna (km/h) | Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | Emisja CO2 (g/km) | Cena (zł) |
Fresh 1.4 | benzynowy | 95 | 127 | 12,4 | 178 | 6,2 | 145 | 49 990 |
Lounge 0.9 | benzynowy | 105 | 145 | 12,2 | 180 | 4,8 | 112 | 70 990 |
Easy MultiJet | wysokoprężny | 85 | 200 | 15,2 | 165 | 4,2 | 110 | 69 990 |
Lounge MultiJet | wysokoprężny | 85 | 200 | 15,2 | 165 | 4,2 | 110 | 76 990 |
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?