Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fiat 500L Trekking

Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Fiat 500L Trekking / Fot. Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Fiat 500L Trekking / Fot. Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Wraz z rosnącym zainteresowaniem niewielkimi pojazdami typu crossover, Fiat wprowadził do sprzedaży odmianę modelu 500L o nazwie Trekking. Auto w wersji Life napędzanej silnikiem benzynowym 1.4 16V 95 KM można nabyć już za kwotę 67 000 złotych.
Fiat 500L Trekking / Fot. Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Fiat 500L Trekking / Fot. Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Konstrukcja oparta na poszerzonej płycie podłogowej modelu Punto zaprezentowała została w 2013 na salonie samochodowym w Genewie. To, co ją odróżnia od tradycyjnych wersji to podwyższone zawieszenie, kształt zderzaków, stylowe boczne listwy, przednie i tylne osłony oraz system Traction+.

Wymiary nadwozia: długość 414 cm, szerokość 178 cm, wysokość 166 cm oraz rozstaw osi 261 cm powodują, że jest on liderem w swojej kategorii. Niecodzienna stylistyka auta sprawia, że nie sposób nie zwrócić na niego uwagi. Zwiększony prześwit do 145 mm sprawia wrażenie, że mamy do czynienia z pojazdem o sporych rozmiarach. Lekkości konstrukcji Trekkingowi przysparzają bardzo duże powierzchnie szyb bocznych i szyby czołowej, które oprócz wrażeń estetycznych zapewniają doskonałą widoczność z jego wnętrza.

Fiat 500L Trekking / Fot. Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Fiat 500L Trekking / Fot. Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Oryginalny design nie dotyczy jednak tylko nadwozia, wnętrze też charakteryzuje się niecodzienną stylistyką. Po wejściu do kabiny w pierwszej chwili odnosi się wrażenie natłoku barw oraz różnego rodzaju elementów wykończeniowych. Odczucie to zmienia się wraz z upływem czasu. Okazuje się, że futurystyczny design wnętrza jest w pełni przemyślany. Dominującą figurą geometryczną jest zaokrąglony prostokąt. Nawet dwukolorowe, obszyte skórą, wielofunkcyjne koło kierownicy wygląda jakby było kwadratowe. Auto wyposażono w system Uconnect, którego ciekawą funkcją jest możliwość wyświetlania na ekranie informacji w czasie rzeczywistym o stylu jazdy kierowcy. Program eco Drive LIVE analizuje technikę jazdy i sugeruje jej zmianę w celu uzyskania jak najmniejszego zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji do otoczenia. Świetnie prezentują się fotele przednie pokryte tekstylną tapicerką, wykończone elementami skórzanymi, które zapewniają komfort na przyzwoitym poziomie, a profil ich oparć poprawne trzymanie na boki podczas pokonywania zakrętów. Konstrukcja nadwozia bezpośrednio przełożyła się na ilość miejsca w kabinie, jest go pod dostatkiem zarówno na siedzeniach przednich jak i tylnej kanapie. Fiat 500L Trekking to pojazd o wielozadaniowym charakterze użytkowania, jest autem bardzo praktycznym, dysponuje bagażnikiem o standardowej objętości 400 litrów. Zaletą pojazdu jest możliwość regulacji wzdłużnej kanapy tylnej, co pozwala na powiększenie jego objętości. Przestrzeń tą możemy dowolnie konfigurować dzięki asymetrycznie składanym siedzeniom tylnym. Maksymalna objętość bagażnika wynosi 1310 litrów.

Fiat 500L Trekking / Fot. Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Fiat 500L Trekking / Fot. Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Pod maskę testowanego samochodu trafiła jedna z najczęściej wybieranych w produktach włoskiej marki jednostka napędowa - silnik wysokoprężny o pojemności 1598 ccm, który generuje moc 105KM przy 3700 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 320Nm przy 1750 obr./min.. Zasilany układem Common Rail charakteryzuje się bardzo niskim spalaniem oraz osiągami na przyzwoitym poziomie. Wysoki moment obrotowy powoduje, że auto jest bardzo dynamiczne. Prędkość 100 km/h osiąga w czasie 12 sekund. Podczas jazdy do wnętrza może docierać charakterystyczny dla silników diesla dźwięk jego pracy. Jednostka współpracuje z precyzyjnie działającą

Fiat 500L Trekking / Fot. Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Fiat 500L Trekking / Fot. Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

manualną 6 biegową przekładnią. Nazwa wersji może sugerować, że auto wyposażono w napęd na cztery koła, ale tak nie jest. Moment obrotowy silnika przenoszony jest na oś przednią, a poprawę właściwości terenowych ma zapewnić system Traction+. Układ włączany jest przyciskiem na konsoli centralnej i działa do prędkości 30 km/h. W chwili wykrycia utraty przyczepności jednego z kół system przyhamowuje go i przenosi moment obrotowy na koło dysponujące wyższą przyczepnością do podłoża. Traction+ efektywnie wspomaga prowadzenie auta z zachowaniem maksimum kontroli i stabilności toru jazdy. Zawieszenie samochodu zostało zestrojone dość miękko z nastawieniem na komfort użytkowania, co w połączeniu z jego dużą wysokością może powodować podczas pokonywania zakrętów odczuwalne dla kierowcy przechyły nadwozia. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy działa bardzo precyzyjnie, został on wyposażony w uruchamiane na desce rozdzielczej dodatkowe wspomaganie „City”, które w znaczny sposób ułatwia manewrowanie autem na parkingu.

Wybrane dane techniczne Fiata 500L Trekking i konkurentów:

Marka / model

Fiat 500L Trekking

Renault Captur

Peugeot 2008

Wersja

-

Intens

Allure

Cena (zł)

87 000

74 050

85 000

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

1598

1461

1560

Moc (KM)

105

90

115

Moment obrotowy (Nm)

320

220

270

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12

13,1

10,4

Prędkość maksymalna (km/h)

175

171

188

Średnie spalanie (l/100 km)

4,7

3,6

4,0

Skrzynia biegów

Manualna

6-biegowa

Manualna

5-biegowa

Manualna

6-biegowa

Pojemność bagażnika (l)

400

377

350

 
Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert


Fot. Info-Ekspert
Fot. Info-Ekspert

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty