Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 KM vs Hyundai i30 1.5 T-GDI 160 KM. Rozsądne hatchbacki w sportowych przebraniach

Kamil Rogala
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel również) podpowiadają, że wybór słabszej, oszczędniejsze, tańszej i znacznie wygodniejszej wersji będzie rozsądniejszy. Ale czy to oznacza, że musimy rezygnować ze sportowego wyglądu i dodatków? W naszym zestawieniu sprawdzimy oferty Toyoty Corolli oraz Hyundaia i30 z popularnymi silnikami, ale w sportowych odmianach wyposażenia.
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel również) podpowiadają, że wybór słabszej, oszczędniejsze, tańszej i znacznie wygodniejszej wersji będzie rozsądniejszy. Ale czy to oznacza, że musimy rezygnować ze sportowego wyglądu i dodatków? W naszym zestawieniu sprawdzimy oferty Toyoty Corolli oraz Hyundaia i30 z popularnymi silnikami, ale w sportowych odmianach wyposażenia. archiwum
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel również) podpowiadają, że wybór słabszej, oszczędniejsze, tańszej i znacznie wygodniejszej wersji będzie rozsądniejszy. Ale czy to oznacza, że musimy rezygnować ze sportowego wyglądu i dodatków? W naszym zestawieniu sprawdzimy oferty Toyoty Corolli oraz Hyundaia i30 z popularnymi silnikami, ale w sportowych odmianach wyposażenia.

Toyota Corolla vs Hyundai i30. Nadwozie i wnętrze

Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel również) podpowiadają, że wybór słabszej, oszczędniejsze, tańszej i znacznie wygodniejszej wersji będzie rozsądniejszy. Ale czy to oznacza, że musimy rezygnować ze sportowego wyglądu i dodatków? W naszym zestawieniu sprawdzimy oferty Toyoty Corolli oraz Hyundaia i30 z popularnymi silnikami, ale w sportowych odmianach wyposażenia. Toyota

Toyota Corolla była zawsze uważana za samochód nudny i bez wyrazu, który nie wyróżniał się na tle innych, ale obecna wersja łamie te stereotypy. To może brzmieć dziwnie - Corolla, która przyciąga wzrok - ale to trafne określenie obecnie sprzedawanej dwunastej generacji. Jeśli zdecydujemy się na przykład na czerwoną lub grafitową odmianę hatchback w wersji GR Sport zamiast białej, podstawowej wersji kombi, możemy być pewni, że taka Corolla zrobi wrażenie na ulicy. Auto w tej wersji wygląda znakomicie, ma agresywny, sportowy charakter i odzwierciedla japoński styl z licznymi załamaniami, ostrymi kantami i dynamicznymi detalami. Spójrzmy na przednią część - szerokie reflektory łączą się z minimalistycznym grillem i małym logo na środku, a zderzak ma ogromną atrapę wlotu powietrza, otoczoną srebrną ramką z „wąsami” na dole. Corolla najnowszej generacji wygląda świetnie, szczególnie w wersji hatchback. A co znajdziemy w środku?

Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel również) podpowiadają, że wybór słabszej, oszczędniejsze, tańszej i znacznie wygodniejszej wersji będzie rozsądniejszy. Ale czy to oznacza, że musimy rezygnować ze sportowego wyglądu i dodatków? W naszym zestawieniu sprawdzimy oferty Toyoty Corolli oraz Hyundaia i30 z popularnymi silnikami, ale w sportowych odmianach wyposażenia. Toyota

Wnętrze Toyoty Corolli jest solidne, ale nie zachwyca. Jest ergonomiczne, ale niektóre rozwiązania mogłyby być lepsze. Deska rozdzielcza jest wyraźnie oddzielona od konsoli środkowej, co nadaje lekkości i oryginalności, ale ekran z szeroką, błyszczącą ramką, wystający ponad kształt kokpitu, jest nieestetyczny i niepraktyczny. System info-rozrywki też nie jest najlepszy, ponieważ nie ma zaawansowanych funkcji multimedialnych, które mają konkurencyjne modele. Częściowo wirtualne zegary są przeciętne i niezbyt czytelne, ale na szczęście, funkcjonalność i ergonomia Toyoty Corolli są na wysokim poziomie, a obsługa wszystkich funkcji jest łatwa i bezproblemowa. Fotele w wersji GR Sport są świetne i zapewniają dobre podparcie boczne w okolicy lędźwiowej i ud. Wnętrze jest dostatecznie przestronne, ale wąski otwór drzwiowy z tyłu może być problematyczny dla wysokich pasażerów. Podłoga jest nierówna, co może obniżyć komfort pasażera na środku. Bagażnik w wersji hatchback jest wystarczający - podłoga jest płaska nawet po złożeniu oparć (warto wybrać wersję z podwójną podłogą), a haczyki zwiększają funkcjonalność. Trochę szkoda, że zabrakło kilku gadżetów poprawiających użyteczność kufra, ale to nie Skoda, aby szukać tego typu dodatków. Pojemność w wersji standardowej to 361 litrów, a po złożeniu oparć kanapy – 1052 litry. Raczej bez rewelacji.

Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel również) podpowiadają, że wybór słabszej, oszczędniejsze, tańszej i znacznie wygodniejszej wersji będzie rozsądniejszy. Ale czy to oznacza, że musimy rezygnować ze sportowego wyglądu i dodatków? W naszym zestawieniu sprawdzimy oferty Toyoty Corolli oraz Hyundaia i30 z popularnymi silnikami, ale w sportowych odmianach wyposażenia. Hyundai

Hyundai i30 to samochód, który łączy w sobie atrakcyjną, typową dla koreańskich aut stylistykę i praktyczność. Jego sylwetka jest dynamiczna i nowoczesna, a w odmianie N Line jeszcze bardziej podkreślona przez sportowe akcenty. Przód samochodu charakteryzuje się dużym, charakterystycznym grillem i smukłymi reflektorami, które idealnie pasują do linii nadwozia. Inną ważną cechą stylistyczną jest płynna linia dachu, która łagodnie schodzi ku tyłowi pojazdu. Tył także wygląda stylowo, z ostrymi kantami tylnej szyby, spojlerem dachowym i szerokimi lampami tylnymi. W białym kolorze i w podstawowej wersji model i30 może być niezbyt widoczny, ale czerwony lakier i wersja N Line sprawiają, że ma wyrazisty, sportowy wygląd.

Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel również) podpowiadają, że wybór słabszej, oszczędniejsze, tańszej i znacznie wygodniejszej wersji będzie rozsądniejszy. Ale czy to oznacza, że musimy rezygnować ze sportowego wyglądu i dodatków? W naszym zestawieniu sprawdzimy oferty Toyoty Corolli oraz Hyundaia i30 z popularnymi silnikami, ale w sportowych odmianach wyposażenia. Hyundai

Wnętrze Hyundaia i30 imponuje przestronnością i nowoczesnym designem, co zapewnia komfort podróżowania zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Deska rozdzielcza jest elegancka i prosta, a fotele są wygodne i mają szeroki zakres regulacji, w tym podparcie lędźwiowe, a w najwyższych wersjach podgrzewanie z regulacją. Samochód ma wiele praktycznych rozwiązań, takich jak schowek na okulary, schowek pod fotelem pasażera czy uchwyty na kubki pod roletką, co poprawia jego funkcjonalność i estetykę. System multimedialny z ekranem dotykowym jest łatwy w obsłudze i daje dostęp do różnych funkcji, takich jak radio, nawigacja GPS, Bluetooth czy Apple CarPlay/Android Auto. Materiały użyte we wnętrzu są wysokiej jakości, co zapewnia solidność i trwałość. Dobrze spasowane elementy wnętrza dodatkowo zwiększają poczucie komfortu podczas jazdy. Jeśli chodzi o bagażnik, wersja 5-drzwiowa oferuje standardowo 395 litrów, zaś po złożeniu oparć jest to aż 1301 litrów. W porównaniu do konkurenta z Japonii, różnica jest spora.

Toyota Corolla vs Hyundai i30. Dane techniczne, osiągi i spalanie

O ile Hyundai i30 wygrywa z Toyotą Corollą układem i przestronnością wnętrza, tak japońska propozycja ma asa w rękawie w postaci napędu hybrydowego. Co prawda nie daje on sportowych emocji, ale kusi płynnością i ekonomią. Do napędu w wybranej przez nas wersji służy układ 1.8 Hybrid o mocy 140 KM z automatyczną skrzynią bezstopniową e-CVT. Moc silnika spalinowego to skromne 98 KM (142 Nm), ale jest on wspierany przez silnik elektryczny o mocy 95 KM (185 Nm). Napęd trafia oczywiście na przednie koła, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 180 km/h a średnie spalanie to 4,6 l/100 km.

Koreański konkurent ma w sobie więcej werwy, ale kosztem spalania. Pod maską Hyundaia i30 pracuje bowiem silnik 1.5 T-GDI o mocy 160 KM i momencie obrotowym 253 Nm. Napęd również kierowany jest na przednie koła, ale za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni DCT. Jest również możliwość wybrania przekładni 6iMT, czyli skrzyni manualnej, która współpracuje z systemem miękkiej hybrydy. Jak to się przekłada na osiągi? Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 8,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 210 km/h. Brak przekładni CVT zdecydowanie polepsza doznania ze sportowej jazdy. Spalanie nie jest zdecydowanie wyższe – zdaniem producenta jest to średnio 5,5 l/100 km.

Toyota Corolla vs Hyundai i30. Ceny i wyposażenie

Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel również) podpowiadają, że wybór słabszej, oszczędniejsze, tańszej i znacznie wygodniejszej wersji będzie rozsądniejszy. Ale czy to oznacza, że musimy rezygnować ze sportowego wyglądu i dodatków? W naszym zestawieniu sprawdzimy oferty Toyoty Corolli oraz Hyundaia i30 z popularnymi silnikami, ale w sportowych odmianach wyposażenia. Toyota

Toyota Corolla ze względu na napęd hybrydowy jest wyraźnie droższa od koreańskiej propozycji. Model z wyposażeniem GR Sport i z napędem 1.8 Hybrid o mocy 140 KM kosztuje 148 400 złotych (z cennika na rok 2024). Za te pieniądze dostajemy w standardzie m.in.:

  • 17-calowe felgi aluminiowe GR Sport;
  • tapicerkę materiałową z elementami ze skóry syntetycznej;
  • światła główne LED;
  • przyciemniane szyby tylne;
  • przednie i tylne czujniki parkowania;
  • ładowarka indukcyjna dla smartfona;
  • podgrzewane wycieraczki przedniej szyby;
  • dodatki do nadwozia z serii GR Sport etc.
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby na co dzień jeździć sportowym hatchbackiem z mocnym silnikiem i głośnym wydechem, ale bardzo często rozsądek (portfel również) podpowiadają, że wybór słabszej, oszczędniejsze, tańszej i znacznie wygodniejszej wersji będzie rozsądniejszy. Ale czy to oznacza, że musimy rezygnować ze sportowego wyglądu i dodatków? W naszym zestawieniu sprawdzimy oferty Toyoty Corolli oraz Hyundaia i30 z popularnymi silnikami, ale w sportowych odmianach wyposażenia. Hyundai

Hyundai i30 w wersji N Line z silnikiem 1.5 T-GDI o mocy 160 KM i z automatyczną skrzynią 7-biegową DCT to koszt 130 500 złotych. W tej wersji dostajemy w standardzie m.in.:

  • przyciemniane szyby tylne;
  • światła do jazdy dziennej i pozycyjne LED;
  • dodatki z pakietu N Line;
  • 18-calowe felgi N Line;
  • fotel kierowcy z elektryczną regulacją odc. lędźwiowego;
  • fotel kierowcy z regulacją długości siedziska;
  • tapicerkę materiałowo-skórzaną N Line;
  • dwustrefową klimatyzację z nawiewami z tyłu etc.

Toyota Corolla vs Hyundai i30. Podsumowanie

Oba modele oferują sporo przestrzeni, praktyczne wnętrze i dużo komfortu dla całej rodziny, choć są skierowane do nieco innych grup odbiorców. Toyota Corolla w wersji GR Sport prezentuje się nieco lepiej, jest bardziej agresywna i sportowo nacechowana…, ale tylko wizualnie. Napęd hybrydowy o mocy 140 KM i przekładnia bezstopniowa skutecznie hamują chęć dynamicznej jazdy. Hyundai i30 wygląda nieco skromniej, ale za to silnik 1.5 T-GDI we współpracy z dwusprzęgłowym automatem serwuje nieco więcej emocji, a to wszystko w wyraźnie niższej cenie.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

 

Toyota Corolla (GR Sport) 1.8 Hybrid 140 KM (e-CVT)

Hyundai i30 (N Line) 1.5 T-GDI 48V 160 KM (AT7)

Euro NCAP

5/5

5/5

Wysokość (mm)

1460

1455

Rozstaw osi (mm)

2640

2650

Długość/szerokość (mm)

4370/1790

4340/1795

Pojemność bagażnika (l)

351/1052

395/1301

Cena (zł, brutto)

od 148 400

od 130 500

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1345

1282

Układ napędowy

benzyna (HEV)

benzyna (MHEV)

Pojemność baterii zbiornika paliwa (l)

43

50

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, bezstopniowa e-CVT

automatyczna, 7-stopniowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

140

160

Moment obrotowy (Nm)

185 (silnik elektr.)

253

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,1

8,6

Prędkość maksymalna (km/h)

180

210

Średnie zużycie paliwa (l/100 km) - dane fabryczne

4,6

5,5

Emisja CO2 (g/km)

100

126

Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Toyota Corolla (GR Sport) 1.8 Hybrid 140 KM (e-CVT)

Hyundai i30 (N Line) 1.5 T-GDI 48V 160 KM (AT7)

Poduszki powietrzne

7

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr./podgrzewane

S/S

S/S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

-/S

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena: 

 

Toyota Corolla (GR Sport) 1.8 Hybrid 140 KM (e-CVT)

Hyundai i30 (N Line) 1.5 T-GDI 48V 160 KM (AT7)

Przestronność wnętrza


*

Silnik

*

*

Osiągi


*

Podwozie

*

*

Poziom hałasu (odczuwalny)

*

*

Zużycie paliwa

*


Wyposażenie

*

*

Cena


*

Wynik końcowy

***** (5)

******* (7)

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty