Focus ST już w Polsce

(mp)
Fot. Ford: Dodatkowe spojlery, inaczej wyprofilowane nadkola i obniżone zawieszenie to cechy wyróżniające wersję ST Forda Focusa.
Fot. Ford: Dodatkowe spojlery, inaczej wyprofilowane nadkola i obniżone zawieszenie to cechy wyróżniające wersję ST Forda Focusa.
Ford wprowadził na nasz rynek Focusa ST. Ceny samochodu w wersji 3-drzwiowej zaczynają się od 105 700 zł, a 5-drzwiowej od 107 100 zł.

Ford wprowadził na nasz rynek usportowioną wersję Focusa oznaczanego jako ST. Ceny samochodu w wersji 3-drzwiowej zaczynają się od 105 700 zł, a 5-drzwiowej od 107 100 zł.

 

Focusa ST (Sport Technologies) opracował dział Ford TeamRS zajmujący się projektowaniem aut na potrzeby sportu wyczynowego. Jego dziełem jest także Mondeo ST 220 dostepne.

 

Fot. Ford: Dodatkowe spojlery, inaczej wyprofilowane nadkola i obniżone zawieszenie to cechy wyróżniające wersję ST Forda Focusa.
Fot. Ford: Dodatkowe spojlery, inaczej wyprofilowane nadkola i obniżone zawieszenie to cechy wyróżniające wersję ST Forda Focusa.

Focus ST już na pierwszy rzut oka różni się od standardowego. Założono dodatkowe spojlery, dwie końcówki układu wydechowego i 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów. Zmodyfikowano także kształt górnej i dolnej kraty wlotu powietrza. Reflektory przeciwmgielne i światło biegu wstecznego otoczono aluminiową siatką. Na nowo wyprofilowano także nadkola. W opcji dostępny jest szerszy

Fot. Ford: Focusa ST napędza silnik 2,5 l/225 KM. Samochód osiąga „setkę” w 6,8 sekundy i może jechać z prędkością 240 km/h.
Fot. Ford: Focusa ST napędza silnik 2,5 l/225 KM. Samochód osiąga „setkę” w 6,8 sekundy i może jechać z prędkością 240 km/h.

tylny spojler.

 

Wnętrze także ma sportowy charakter. Na szczycie tablicy przyrządów umieszczono dodatkową konsolę, w której znajdują się trzy zegary: wskaźnik ciśnienia doładowania w turbosprężarce oraz wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju. Pokryte skórą koło kierownicy jest nieco

Fot. Ford: Wnętrze ma sportowy charakter.
Fot. Ford: Wnętrze ma sportowy charakter.

szersze. Focus ST jest również wyposażony w sportowe przednie fotele.

 

Zawieszenie Focusa obniżono o 1,5 cm. Elementy tłumiące mają twardszą charakterystykę. Zwiększono także sztywność nadwozia poprzez m.in. zamontowanie profilu poprzecznego pomiędzy kolumnami zawieszenia. Modyfikacje przeszedł układ hamulcowy. Wykorzystano w nim większe tarcze hamulcowe z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 2-tłoczkowymi z tyłu.

 

Do napędu Focusa ST przeznaczono 5-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 l. Turbodoładowana jednostka napędowa rozwija moc 225 KM i współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

2522

Moc (KM)

225

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

6,8

Prędkość maksymalna (km/h)

240

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

6,8/13,8

Długość x szerokość x wysokość (cm)

436 x 184 x 150

Pojemność bagażnika (l)

362

Cena brutto 3-drzwiowy/5-drzwiowy (zł)

105 700/107 100

 

Wybrane wyposażenie standardowe:

przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, komputer pokładowy, automatyczna klimatyzacja, radioodtwarzacz z CD, centralny zamek.

od 12 lat
Wideo

Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty