Honda Civic Hybrid

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra: Nadwozie hybrydowego Civica praktycznie nie różni się od konwencjonalnej wersji. Inne są tylko kołpaki.
Fot. Tomasz Szmandra: Nadwozie hybrydowego Civica praktycznie nie różni się od konwencjonalnej wersji. Inne są tylko kołpaki.
Podobnie jak w poprzedniej generacji Hondy Civic, także najnowszy model japońskiej firmy jest oferowany w wersji hybrydowej.

 

Od czasu premiery obecnego modelu Civica, który od podstaw został na nowo zaprojektowany, auto wzbudzało kontrowersje. Konstruktorzy postanowili zerwać z wszelkimi stereotypami i zaszokować nowoczesnymi rozwiązaniami. Ósma generacja Civica doczekała się także wersji sedan - równie ciekawej, ale znacznie mniej kontrowersyjnej.

Honda wyraźnie zróżnicowała odmianę cztero- i pięciodrzwiową, co wydaje się być dobrym

Fot. Tomasz Szmandra: Nadwozie hybrydowego Civica praktycznie nie różni się od konwencjonalnej wersji. Inne są tylko kołpaki.
Fot. Tomasz Szmandra: Nadwozie hybrydowego Civica praktycznie nie różni się od konwencjonalnej wersji. Inne są tylko kołpaki.

rozwiązaniem.

Zgodnie z oczekiwaniami Japończycy zdecydowali się na kontynuację produkcji modelu z silnikiem hybrydowym zastępując oferowany dotąd Civic IMA.

Cechy szczególne

 

Honda Civic Hybryd jest jedyną wersja tego auta, która jest produkowana w Japonii. Pięciodrzwiowe hatchbacki wytwarzane są w Wielkiej Brytanii, a czterodrzwiowy sedan powstaje w Turcji.

Civic sedan nie wygląda już tak odważnie jak wersja 5-cio drzwiowa. O ile jeszcze maska i światła z przodu dodają autu dynamiki, to tył jest już bardziej tradycyjny. Wnętrze utrzymano w konwencji znanej z hatchbacka, czyli z szeregiem wyświetlaczy i odważną ich kolorystyką. Deska rozdzielcza przypomina bardziej konsolę PlayStation, jednak co najważniejsze jest czytelna i funkcjonalna. Obrotomierz, prędkościomierz i wyświetlacz tworzą trzy osobne elementy. W wersji Hybrid auto zostało wzbogacone o wskaźnik ładowania baterii umieszczony po lewej stronie obrotomierza..   

Silnik

W sedanie oferowany jest 140-konny silnik i-VTEC o pojemności 1,8 l. Hybrid został wyposażony w zespół dwóch silników: benzynowego i elektrycznego. Silnik spalinowy o pojemności 1,3 l i mocy 95 KM współpracuje 20-konnym elektrycznym. W tym wypadku nie ma jednak możliwości użycia do napędu auta jedynie silnika elektrycznego. Jego zadaniem jest wspomaganie jednostki benzynowej, a podczas hamowania lub niewielkiej prędkości pojazdu - doładowania

Fot. Tomasz Szmandra: Hybrydę łatwo rozpoznać po znaczku na tylnej części karoserii.
Fot. Tomasz Szmandra: Hybrydę łatwo rozpoznać po znaczku na tylnej części karoserii.

akumulatorów.

Taka kombinacja zapewnia Hondzie nawet niezłe osiągi - 12,1 s od 0 do 100 km/h i przyzwoitą elastyczność. Mniejsze zużycie paliwa zapewnia system stop & go - po każdorazowym zatrzymaniu samochodu (przy wciśniętym pedale hamulca) silnik benzynowy jest wyłączony.

Z silnikiem współpracuje bezstopniowa przekładnia CVT, która wymaga przyzwyczajenia i nieco cierpliwości. Dla lepszej dynamiki jazdy silnik utrzymywany jest na wysokich obrotach, co powoduje jego niezbyt głośnie, ale czasem irytujące "wycie".

 

Wrażenia z jazdy

W nowej Hondzie siedzi się wygodnie, na dobrze wyprofilowanych fotelach. Przed oczyma pojawiają się nam znane z wersji pięciodrzwiowej oryginalnie zaprojektowane wskaźniki prędkościomierza, temperatury silnika i poziomu paliwa, które ulokowano tuż pod szybą. Obrotomierz umieszczony jest w tradycyjnym miejscu i można na niego zerkać przez koło kierownicy. Takie rozłożenie wskaźników wymaga chwili przyzwyczajenia, ale na dłuższą metę okazuje się praktyczne i wprowadza pewne urozmaicenie, o co w kompaktach zazwyczaj nie jest łatwo. Trudno nie zauważyć też bardzo starannego wykończenia i dobrej jakości materiałów

Fot. Tomasz Szmandra: Do oryginalnej tablicy przyrządów już zdążyliśmy się przyzwyczaić – wersja Hybrid została wzbogacona o wskaźnik ładowania bate
Fot. Tomasz Szmandra: Do oryginalnej tablicy przyrządów już zdążyliśmy się przyzwyczaić – wersja Hybrid została wzbogacona o wskaźnik ładowania baterii.

tapicerskich.
Po uruchomieniu silnika i wciśnięciu pedału gazu od razu przekonujemy się o możliwościach tego samochodu. Mimo, że jedziemy hybrydą, auto chętnie przyspiesza, ale trudno go porównywać do modelu z silnikiem 1,8 l, choćby ze względu na bezstopniową skrzynię CVT.

Atutem tego auta jest wielowahaczowe tylne zawieszenie. Po wprowadzeniu belki skrętnej w hatchbacku - co często wytykano Hondzie jako technologiczny krok w tył - w bardziej statecznym sedanie znalazła się konstrukcja dużo precyzyjniej prowadząca koła. Civic skutecznie tłumi większość nierówności i mimo przechyłów nadwozia, pewnie pokonuje zakręty.

Podsumowanie

 

Hondy Civic Hybrid jest starannie wykończona, posiada przestronne wnętrze, dobre zawieszenie i ekonomiczny silnik. Japońskie auto zachowuje wszystkie atuty podstawowego modelu, z wyjątkiem pomniejszonego o 25 l bagażnika. Oferuje przy tym bardziej skomplikowaną technologię i wyższą cenę, co z pewnością nie pomoże mu wyjść poza grupę aut niszowych.  

 

Wybrane dane techniczne:

 

Rodzaj silnika

Benz./elektr.

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
)

1339

Moc maks. silnik benz./el. (KM-obr/min)                                                            

 

95/20 -6000

Maks. moment obr. silnik benz. (Nm-obr/min)

Maks. moment obr. silnik el. (Nm-obr/min)

215/ 4600

103/ 4600

Rozpędzanie 0-100 km/h (s)

12,1

Prędkość maksymalna (km/h)

185

Droga hamowania ze 100 km/h (m)

41

Pojemność bagażnika (l)

350

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l /100 km)

3,8/5,8

Długość/szerokość/wysokość (cm)

455/175/143

Rozstaw osi (cm)

270

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/12

Cena (zł)

90 600

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

***

Duża ilość miejsca z przodu i z tyłu, przeciętny bagażnik.  

Silnik

****

Dynamiczna jednostka napędowa.

Poziom hałasu

*****

Poziom hałasu nie jest wysoki nawet przy wyższych obrotach.

Hamulce

***

41 metrów to średni wynik w porównaniu do innych aut tego segmentu.

Zużycie paliwa

****

Zużycie paliwa na niskim poziomie.

Wyposażenie podstawowe

****

Bogate wyposażenie.

 

Wyposażenie seryjne:

Honda Civic Hybrid

 

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane/podgrzewane elektrycznie

S/S

Klimatyzacja automatyczna

S

S - wyposażenie seryjne

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty