Honda Civic kontra Fiat Bravo

Samochody / Porównanie samochodów

Autor: Jarosław Zgirski

Liczba odwiedzin: 42636

Samochody można robić dobre, ładne i niezawodne. Takie właśnie zadanie przyświecało konstruktorom Hondy Civic i Fiata Bravo.

Samochody można robić dobre, ładne i niezawodne. To jednak trudna sztuka, jeśli

myśli się przy tym o rozsądnej cenie, którą można żądać za auto w salonie. Takie właśnie zadanie przyświecało konstruktorom Hondy Civic i Fiata Bravo. Fot. Jarosław Zgirski: Civic produkowany jest w angielskich zakładach Hondy w Swindon


Gdyby przed dwoma laty ktoś powiedział, że Civic nowej generacji będzie wyglądał jak statek kosmiczny, niewielu by w to uwierzyło. Koniec z nudą i sztampą – zdawali się mówić japońscy inżynierowie.

 

Z kolei po nieudanej próbie z modelem Stilo, Fiat poszedł po rozum do głowy i następcę przygotował do rywalizacji o klienta bardziej starannie, stawiając przede wszystkim na wygląd i jakość wykonanie. Obaj rywale zerwali więc z dotychczasowym wizerunkiem swoich poprzedników.

Fot. Jarosław Zgirski: Wraz z nadejściem Bravo Fiat swe auta ozdabiać będzie nowym, czerwonym logo

Cechy szczególne


Linia nadwozia obu samochodów może się podobać. Sylwetka Hondy przypadnie szczególnie do gustu ludziom młodym. Civic sprawia wrażenie auta sportowego. Dwie trójkątne końcówki rury wydechowej wbudowane w tylny pas zderzaka, zdają się to tylko potwierdzać. Podobne zadanie pełni tylny spojler, jednak jego umiejscowienie w szybie klapy bagażnika znacznie ogranicza widoczność.


Fiat Bravo również nawiązuje do sportowych emocji, lecz czyni to znacznie subtelniej. Wszak nie bez przesady określa się Włochów mianem mistrzów wzornictwa. W Bravo dokonali oni nie lada sztuki, łącząc wiele rozwiązań z innych aut. Znajdziemy tu zatem nawiązania do Cromy, Grande Punto i... Maserati. Fot. Jarosław Zgirski: Honda Civic ósmej generacji jest krótsza, niższa, ale i szersza od poprzednika


Wyglądem wnętrza zdumiewa natomiast Honda. Rozbudowany kokpit, z wieloma wyświetlaczami i przyciskami, przy pierwszym kontakcie wręcz przytłacza kierowcę. Fiat pod tym względem jest bardziej zachowawczy, stosując bardziej klasyczne rozwiązania.


W kompaktowej Hondzie, podobnie jak w modelu S2000, znajdziemy przycisk rozruchu silnika po lewej stronie kierownicy. Wieczorem niejeden pasażer zadziwi się niebieską poświatą zegarów deski rozdzielczej, sprawiającej wrażenie przeniesionej żywcem z kokpitu samolotu.


Mniejsze od konkurenta rozmiary nie przekładają się z kolei na przestrzeń w środku. Tej jest pod dostatkiem, zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie. Mniej miejsca na nogi Fot. Jarosław Zgirski: Najbogatszą i najdroższą wersję sport wyposażono w spojlery tylne i boczne, chromowaną końcówkę wydechu i niskoprofilowe opony mają pasażerowie Bravo, choć w Civiku wysokim pasażerom może nieco brakować miejsca nad głową. W konkurencji na pojemność bagażnika Civic bije na głowę swojej klasie nie tylko Bravo. Ciekawostką jest też innowacyjny sposób ustawiania tylnych foteli. Można je klasycznie złożyć, powiększając tym samym pojemność bagażnika, albo ustawić w pionie tylko siedziska.


Wybór diesla pod maską oznacza automatycznie przejście na wyższy od standardowego poziom wyposażenia. Ten najwyższy w Fiacie nazywa się „Sport, natomiast w Hondzie „Executive”.


Fiat za wiele elementów wyposażenia żąda dopłaty. Honda już standardzie dysponuje m.in. reflektorami ksenonowymi oraz podgrzewanymi przednimi fotelami. Fot. Jarosław Zgirski: Kosmiczny wygląd deski rozdzielczej może sprawić pewne kłopoty tradycjonalistom

Włosi punktują z kolei za światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów oraz opcjonalną poduszkę powietrzną na kolana kierowcy.


Silniki


Oba koncerny mają bardzo dobre silniki wysokoprężne w ofercie. Japończycy pracują nad motorem diesla o mniejszej pojemności, na razie jednak dysponują tylko jednym – o pojemności 2,2 l i mocy 140 KM. Charakteryzuje się on doskonałą kulturą pracy, a przy tym jest bardzo oszczędny.


Silnik diesla Hondy uznawany jest obecnie za jeden z najlepszych na świecie. 150-konna jednostka napędowa Fiata niewiele mu jednak ustępuje. Dla wielu nabywców przekonujący może być też fakt, że mając motor o pojemności 1,9 l tańsze będzie ubezpieczenie. A pod względem Fot. Jarosław Zgirski: Wygląd deski rozdzielczej przypomina kokpit modelu Croma, plastiki są dobrej jakości dynamiki jazdy oba silniki sprawują się bardzo dobrze, żwawo reagując na pedał gazu. Osiągi, w tym prędkości maksymalne są zbliżone, a drobne różnice w średnim spalaniu można uznać za mniej istotne.


Wrażenia z jazdy


Bravo i Civic miały być przełomowe dla obu koncernów. Rzeczywiście, w Fiacie można mówić o małej rewolucji. Widać, że konstruktorzy zadbali o szczegóły, jednak podczas jazdy wciąż z deski rozdzielczej dobiegały podejrzane trzaski. Nie inaczej było w przypadku Hondy, a to już powinno bardziej dziwić, gdyż dotychczas producent przyzwyczaił nas raczej do solidnego spasowania poszczególnych elementów.


Za to zawieszenie – po staremu. Jest dość sztywne, lecz bardzo bezpieczne, dając poczucie Fot. Jarosław Zgirski: Bagażnik Hondy Civic to rekordzista, ma poza tym bardzo ciekawy system ustawiania tylnych foteli panowania nad pojazdem, czemu sprzyja także precyzyjny układ kierowniczy. Fiat jest bardziej miękki, „wygasza” większość nierówności. Jednak wchodząc w zakręt trochę za mocno się przechyla, a zbyt silne wspomaganie przy dużych prędkościach sprawia, że ruchy kierownicą powinny być płynne i ostrożne.


Zarówno w jednym, jak i w drugim aucie hałas w kabinie jest na podobnym poziomie: w Civicu cichy jest sam silnik, a w Bravo dobrze wygłuszono wnętrze. Sprzyjały temu również 6-przełożeniowe skrzynie biegów, redukujące obroty przy wysokich prędkościach.

Fot. Jarosław Zgirski: Bagażnik jest duży, chociaż załadunek utrudnia wysoki próg

Podsumowanie


Wzorniczą rewoltę w kompaktowej Hondzie da się wytłumaczyć próbą zdobycia młodego klienta. Civic kusi jednak nie tylko nieziemskim wyglądem, ale i bardzo pojemnym wnętrzem.

 

Fiat zapowiadał jakościową rewolucję i rzeczywiście idzie w tym kierunku. Bravo nie jest może rewolucyjne, ale z pewnością to solidne, dobrze wykonane auto dla rodziny.. Niestety, oba te samochody z silnikami diesla i najbogatszym wyposażeniem są poza finansowym zasięgiem przeciętnych nabywców.


Wybrane dane techniczne

 


Honda Civic

Fiat Bravo

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/diesel

4/16//diesel

Pojemność skokowa (cm3 )

2204

1910

Moc maksymalna (KM/obr/min)

140/4000

150/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

340/2000

305/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,6

9,0

Prędkość maksymalna (km/h)

205

209

Pojemność bagażnika (l)

485/1326

400/1175

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50

58

Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km)

5,4/7,6

5,8/8,1

Długość x szerokość x wysokość (cm)

425/176/146

434/179/150

Rozstaw osi (cm)

263

260

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3 lub 100 tys. km/6

3/8

Cena (zł)

102 900

90 350


Wybrane wyposażenie seryjne



Honda Civic

Executive

Fiat Bravo

Sport

Poduszki powietrzne

6

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

S/950

Lusterka boczne elektrycznie podgrzewane/składane

S/S

S/750

Klimatyzacja manualna/automatyczna dwustrefowa

-/S

S/2000

Radioodtwarzacz z CD/ z MP3

S/S

S/S

S- wyposażenie standardowe


Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)



Honda Civic

Fiat Bravo

Przestronność wnętrza

+


Silnik

+


Poziom hałasu (odczuwalny)

Remis

Zużycie paliwa

Remis

Wyposażenie

+


Cena


+

 

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • driwer
    • Oba auta sa naprawde wspaniale....tylko jak na polskie realia niestety bardzo drogie:(
    • sowek
    • tak, to prawda ja wybrałbym FIATa
    • driwer
    • problem w tym ze za roznice w cenie mozna by dokupic do fiata chipa dzieki czemu mialby lepsze osiagi niz civik....problem tylko z awaryjnoscia, ale mysle ze przez ostatnie lata fiat na tyle sie poprawil ze moze konkurowac z civikiem:)
    • Krychaj
    • Jesli cena za auto klasy kompakt (nizsza srednia) przekracza 80 tys. PLN to taki samochod ma bardzo male szanse nie tylko na rynku polskim. Jest to stanowczo za duzo. No ale na pocieszenie pozostaje fakt ze za pdst. wersje fiata nalezy zaplacic ok 49 tys. PLN. I to jest raczej konkurencyjna cena w tej klasie.
    • aston
    • nie zgadzam sie ze civic jest przestronniejszy od Bravo, szczególnie jsli chodzi o miesjce nad głowa, to w Civicu jest bardzo słabo
    • expert-eu
    • Zastanów się nad swoją wypowiedzią - FIAT nie był,nie jest,i nigdy nie będzie lepszy od HONDY a to że jest nowocześnie opakowany to o niczym nie świadczy i tak zawsze będzie to tylko fiati nic więcej.
    • expert-eu
    • Fabrycznie nowy FIAT nie jest w stanie stawić czoła pięcioletniej HONDZIE pod każdym względem HONDA kładzie go na łapy,A TAK POZA TYM TO CO TU PORóWNYWAć.
    • expert-eu
    • Nie po to ten civic jest wyprodukowany aby był wielki w środku ale po to by się kierowca mógł w nim wyeksponować ,a jak ktoś potrzebuje obszerne auto to nie kupuje civica
    • Mściciel
    • Expert eu bardzo dużo mowisz o tym jaka to honda jest super a fiat be a czy miałeś fiata ?? Nie sądze bo byś nie walił takich bzdur ,mówisz to co usłyszysz a to że bez odpowiedniej weryfikacji przekazujesz dalej nie swiadczy najlepiej . Zdziwiłbyś sie jak naprawde dobrym samochodem jest fiat a honda nie jest też taka wspaniała !!!!!
    • aston
    • Mi chodziło, że w przestronność wnętrza tu wygrała Honda, tylko nie wiem jakim cudem
    • Piasek
    • No Honda jest fajna ale... 102 tyś za auto klasy kompakt tylko z powodu silnika jaki jest pod maską to już lekka przesada... Gdyby to był jakiś model Type-R to jeszcze rozumiem, ale za seryjniaka z lepszym silnikiem ????
    • expert-eu
    • Mściciel poczytaj sobie moje wypowiedzi a wtedy zobaczysz cz tak wychwalam hondę , a jeśli chodzi o fiata miałem i wiem jakie to jest auto, wejdz sobie na moją stronę tam dowiesz się więcej o mnie.
    • expert-eu
    • Masz rację za takie pieniądze można mieć lepsze auto, ale ludziom się podoba i kupują.
    • matias21
    • jeźdze 10 letnią lancia i nie narzekam po pół roku nic sie nie sypie dałem za nią połowe ceny toyoty czy hondy mam w niej automatyczna klime full elektryke jest nawet tempomat...też przed zakupem każdy mi odradzał, że to złom i musze przyznac, że wcale nie, ale dzięki pewnym stereotypom auta włoskie kupuje sie za grosze bo maja dużą utrate wartości ten fiat za 3 lata bedzie kosztował mniej niż polowe natomiast honda jakies 70%, a wtedy napewno wybrałbym fiata ;D
    • expert-eu
    • Nie sztuką jest kupić nowe auto w salonie lecz kupić używane w idealnym stanie.
    • expert-eu
    • Ja nie wiem co takiego dobrego jest we fiacie,jesteś chyba pierwszą osobą która tak pochlebnie wypowiada się na temat fiata ,A czym wcześniej jeżdziłeś?
    • expert-eu
    • Kawały o policjantach też się z powietrza nie wzięły,coś chyba w tym jest. bez obrazy dla mundurowych.
    • Krychaj
    • Ciezko sie zgodzic z Twoja powyzsza opinia ze honda jest tylko do wyeksponowania kierowcy a nie od posiadania odpowiedniej przestrzeni pasazerskiej. Honda tworzac taki design chciala zerwac z opinia jaka funkcjonowala o poprzednim civicu. Civic to byl zawsze samochod z "pazurem" a poprzedni model niestety temu zaprzeczal. Obecny jest zadziorny ale konstruujac go nie zapomniano o przestronnosci. Jak na swoje gabaryty jest naprawde duzy w srodku (mialem okazje w nim siedziec - mam 188 cm wzrostu). Poza tym caly szereg nowinek jak bak pod siedzeniem pasazera zatosowano dla wygospodarowania
    • Krychaj
    • wiekszej przestrzeni, drugie to takie poprowadzenie slupka tylnego ze nie ogranicza przestrzeni nad glowa itp. znalezc moznaby wiecej takich zabiegow. Sama pojemnosc baganizka w kompaktowym hatchbacku mowi sama za siebie. Duza czesc samochodw z wyzszych klas takiego nie ma. Gdyby zalezalo im tylko na eksponowaniu kierowcy nie zadawaliby sobie tegocalego trudu. Przyklad Alfy 159 czy chocby bmw 3. Tam nikt nie przejmuje sie iloscia miejsca na tylnej kanapie czy wielkoscia bagaznika.
    • expert-eu
    • I tobie jak widzę takie auto jak civic odpowiada ,bo nie za bardzo za te pieniądze ,wolę dołożyć i kupić miśka C klasa , już nie wspomnę o Audi A 4 ,choć to troszkę droższe Nowy civic nadaje się dla kobiety która uważa że musi mieć tego civica bo poprostu jej się podoba i tyle ,albo dla typowej małolaty której tata kupił za to że dostała się na studia....Czy ty widzisz prawdziwego faceta w tym aucie,a jeśli twoim zdaniem tak,to jak on w nim wygląda.Mam 42l i nie należę do tych co lubią się pokazywać,a już napewno nie przedłużam sobie tego co mam między nogami nadwoziem auta.
    • expert-eu
    • Nie znoszę picu a nowy ciwic to jeden wielki pic za wygórowaną cenę . Zobaczymy za 5 lub6 lat jak już zrobią troszkę kilometrów czy będą w stanie dorównać niezawodności tym poprzednim modelom.
    • fiedek
    • ja mam wrażenie że parę tutaj osób które pozwoliło sobie na komentarz tak naprawdę nie jeżdziło ani jednym ani drugim autem,ja mam civica więc nie będę oceniał fiata bo tylko go widziałem na ulicy i mogę powiedzieć że jest w miarę ładny. jeśli chodzi o Hanię to ilość miejsca wewnątrz jest duża(mam 202cm) i czuję się w niej dobrze.jedyny minus to troszkę hałasujące zagłówki na wybojach.jeśli chodzi o silnik jest Ok a design mi się bardzo podoba dlatego ją wybrałem,pozdrawiam
    • Krychaj
    • Do experta-eu. Civic moze ci sie calkowicie niepodobac - masz swoj wlasny gust i ok, tak powinno byc, to jest twoje zdanie i ja je szanuje. Nie zgodzilem sie natomiast z tym ze wszytsko w civicu jest podyktowane wygladowi i eksponowaniu kierowcy bo tak nie jest o czym swiadczy chociarzby bagaznik. Mi osobiscie honda nawet sie podoba ale nie rzuca mnie na kolana. Chetnie bym jezdzil civicem ale jesli mialbym sam za niego zaplacic to napewno bym go nei wybral. 42 lat nie mam ale gust tez mam raczej konserwatywny i bardziej podobaja mi sie samochody o raczej klasycznych liniach (z hondy accord).
    • Krychaj
    • Mysle tez ze fiedek ma racje i ciezko ocenic samochd nie uzytkujac go. Dlatego tez wypowiadam sie tylko na temat civica bo mialem z nim jakis kontakt.Fiata tylko widzialem i jedyne co mozna o nim powiedziec to ze jest w mojej ocenie ladny i pdst. wersja ma calkiem konkurencyjna cene.
    • Krychaj
    • ups. powinno byc "nie podobac" - moja wina:(
    • eLbEr
    • Witam Fiat Bravo jak i Honda Civic są to auta bardzo ładne i bardzo dobre. Oczywiście że Honda jest lepszą firmą niż Fiat i zapewne będzie miała lepsza jakość i będzie bardziej bezawaryjna niż Fiat. Ogólnie z tych aut wybrałbym Fiata lecz Honda jest niczego sobie. Cena Civica z podst.wyposarzeniem to podajże ok. 63tyś zł a Bravo to ok.49tyś zł. Auta nowe są drogie "nie na polskie realia" tak jak to ktos wyżej napisał.
    • Komentarz usunięty
    • Komentarz usunięty
    • Shaniel (gość)
    • co za chore fiat moze sie schowac do hondy!!!!!!
    • Shaniel (gość)
    • Daleko mu do silnika i wygladu hondy!!!!! a wy nic nie robicie tylko placzecie ohh honda za droga wolal bym fiata fiat o jakies kilka tysiece taniszy oo tylko sie nie poplacie
    • Adam
    • To prawda fiat i honda są od siebie bardzo oddalone jeśli chodzi o kwestie estetyki. Podobnie zresztą jest w przypadku silników, tu również jednostka fiata jest uważana za jedną z lepszych. Podsumowując Fiat nie Doś że tańszy i ładniejszy to jeszcze ma lepszy silnik ;-) A tak na serio pod względem wyglądu to wybacz ale trudno mówić żeby Honda mogła choć się zbliżyć do Fiata, wiem że wygląd to kwestia gustu ale wszystko ma swoje granice.
    • Adam
    • Co do silnika to wcale nie jest tak że diesel hondy jest o niebo lepszy od diesla fiata, jak wcześniej napisałem fiat robi dobre choć często niedoceniane silniki, a jeśli chodzi o kwestię diesla to jest to jednostka uznawana za jedną z najlepszych, również przez konkurentów fiata (zwłaszcza jeśli chodzi o silniczek 1,3)
    • SoterBur
    • he!he! kolejny debi.lizm u POkomuszkow? Najlepszy sammochod w swej klasie swiata=HONDA CIVIC i najlepszy Compact w USA POrownuje sie tutaj ( jak gdzie indziej do TOYOTY) BUBLA JEWROPICZNEGO? W tym do najgorszego co swiat oglada (CHYBA TYLKO LUDOWIEC I FRANCE MOGA KONKUROWAC W DZIADOSTWIE Z FIaciEM)? HE!HE!Przeciez komuchow wloszczyzniackich buble- to przyslowiowy komuszy syfilis- dla?!jAd Oprocz najlepszego Diesla swiata civic ma jeszcze 3 inne modele C ivic,z; 1,3l =Hybryd 110KM,1,4l oraz standardowo 1,8l i 2,0l SI.W USA civic jest tylko sedan z 1,8l i 5spAT za 16K$i 24K za Hybryd z CVT!
    • SoterBur
    • jo! to jAdzia wie najlepiej! Zwlaszcza wszystko co jest lepsze od tego glowna pt "fIJAT"??he~!he! Coz od tego glowna=Fijat / kazde inne g ..jest znacznie lepsze bo nie ma nic co mogloby wogole stanac OBOK HONDY! NAWET tOYOTA NIE!A tu porownanie komuszego bubla ital=F z Best of Best Civic??he!he!To tak jak Mont Everest =Honda/porownywac z kasprowym!!he!he!
    • ico
    • ale honda wygląda jak dmuchana lala. tzw. produkt zastępczy i tyle. ma udawać samochód niby sportowy ( te kształty, grill, klamka z tyłu itp.) kształt niby ładny ale nie do tej klasy ( i ten potworny plastikowy grill z przodu) . nooo accord to mi się podoba, ale to na obrazku to udaje samochód sportowy tak jak poprzednik udawał minivana. fiata miałem kiedyś - 125p kompletna padaka a później 126p, wbrew opiniom o niebo bardziej niezawodny od 125p. z franców miałem lagunę ( padło kompletne) i parę citroenów ( xm, xantia, picasso ) i powiem, że można zakochać się w twej marce .
    • Kamilos6293
    • Nie jeździłem żadnym z tych aut więc trudno mi ocenić te auta, ale bardzo podoba mi się honda civic. Wygląda jak auto z kosmosu : klamki, trójkątna rura wydechowa (szkoda tylko, że tylko w wersjach z silnikiem powyżej 1.8 bo w wersjach poniżej 1.8 jest to zastąpione plastikową zaślepką a szkoda) reflektory i ogólnie cała bryła auta sprawia, że z pewnością każdy się za tym autkiem obejrzy. Fiacik również przypadł mi do gustu, znowu stajnia fiata wypuściła kolejne ładne autko po grande punto, linei i jeszcze ta nowa 500.
    • Kamilos6293
    • Fiat przeżywa nowe wcielenie i udowadnia, że fiat=tandetne wykonanie to już przeszłość co oznacza jedno: fiat wchodzi do gry. Jak już pisałem wcześniej nie miałem okazji jeździć tymi autami nie wiem które bym wybrał. We fiacie bravo niestety tylko siedziałem ale i tak to autko mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. I jak już to chyba postawił bym na FIATA BRAVO
    • Shaniel (gość)
    • ICo ... ile ty lat masz co do preczkola lazisz ty dmuchana lalo kazdy ci powie ze fiat jak np 126p co twoji starzy jezdzom to jedno wielkie guwno kture sie nadaje na skip i kto poruwnuje honde lol nigdy jej na oczy nie widziales bo som za dfregie zeby jezdzily po tych ...ch polskich drogach wnetze jest zajebiste przyszpiszenie palce lizac a ten fiat lol tak jak by niewiem Philips poruwnywac z jakoms podrubom lol fiat 500 to normalnie smichu warte co to ma byc on sie nadaje do sklepu za rogiem i spowrotem bo moze sie rospasc jaki ten kraj czyli POLSKA jest popierdolona
    • Shaniel (gość)
    • a wogle fiat brawo co tak o nim piszczycie kosztuje 15k Funtuw !!!! a Honda civic kosztuje 20k funtuw a typ r 25 a ten fiat jest jak typ r bo jest inny to zwyczajnego ma letki tuning to jak by poruwnywac civic typ r z typ guwnem lol niech sie chlopak schowa !!!!!!!!!!!!!!! ... mac ja pierdole niemoge sie powszczymac
    • bero
    • jak slysze niektorych burakow tzn jak widze co wypisuja to widze ze maja max 12 lat i nigdy nie wsiedli do bravo ( oczywiscie napisza ze ich szlachetne obsrane tylki sie do tego nie zniza)to ja mam im do powiedzenia ze mialem okazje jezdzić takimi furami jak mercedes 300 co prawda juz troche lat minelo ale rowniez civic-em i alfa 156, alfa 166 oczywiscie jako kierowca byly to auta max 2-letnie i musze powiedziec ze fiat bravo 1.9 120 ps ktorego posiadam jezeli chodzi o silnik to moze byc aczkolwiek moglobyc lepiej to wykonanie i mater. w srodku to bajka i civik w tym elem. jest gorszy.
    • bero
    • wulgaryzmy to zostawcie dla kumpli o inteligencji buraczanej i stosujcie slownictwo bardziej wyszukane a jak nie znacie to porozmawiajcie z kolezankami ze stron xxx a na forum sie nie wypowiadac tylko czytac i uczyc sie kultury
    • Samochodystyk
    • Czesc Wam , Ja Mysle Ze Shaniel Mial Racje Ze Fiat Niej Jest Z Gornej Pulki I Do Japonskich Aut Niema Co Poruwnywac Go . Bero Ja Mam Lamborghini Diablo GT I Sie Nie Jaram Ze Nim Jezdze . Narazie :)
    • Samochodystyk
    • Czesc Niechce Nic Muwic Ale Honda Civic 2.2 Zwyciezyla W Kategorjii Niszej i Sredniej Klasy 3 Lata Z Zedu Za Naj Lepsze Auto Roku
    • Krystianek
    • Z tych dwóch wybieram najnowszego Lancera X o 25% tańszego.
    • Samochodystyk
    • Widziałem tego fiata i nie jest super extra z wyglądu a to ze tańszy bo to fiat nie ma co porównywać z hondom
    • tonacja
    • Witam! Ja bym wybrał fiata. Kiedy usłyszałem o nim, pierwsze co pomyślałem to co to może być wielkiego. Zdjęcia jeszcze nie oddają jego uroku. Szeroki, duży z przodu można pomylić z dużym samochodem. Na zewnątrz wygląda może przecietnie, ale co jest w środku!!! Siedziałem potem w VW Passat, rok 2008 i jak wsiadłem, to odrazu: ja pier... co to za gowno. Wszystko tandetne, a dodam, że kosztuje jeszcze ze 120tys ten pasek. Fiat bravo to duży przełom, a Honda civik to koło tego puszka, choć mechanicznie nie zaprzeczam, że również jest dobra. Moja wersja to 1.9JTD 198KM, 403NM (po box'ie)
    • pawel-v6
    • ale oszustwo ;p Honda z tym swoim Ictdi 2.2 pali zdecydowanie wiecej niz fiatowski multijest 1.9. Widac jak "obiektywny" jest ten artykul. No i ta nowa Honda wyglada kosmicznie - w zlym znaczeniu. Nie ma to jak wloska stylistyka.
    • aborygen (gość)
    • honda czy fiat?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!