Kia Carnival

(w)
Koreański minivan częściej jest porównywany z amerykańskimi niż europejskimi wzorcami.

W najbliższych dniach w salonach Kia pojawi się nowy carnival, reprezentujący klasę dużych minivanów. Pierwszy carnival powstał w 1997 roku.W Europie, także w Polsce, był sprzedawany od 1999 roku. Najwidoczniej przypadł do gustu, bo do końca zeszłego roku znalazł u nas ponad 1600 nabywców. W najlepszym okresie, który przypadł na rok 2000, carnival "schodził" wyjątkowo dobrze - jego udział w segmencie przekroczył 36 proc. Trudno się temu dziwić - koreański minivan za mniejsze pieniądze oferował więcej niż jego renomowani konkurenci. Ze względu na rozmiary i liczbę miejsc, częściej jest porównywany z amerykańskimi niż europejskimi wzorcami.
Nowy model jest z zewnątrz podobny do poprzednika. Jednak jak informuje producent, zarówno w nadwoziu jak i konstrukcji szkieletu nadwozia zaszły znaczne zmiany. Carnival jest dłuższy, wszystkie blaszane elementy nadwozia zostały zmodyfikowane, podobnie jak lampy oraz zderzaki.
Powiększone zostały strefy kontrolowanego zgniotu. Przednie i tylne drzwi oraz słupki zostały dodatkowo wzmocnione. Dzięki tym zmianom nowy carnival uzyskał 5 gwiazdek w czołowych i bocznych testach zderzeniowych, przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych przez NHTSA (National Highway Traffic Safety Association - amerykański odpowiednik EuroNCAP). Z elementów bezpieczeństwa biernego na wyposażeniu standardowym wersji przeznaczonej na rynek polski znajdują się jeszcze 2 poduszki powietrzne i ABS
We wnętrzu widoczna jest nowa deska rozdzielcza, do której wykończenia zostały użyte elementy imitujące drewno i aluminium. Nowością jest też rozkładany stolik pomiędzy fotelami kierowcy i pasażera.
Poza tym carnival nadal jest przestronnym vanem z fotelami w trzech rzędach. Nowa konstrukcja mocowań siedzeń umożliwia szybkie złożenie i wyjęcie foteli 2. i 3. rzędu, dzięki czemu samochód łatwo zmienia funkcję z osobowej na furgon o dużej ładowności.
Nowy carnival oferuje szereg elementów wyposażenia typowego dla pojazdów tego segmentu: liczne schowki, gniazda 12V rozlokowane w kilku miejscach pojazdu, fotele wyposażone w podłokietniki oraz rozkładane stoliki.
Do Polski będzie sprowadzana jedna wersja z 2,9-litrowym silnikiem wysokoprężnym, turbodoładowanym z intercoolerem, zasilana nowoczesnym system wtrysku paliwa typu common rail. W porównaniu z poprzednią wersją, moc silnika wzrosła o 19 KM ze 126 KM do 145 KM. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 300 Nm osiągany jest już przy 1.500 obrotach na minutę i utrzymywany do ponad 3.000, co korzystnie wpłynęło na poprawę kultury pracy i osiągi w zakresie niskich i średnich obrotów.
Układ wydechowy nowego carnivala wyposażony został w dodatkowy katalizator, dzięki czemu spaliny spełniają wysokie wymagania określone w normie euro III.
W Polsce auto będzie oferowane z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów lub 4-stopniową automatyczną. Standardowe wyposażenie ma być bogate. W jego skład wchodzi m. in. automatyczna klimatyzacja z osobną regulacją dla przedniej i tylnej części pojazdu, elektrycznie regulowane i składane lusterka, elektrycznie regulowane szyby w drzwiach przednich i elektrycznie uchylane szyby boczne w tylnej części, elektrycznie wysuwana antena, relingi dachowe.
Najtańszy carnival ma kosztować 99.900 zł.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty