Volkswagen Touareg - wygląd zewnętrzny
Jak w przypadku większości zmian modelowych czy modernizacji w Volkswagenie również w Touaregu mamy do czynienia z ewolucją, a nie rewolucją. Modyfikacje designu zewnętrznego są kosmetyczne i tylko wnikliwi miłośnicy marki dostrzegą, że zmodernizowano m.in. kształt reflektorów przednich, świateł przeciwmgielnych i zderzaków, a osłonę chłodnicy zdobią teraz cztery, a nie dwie chromowane listwy.
Przy okazji face liftingu wprowadzono do oferty dwa nowe wzory felg i pięć nowych kolorów nadwozia. Pomimo tego że zmiany są niewielkie, pozytywnie wpłynęły na wygląd potężnego Volkswagena, który prezentuje się teraz bardziej dynamicznie i nowocześnie. Aby dodatkowo uatrakcyjnić wygląd zewnętrzny Touarega, klient może zdecydować się na zakup opcjonalnych pakietów stylizacyjnych R-Line oraz Chrome & Style, których idealnym uzupełnieniem będą 20- lub 21-calowe felgi.
Wnętrze Volkswagena Touarega
Nadwozie o długości 4801mm, szerokości 1940 mm i wysokości 1709 mm w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2893 mm oferuje przepastną przestrzeń pasażerską. Wrażenie przestronności potęguje szklany, panoramiczny dach. Zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie, niezależnie od wzrostu, nikt z podróżujących nie będzie narzekał na brak miejsca. Siedziska i oparcia zostały optymalnie wyprofilowane, a pokrywająca je skórzana tapicerka jest przyjemna w dotyku. Projekt deski rozdzielczej i konsoli centralnej to rozwiązania doskonale znane z innych produktów Volkswagena, gdzie priorytetem jest ergonomia, a nie wymyślny design. Wszystko jest na swoim miejscu, obsługa poszczególnych urządzeń oraz systemów jest intuicyjna i nie wymaga przebrnięcia przez kilkusetstronicową instrukcję.
Wykończenie wnętrza, jakość użytych materiałów i ich spasowanie nie budzą zastrzeżeń i prezentują najwyższy poziom wśród produktów VW. Lista wyposażenia standardowego obejmuje większość elementów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa spodziewanych w tym segmencie, a długa lista dostępnych opcji pozwala skonfigurować pojazd odpowiadający indywidualnym oczekiwaniom. Jedynym mankamentem jest brak w ofercie najnowszych systemów multimedialnych, dostępnych np. w nowym Passacie, Tiguanie czy nawet w gamie Skody.
Uzupełnieniem przestronnej kabiny pasażerskiej jest bagażnik o pojemności 580 litrów. Wzdłużna regulacja tylnej kanapy i możliwość złożenia oparć umożliwia dostosowanie pojemności przestrzeni ładunkowej do aktualnych potrzeb, a pneumatyczne zawieszenie pozwala obniżyć nadwozie ułatwiając załadunek bagaży.
Silnik i właściwości jezdne
W ofercie Touarega znajdziemy tylko jeden sześciocylindrowy, wysokoprężny silnik o mocy 204 KM lub 262 KM. Obligatoryjny jest napęd 4Motion i 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Tiptronic. Na tle konkurencji to bardzo skromna propozycja, która rekompensowana jest w pewien sposób wszechstronnością tego zespołu napędowego. Trzylitrowy diesel oferuje nie tylko znakomite osiągi: przyśpieszenie od 0 do 100km/h w 7,3 sekundy i doskonałą elastyczność dzięki momentowi 580 Nm, ale również charakteryzuje się niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Podczas testu w cyklu mieszanym z 85-litrowego baku po każdych 100 km ubywało ok. 8-9 litrów oleju napędowego. Pneumatyczne zawieszenie jest kompromisem pomiędzy stabilnością i precyzją prowadzenia, a komfortem. Z jednej strony dynamiczna jazda, nagłe zmiany kierunku jazdy nie są obarczone nadmiernym wychylaniem się nadwozia, z drugiej zaś wszelkie niedoskonałości nawierzchni są doskonale niwelowane.
Wysoka pozycja za kierownicą oraz duża powierzchnia szyb zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. W warunkach miejskich przydatny okaże się system czterech kamer Area View prezentujący otoczenie pojazdu lub Front Assist ostrzegający o niebezpieczeństwie kolizji i automatycznie inicjujący hamowanie. Po zjechaniu z utwardzonych dróg nieocenione okaże się pneumatyczne zawieszenie dzięki któremu możemy zwiększyć prześwit z 220 do 300 mm oraz stały napęd na cztery koła.
Zobacz także: Test atrakcyjnego vana dla rodziny
Video: materiał informacyjny marki Citroen
Polecamy: Skoda Octavia 1.0 TSI w naszym teście
Podsumowanie
Touareg jest ciekawą, ale dosyć drogą propozycją w segmencie SUV-ów premium. Ceny tego modelu zaczynają się od 236 790 zł. Wariant Business Line to wydatek 252 790 zł, a topowa wersja Perfectline R-Style wyceniona została na 300 890 zł. Pomimo relatywnie wysokich cen zakupu i coraz silniejszej konkurencji zainteresowanych Touaregiem nie brakuje.
Volkswagen Touareg V6 TDI 262KM i konkurenci
Marka/model | Volkswagen Touareg V6 TDI 262 KM | BMW X5 xDrive30d | Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Limited | ||
Cena (zł) | od 246 790 | od 301 400 | od 250 200 | ||
Typ nadwozia/liczba drzwi | SUV/5 | SUV/5 | SUV/5 | ||
Liczba miejsc | 5 | 5 | 5 | ||
Wymiary i masy | |||||
Długość/szerokość/ | 4801/1940/1709 | 4886/1938/1762 | 4822/1943/1781 | ||
Rozstaw kół: przód/tył (mm) | 1656/1676 | 1640/1646 | 1628/1634 | ||
Rozstaw osi (mm) | 2893 | 2933 | 2915 | ||
Masa własna (kg) | 2185 | 2070 | 2355 | ||
Pojemność bagażnika (l) | 580 | 650 | 457 | ||
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 85 | 85 | 88 | ||
Układ napędowy | |||||
Rodzaj paliwa | olej napędowy | olej napędowy | olej napędowy | ||
Pojemność (cm3) | 2967 | 2993 | 2987 | ||
Liczba cylindrów | 6 | 6 | 6 | ||
Napędzana oś | 4x4 | 4x4 | 4x4 | ||
Skrzynia biegów | |||||
typ/liczba przełożeń | automatyczna/8 | automatyczna/8 | automatyczna/8 | ||
Osiągi | |||||
Moc (KM) przy obr./min | 262 przy 3800 | 258 przy 4000 | 250 przy 4000 | ||
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min. | 580 przy 1750 | 560 przy 1500 | 570 przy 1600 | ||
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7,3 | 6,9 | 8,2 | ||
Prędkość maksymalna (km/h) | 225 | 230 | 202 | ||
Średnie spalanie (l/100 km) | 6,6 | 6,2 | 7,5 | ||
Emisja CO2 (g/km) | 174 | 162 | 198 | ||
|
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?