Mercedes-Benz klasy A (1997 - 2004)

Samochody / Testy

Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Liczba odwiedzin: 122778

Mercedes-Benz klasy A był próbą zerwania producenta z konserwatywnym wizerunkiem marki. Auto wyróżnia się nowatorską sylwetką i konstrukcją.

Mercedes-Benz klasy A był próbą zerwania producenta z konserwatywnym wizerunkiem marki. Pojazd ten wyróżnia się nowatorską sylwetką i konstrukcją.

 Fot. R. Polit: Mercedes-Benz klasy A wyró¿nia siê nowatorsk± koncepcj± i ciekawym kszta³tem nadwozia. Oferowano wersje z dwoma rozstawami osi.

Klasa A jest pionierską konstrukcją, w której połączono zalety typowego vana i małego samochodu miejskiego. Zaowocowało to obszernym wnętrzem o różnorodnych możliwościach ustawienia foteli.

 

Na każdą okazję

 

Małe wymiary zewnętrze oraz wysoka pozycja kierowcy ułatwia poruszanie się w ruchu miejskim. Do napędu użyto Fot. R. Polit: silników benzynowych dobre opinie zbiera jednostka o pojemno¶ci 1,6 l, a z diesli – 1,7 CDI. Serwisowanie i naprawy klasy A s± do¶æ drogie. silników benzynowych o pojemnościach 1,4 1,6 i 1,9 litra i mocach odpowiednio 82, 102 i 125 KM oraz dwóch turbodoładowanych silników wysokoprężnych wykonanych w technice common rail o pojemnościach 1,6 oraz 1,7 litra i mocach 60 i 90 KM. Silniki są mocną stroną tego modelu.

Zawieszenie ma wyraźnie twardą charakterystykę. Pojazd na autostradach zachowuje się stabilnie, lecz na nierównych polskich drogach jest trudny do prowadzenia, a zawieszenie nie zapewnia wysokiego komfortu podróżowania.Fot. R. Polit: Zalet± auta jest przestronne wnêtrze.

 

Eksploatacja

 

Samochód ma bardzo wypełnioną przestrzeń w komorze silnikowej. Dostęp do wielu zespołów jest utrudniony, niektóre operacje można wykonać dopiero po demontażu jednostki napędowej. Wymiana żarówek reflektorów odbywa się przez specjalne otwory wykonane we wnękach kół. Podczas wykonywania tej czynności trzeba się mocno natrudzić i ubrudzić. Obsługa serwisowa jest kosztowna, typowy przegląd z wymianą oleju to wydatek rzędu 1160 złotych. Zamontowany w samochodzie elektroniczny „asystent Fot. R. Polit: Baga¿nik ma objêto¶æ 350 l. przeglądów” nie przedłuża zbytnio okresów między przeglądami, ponad deklarowane 15 tysięcy kilometrów. Podczas sześcioletniej eksploatacji samochód A 160 w topowej wersji Avantgarde psuł się jak pospolity pojazd. Często wymieniano łączniki przedniego stabilizatora, bardzo często przepalały się żarówki świateł mijania. Po przebiegu 50 tysięcy popsuł się wentylator chłodnicy i łożyska kół tylnych, po 80 tys. km uszkodzeniu uległa sprężarka układu klimatyzacji oraz alternator, po 120 tysiącach wymieniono Fot. R. Polit: Jako¶æ wykonania wnêtrza odbiega nieco od poziomu reprezentowanego przez wiêkszych przedstawicieli marki. amortyzatory. Drzwi bagażnika od nowości zamykały się zbyt ciężko i hałaśliwie. Tej usterki serwis nigdy nie naprawił. Części zamienne do tego samochodu są drogie, a zamienniki są rzadkością.

 

Historia modelu

 

Zupełnie nowy produkt Mercedesa, klasę A, zaprezentowano w 1997 roku w wersji A 140 i A 160. Samochód stał się słynny za sprawą nie zaliczenia tzw. testu łosia. Po wzbogaceniu auta Fot. R. Polit: Komora silnika jest szczelnie wype³niona, co utrudnia dokonywanie napraw i przegl±dów. o układ ESP, obniżeniu i utwardzeniu zawieszenia i obniżeniu profilu opon, pojazd skutecznie omija nagle pojawiające się przeszkody. W 1999 roku wprowadzono najmocniejszą wersję A 190. W 2001 roku dokonano drobnych zmian stylistycznych i zaprezentowano wersję przedłużoną. Klasa A była dostarczana w trzech wersjach wyposażenia: Classic, Elegance i Avantgarde. W roku 2004 oferowana była wyłącznie w limitowanej serii Specjal Edition.

 

Mercedes klasy A nie jest zbyt licznie reprezentowany na rynku, w przeciwieństwie do innych modeli tej marki. Klasa A nie cieszy się więc zainteresowaniem amatorów cudzej własności. Jakość wykonania odbiega nieco od poziomu reprezentowanego przez innych przedstawicieli tej marki, a do tego dochodzą wysokie koszty przeglądów i napraw. Jest to tylko Mercedesik, który może być propozycją dla dość bogatych fanów tego typu pojazdów. 

 

Zalety:

- nowatorska koncepcja pojazdu,

- wygodne zajmowanie miejsc w kabinie,

- obszerne wnętrze.

 

 Wady:

- trudny dostęp do osprzętu i silnika,

- wysokie ceny części i serwisowania.

  

Orientacyjne ceny części zamiennych (zł):

  

Amortyzatory 2 szt.  

800

Sprężarka klimatyzacji  

3000

Klocki hamulcowe         

230

Tarcze hamulcowe        

350

Świece kpl.      

160

Wentylator chłodnicy     

840

 

 

                                  

Ceny samochodów używanych w tys. złotych:

 

Rok produkcji

1998

1999

2000

2001

2002

2003

A 140

32,0- 36,4

36,5 – 38,9

37,0 – 39,5

37,5 – 46,4

40,0 – 53,9

48,0

A 160

32,9 – 34,0

36,9 - 39,0

38,0 – 40,1

38,5 - 42,0

41,0 – 54,0

65,0

A 170 CDI

 

38,0 – 40,2

38,5 - 42,0

40,0 – 42,6

41,5 – 55,0

 

A 190

 

38,6- 41,0

39,5 – 42,8

41,0 - 44,0

42,8 - 60,9

64,0

 

Wybrane dane techniczne

 

 

A 140

A 160

A 170 CDI

A 190

Typ silnika

Benzynowy

Benzynowy

Wysokoprężny

Benzynowy

Liczba cylindrów

R 4

R 4

R 4

R 4

Pojemność skokowa (cm3)

1397

1598

1698

1898

Moc (KM)

82

102

90

125

Maks. moment obrotowy (Nm)

130

150

180

190

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,9

10,8

12,5

8,8

Prędkość maksymalna (km/h)

170

182

175

197

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

8,5

9,0

6,5

9,5

Długość x szerokość x

wysokość (cm)

365 x 172 x 157

Objętość bagażnika (l)

350

 

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Komentarze

    • moonlight
    • Witam wszystkich! Potrzebuje pomocy! Zakupilam wlasnie autko marki Mercedes (A160). Stan oceniony przez fachowcow w ASO kilka dni temu- bdb. Niestety po paru dniach pojawil sie problem nr 1) w czasie jazdy - trasa szybkiego ruchu(ok 90km/h) podczas hamowania silnik nagle zgasl !!! po wyjeciu kluczyka ponownie uruchomilam silnik... Jak to mozliwe ze silnik samoistnie przestal pracowac???? Nastepnego dnia pojawil sie problem 2) z uru...ianiem silnika 1.6 benz. Rozrusznik kreci, kreci i silnik ledwo zaskakuje. Jednak jak juz zaskoczy, to wszystko dziala OK. Spalanie, dynamika, kultura pracy s
    • moonlight
    • Wydaje mi sie ze nie ma znaczenia czy silnik jest cieply, czy zimny. To kwestia przypadku. Dzisiaj rano nie odpalil wcale...:((((( co robic??? badanie komputerowe nic nie wykazalo, akumulator byl wymieniany tydzien temu na nowy... Dodam ze autko ma automatyczne sprzeglo. Do ASO moge pojechac dopiero za tydzien-tak duze oblozenie maja klientami??!! a poza tym nie wiem czy dojade.... Pomozcie!! moonlight
    • Komentarz usunięty
    • michal (gość)
    • Jest to najgorsze auto w tej klasie i cenie mam jeszcze wieksze problemy pomimo ze jest na gwarancji. auto gaSnie swiecA sie kontrolki na czerwono a w serwisie twierdza ze jest dobrze komputer ma racje
    • a190 (gość)
    • posiadam A 190 od 3 lat, przejechałam nim 60 tyś. km i nigdy mnie nie zawiodło, z żadnego samochodu nie byłam tak zadowolona jak z A klasy, rewelacyjne autko do miasta o bardzo dobrych osiągach, do tego bardzo ekonomiczne jeżeli posiada instalację gazową :) butla znajduje się w miejscu koła zapasowego, gdzie nie przeszkadza. Co jest NAJ w tym samochodziku? Że można zobaczyć minę młodego kierowcy w swoim bmw z wielką lotką na bagażniku który rusza na światłach z piskiem opon i zwyczajnie nie daje rady :) 125 KM w mercu jest OK. Pozdrawiam wszystkich zadowolonych.
    • zosia (gość)
    • Witam,Blagam o pomoc, mam mercedesa Klasa A 170 rok 2006 swieci sie kontrolka od silnika,byl na computerze i pwiedzieli ze to cewki,wymienilam dwie cewki i znowu zaczela sie swiecic kontrolka silnika,co to moze byc? pomozcie jestem obecnie za granica, dzekuje zosia
    • ela (gość)
    • mialam to samo co Ty..nic nie daje wymiana cewek..Zosiu jedyny sposob, to taka jazda aby nie wchodzic na wysokie obroty..nie mozna przekroczyc 4...tak robie i spokojnie , bez zapalani kontrolki, jezdze...auto nie wchodzi wtedy w tryb awaryjny.
    • ela (gość)
    • Ja natomiast mam teraz inny problem...caly czas swieca mi sie dlugie swiatla...wogole nie dziala ten wylacznik/ przelacznik od siebie i do siebie...makabra...co robic???
    • wube (gość)
    • czy ktoś miał może problem z wymianą akumulatora w a170? Śróby nie chcą puścić
    • roman (gość)
    • dlaczego na wyswietlaczu deski rozdz.zapal mi sie kontrolka oleju i pojawia sie litera H 1,oraz sygnal pisku?
    • mokka (gość)
    • kontrolka zapala się gdyż przypomina o wymianie oleju a jak wymieniłeś to wystarczy podjechać do serwisu i oni wyłączą.Możesz zrobić to też sam jest to kombinacja kilku przycisków ale ja nie pamiętam jakich poszukaj na forum.
    • Piotr (gość)
    • Do Eli słuchaj miałem podobny problem w swoim mesiu ale znajomy elektryk poradził mi abym wyjął bezpiecznik od św. drogowych one są po lewej stronie na desce tuż za przełącznikiem kietunków pod taką płytka. Po wyjęciu tego bezpiecznika św. drogowe gdy przełącze świecą sie razem ze św. mijania. Mnie to nie przeszkadza a kasa zaoszczędzona bo do wymiany masz najprawdopodobniej przełącznik kierunkowskazów...? Powodzenia.
    • Piotr (gość)
    • Wube - o jaki śruby chodzi? O te od przykręcenia klem, czy o te które mocują akumulator do podstawy? Te od klem odkręcisz dwoma kluczami mam nadzieje, że wiesz jak to zrobic...? Jak nie chcą puścić to polej je WD-40 lub czymś podobnym w razie urwania, bo to może się zdażyć wkręcisz nową śrube albo wymień najlepiej całą kleme. Jeżeli chodzi o śruby mocujące tu potrzebny jest klucz nasadowy na tzw drucie ja miałem też z tym problem ale udało mi sie tym kluczem odkręcić akumulator. ŻYCZE POWODZENIA.
    • Ela (gość)
    • Dzięki Piotrze za podpowiedz.Niestety przełcznik kierunkowskazow jest do wymiany. Nie wiedzialam, gdzie sa te bezpieczniki od dlugich świateł, ale poradzilam sobie inaczej. Nie mam wogóle dlugich świateł, ale mam teraz pewnosc, że mi nie będą cały czas swiecic. Pozdrawiam
    • wojtas (gość)
    • mam A 140 z 2000r i jest problem natury takiej ze nie odpala, ani nie kreci rozrusznikiem, mialem problem ten sam ok 4 miesiecy temu ale samo sie naprawilo, czy mam wymienic rozrusznik, czy moze to problem z imobilajzerem??? pomocy prosze!!!
    • Komentarz usunięty
    • Komentarz usunięty
    • Komentarz usunięty
    • Adam (gość)
    • Wymiana rozrusznika nic ci nie da ja miałem to samo przez padnięty akumulator. Rozprogramowany immobilizer Koszt w Warszawie nie jest mały mnie pękło 1.500,00zł Ale mnie zrobili mnie tak że programowo go całkowicie wywalili
    • as (gość)
    • czy moze mi ktos pomoc ..nie moge odczepic akumulatora (przy siedzeniu pasazera) A140 rocznik 1998
    • Tomek (gość)
    • Mercedes, piękna maszyna. Może też się kiedyś załapię?
    • iwona (gość)
    • ja jestem bardzo zadowolona z mojego autka a jezdze nim juz rok pozdrawiam
    • piotr (gość)
    • Do Eli. Szkoda, że nie wiem gdzie mieszkasz - bo służył bym pomocą. Mnie także proponowali wymienić ten przełącznik ale, że jestem mechanikiem z zawodu nie dałem się na takie bajery nabrać. Ot, wyjołem bezpiecznik i wszystko gra a kasa została w kieszeni...Nie to obym był nieomylny ale takie proste sprawy nie są dla mnie problemem. Pozdrawiam gorąco i życzę powodzenia. HEY.
    • piotr (gość)
    • Do Tomka i Iwony. Mercedes to marka, która niestety trochę się popsuła ale jak na razie nie widziałem zbyt wielu reklam mercedesa - co znaczy, że kolesie nie musza sie reklamować towar mają naprawdę dobry i sprawdzony. Kochani, każdy egzemplarz jest inny i nie można oceniać modelu po swoim pojeżdzie. To są silniki z tzw. górnej półki i byle drobiazg sprawi, że nie pracują prawidłowo. Ja osobiście jeżdziłem mercedesem A-140 przez dwa lata. Nigdy nie miałem z nim problemu a był to rocznik 2000 - benzyna. Obecnie od ponad pół roku jeżdzę mesiem A-170 cdi long ON z 2002 roku i także nie mam większych problemów, ale o autka trzeba dbać nie uruchamiac silnika za wczesnie, niech system sprawdzi układ i oczywiście nie dusić go bo to nie scigcz. Wiem co mówię - żona ma Smarta forfour i jak wsiądzie do mego mesia to psioczy, że to czołg ale ja wiem swoje. Mi spala mesio 4,5 litra ON na 100 km.a mojej pani smerfik pali ok. 7 litrów etyliny no cóz noga robi swoje... Nie zmienił bym autka na inne.
    • mietas (gość)
    • czy mozna w a160 98r zlozyc tylne siedzenia tak zeby byla rowna przestrzen,jesli tak to jak ?
    • gość (gość)
    • mam problem. silnik w A140 przerywa i traci moc. jak traci już moc to działa na 3 cylindry. co może być na rzeczy ?
    • piotr (gość)
    • Miałem A - 140 przez ponad rok i nic takiego nigdy mi się nie przydażyło ale obecnie jeżdzę a-170 cdi i coś tam czasem wyskoczy wię myśłę, żę moje rady nie będą złe. Mercedesy mają od groma elektroniki i czasami wystarczy dobrze posprawdzać stan połączeń i przewodów bo może są mokre lub któryś został przetarty? Gdy to nie przynisi rezultatu to moja propozycja brzmi: Zrób test na komputerze, bo to pierwsza rzecz jaką musisz zrobić-będziesz jeżdził po mechanikach i wymieniał niepotrzebne części za które trzeba niestety zapłacić aż ktoś wreszcie stwierdzi, że to jakiś czujnik lub przekaźnik za kilkadziesiąt zł. jest do wymiany. Koszty takiego testu owszem są drogie ale tylko w ASO (200-300 ZŁ.)ale kto Ci każe do nich jechać? Teraz coraz więcej mechaników ma już odpowiednie programy i koszt takiej usługi wynosi tylko 50 zł. (bynajmniej ja tyle zapłaciłem). Mechanik pokasował wszystkie błęby, sprawdził cały system i jest OK Powodzenia !!!
    • Komentarz usunięty
    • renata (gość)
    • WITAM-mam problem swieci sie kontrolka od silnika bylam na komputerze ale znow sie pojawila prosze o rade -dzieki
    • renata (gość)
    • sory nie dopisalam to 160 jesli ktos wie prosze o pomoc
    • Piotr (gość)
    • Do Renaty, słuchaj - samo kasowanie błędów nic Ci nie da, bo usterka dalej tkwi w systemie. Mam nadzieję, że mechanik kasując te błędy powiedział co mu dolega tz. gdzie były błędy...? Bo teraz trzeba by było usunąć usterkę. Mesie mają specyficzną budowę i jak już pewnie wiesz trochę są naszpikowane elektroniką więc staraj się naprawy robić u dobrego mechanika, myślę, że w twoim przypadku może to być usterka po stronie mechanicznej-skoro kasowanie błędów nic nie dało-może jeden z czujników podaje błędne dane ale na tym etapie nic więcej nie mogę powiedzieć - podaj więcej szczegółów to może coś poradzę? Nie jeździłem co prawda 160 ale miałem 140 a obecnie mam 170 cdi mylę, że nie różną się zbytnio i jak podasz mi więcej szczegółów to postaram się cos Ci doradzić. Powodzenia.
    • Lecho (gość)
    • Po przeczytaniu komentarzy zastanawiam się czy kupic czy nie kupic A160 lomg 2004r??????????????
    • Piotr (gość)
    • Lecho - nie ma co się zastanawiać kupuj i tyle !!! Autko jest warte swojej ceny tylko musisz pamiętać, że każdy pojazd jest inny i nie ma reguły jak ma się coś w nim popsuć to się popsuje i już. Obecnie posiadam A-170 CDI LONG z 2002 r. półautomat (dokładnie taki jak na fotkach w tej reklamie, niebieski na alusach z szyberdachem) i nie zamienił bym go na inny mimo, że zrypała mi się klima ale to szczegół - ok 400/500 zł. wydatek jak na 10 letnie auto to koszt do zaakceptowania... Dodam tylko, że im więcej zapłacisz przy zakupie autka, tym będzie lepsze i mniej będą kosztowac ewentualne naprawy - wiesz mi. Piszesz o A-160 LONG z 2004 r. - sądzę, że warto osiem lat to nie dużo jak na A klase. Tylko uważaj-ten model ma już filter cząstek stałych a to trochę kosztuje. Pozdrawiam - HEY.
    • Piotr (gość)
    • Oczywiście mówię o modelu W 169 bo w modelu W 168 takiego filtra nie ma.
    • piotr2 (gość)
    • czytam wasze opinie o mercedesie i pragnę podzielić się swją opinią o tym samochodzie. Odradzam ten samochód dla osób które mają kasy na styk i nie potrafią sami naprawić niektórych usterek. Samochód jest bardzo awaryjny, posiadam a klasę rok 2000 1,7 cdi. Kupiłem go z ńiemiec od kobiety ,posiadał przebieg 85 tyś z książką serwisową, wszystkie obsługi robione na czas więc auto dbane i się zaczęło. pierwsza usterka 100 tyś wyleciały wszystkie amortyzatory,120tyś padły szczotki od alternatora oraz rolki z napinaczem paska. obecnie samochód ma przejechana 150 tyś i padła mata poduszek pasażera ,uszkodzony przepływomierz i notorycznie jak paliwo zejdzie do 1/4 zbiornika zapowietrza się układ paliwowy. Odpowiem na kolejne pytanie zaworek odpowietrzający na zbiorniku wymieniłem oringi na filtrze wymieniłem. wszystkie opaski wymieniłem, założyłem zaworek zwrotni i dalej mam problem.
    • Piotr (gość)
    • Powiem krótko kolego Piotrze2 - trafiłeś na słaby model... Skoro kupiłeś autko z rocznika 2000 to wiesz, że on ma już 12 lat !!! Ma prawo coś się w nim popsuć ale potwierdzam to co napisałeś. Kto nie dysponuje kaską i nie może pewnych napraw zrobić sam niech kupi coś innego bo mercedes niestety trochę kosztuje. Jeszcze jedno, jak jadąc do mechanika powiesz, że ty się na tym nie znasz to dajesz mu pole do popisu i wtedy dopiero zapłacisz jak za zboże. Moja propozycja jest taka: Sprzedaj ten samochodzik i kup sobie nowszy tylko pamiętaj, że im nowszy tym droższy. Osobiście proponował bym Ci kolego A-160 benzyna z roku 2003-2004. Mniej skomplikowany niż A-170 cdi a moc ma większą aż 102KM. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
    • piotr2 (gość)
    • moje uwagi co do mercedesa nie są aktem rozpaczy pragnąłem tylko powiedzieć,że takie usterki jak na mercedesa to nie przystoi. Porównam kilka samochodów które miałem.1 renówka 19 jak kupiłem przebieg 135 tys jazda baz awaryjna, Citroen Saxo 15 on 90 tys bez problemu i ten samochodzik polecam ze względu na spalanie oraz bardzo dynamiczny silnik bez turbin i całej tej elektroniki. Fiat Tipo 19 TDS kupione z 135 tys przebiegiem naprawiłem tylko przednie wahacze i amortyzatory z przodu oddane na złom z przebiegiem 250 tys silnik rewelacja palił nawet w największe mrozy. Opel Astra 16 1996 rok tani ekonomiczny na gazie palił 7 litrów. Następny był mercedes, jest to pierwszy samochód do którego kupiłem linkę holowniczą na stan. Wiek samochodu nie ma tutaj znaczenia lecz jego przebieg więc na tle tych słabych marek samochodowych to jednak wypada on bardzo słabo. Pozdrawiam
    • jigit (gość)
    • napiszcie ile spala a 160 w automacie
    • kamila (gość)
    • posiadam a 160 rok 2000 1,7 cdi i mam problem z światłami nie mam długich i krótkich ani w przekrętle ani w gałce koło kierownicy (raz są raz ich nie ma) jeżdże na przeciw mgłowych i postojowych kierunki są, żarówki mam dobre, bezpieczniki całe a świateł brak pomocy co robić???? jeszcze w mojej miejscowości nie ma dobrego elektryka :(
    • kamila (gość)
    • a 160 w cdi ze skrzynią manualną spala ok 5 l na trasie a 7 ma mieście
    • Halina (gość)
    • Bardzo Proszę o poradę.W jaki sposób z reflektora świateł mijania wymienić żarówkę w Mercedesie ML 2000
    • Piotr (gość)
    • Kamila - Sprawa twoich świateł jest taka: Jak włączysz światła pozycyjne, przekręcając raz w prawo pokrętłem tym z lewej strony to masz te światła? To znaczy, czy są cały czas i nie gasną? Jeśli tak to proponuję przekręcić pokrętło jeszcze raz w prawo na położenie św. mijania - jak one są i świecą to znaczy, że pokrętło jest w pożądku-ale Ty piszesz, że nie masz św. długich i krótkich-myślę, że masz uszkodzone pokrętło(wypaliły się styki od świateł) i niestety ale nic więcej nie zrobisz. Autko Twoje jest z 2000 roku więc mogło to się zdażyć - tyle lat jazdy na światłach mijania...? Moja propozycja: jeździj dalej na św. przeciwmgłowych (sam tak kiedyś robiłem) i poszukaj w okolicy dobrego elektryka niech Ci to pokrętło wymieni. Gdyby jednak po wymianie pokrętła coś było nie tak - daj znac będziemy radzić. Pozdrawiam - HEY
    • agnieszka (gość)
    • Witam od dwóch tygodni przegladam oferty mercedesy klasy A 2003-2004r benzyniak. Korci mnie toyota corolla verso 2001-2002r. trochę cena toyoty mnie demotywyje i więcej pali niż mercedes. Nie znam się na tyle by podjac decyzję a chciałabym pojeździć choć trochę bezawaryjnie. Doradźcie. Pozdrawiam
    • marcin (gość)
    • prosze o pomoc mam mercedesa 1.4 z 99r i nie wchodzi na obroty dochodzi tylko do 4tys. obrotow i koniec czy to bedzie przeplywomierz powetrza?
    • Piotr (gość)
    • Cześć Agnieszko! Osobiście proponował bym Ci mercedesa A klase 1.6 benzyna 102 KM. Dlaczego? To proste - diesle zostawił bym dla facetów, jest tam sporo dziwnych wynalazków i boję sie, że jak to zacznie szwankować będziesz rozczarowana. Wiem to z autopsi a jak pewnie zauważyłaś czytając fora jestem posiadaczem drugiego takiego autka i wiem co może w nim zaboleć. Poza tym myślę, że dobrze będzie jak zdecydujesz się na model W168 one produkowane były do 2004 roku a dlaczego? W modelu W169 nowszym zastosowano już filtr cząstek stałych a jest to taki bajer, który nie lubi jazdy w korkach i często sie zapycha a naprawa jest dość kosztowna, no mozna to obejść ale nie radził bym. Mercedes jest czuły na takie zmiany i nic dobrego z tego nie wyniknie... Jeszcze jedno-pamiętaj, że im więcej zapłacisz kupując autko tym mniej wydasz na naprawy bo będzie lepsze więc zastanów się ile możesz na to przeznaczyć kasy? Pozdrawiam i życzę powodzenia.
    • Zosia (gość)
    • mam mercedesa a 170cdi-i problem z paskiem w ciągu miesiaca juz drugi pasek za pierwszym razem pasek spadł to mechanik wymienił rolke napinacza ale słychać było taki cichy pisk i za jakiś czas... nie wiem czyspadł czy go zerwało bo przy jezdzie strasznie walił o coś i wyciągnełam strzępy tzn zerwany i dużo pojedynczych pasków....tym razem mechanik mówi ze trzeba wymienic cały napinacz z rolkami...pomóżcie ....pozdrawiam
    • Piotr (gość)
    • Słuchaj Zosia - masz pewnie taki sam typ merca jak ja(A-170CDI) więc może uda mi się coś konkretnego Ci poradzić...? Pasek napędza kilka urządzeń i trochę dziwną drogę pokonuje - musi być odpowiednio naciągnięty a od tego jest napinacz myślę, że dobrze będzie jak mechanik wymieni cały napinacz ale to może nie wystarczyć...? Musi on sprawdzić również czy koła pasowe nie są wykruszone nie mają nadlewek, rowki są wolne od zanieczyszczeń i czy nie mają tzw. bicia bo to zniszczy każdy pasek. Poza tym ja sprawdził bym także stan łożysk wszystkich urządzeń, które napędza pasek bo może tak być, że coś się zacina i blokuje (słychać cichy pisk u Ciebie) a wtedy pasek trze o koło i nagrzewając się przepala lub zrywa. U mnie np. był uszkodzony kompresor klimy i zacinając się niszczył mi paski ale to nie znaczy, że u Ciebie jest podobnie. Podsumowując: niech mechanik sprawdzi Ci wszystko dokładnie i jak to dobry fachowiec to myślę, że znajdzie przyczynę. Pozdrawiam i życzę powodzenia. HEY
    • Grzegorz (gość)
    • Witam mam mercedes w168 1,7 dni 60 km autko miało zepsuty wskaźnik paliwa więc pojechałem do mechanika zdjął bąk i naprawił. Po dwóch dniach zauważyłem jakiś wyciek pod przednim zderzakiem. Sprawdziłem i okazało się że to ropa ( wyciek był sport a auto zaatakowane do pełna). Wyjezdzilem trochę paliwa i zauważyłem że pod silnikiem nie ma już plamy tylko jakieś nadawane dwie czarne kropki. Mechanik stwierdził że to uszczelki pod wtryskiwaczami więc je wymienił. Odebrałem samochód postawiłem ją parkingu i zobaczyłem że nadal pojawiają się te kropki. Światłem do auta po 10 min. Od zgaszenia wróciłem jakieś 10 razy i nie zapalił potem za piątym dopiero chycil. A przed mechanikiem nie było tego problemu. Uszczelki musiały być do wymiany bo jak ke wymienił to auto jest mocniejsze.
    • Grzegorz (gość)
    • Aha i jeszcze zapala się kontrolka oleju z jakimś zegarkiem na miejscu gdzie wyświetla sie godz i przebieg. Dziś rano też nie chciał zapalić za pierwszym i wtedy ta kontrolka ( nie jest to zwykła.kontrolka od oleju czerwona).
    • marzena (gość)
    • witam posiadam mercedesa A class 2007 po wymianie opon komputer pokazuje blad Pomozcie Pozdrawiam
    • Piotr (gość)
    • HEY - Marzena. Powiedz mi jaki błąd pokazuje twój komputer? A jakie miałaś opony wcześniej i na jakie wymieniłaś bo to jest ważne...? Ja nie miałem problemu w swoim mercu ale to był inny rocznik (2002) i to typ W-168. Może twój mercedes wykrył jakieś nieprawidłowości bo piszesz, że to rocznik 2007 więc pewnie to model W-169...? Sprawdź to wszystko u dobrego mechanika powinien coś poradzić. Pozdrawiam.
    • milunia (gość)
    • witam. może ktoś mogłby mi pomóc :) na mniejszym podświetlaczu pojawił mi się kluczyk i zegarek co to może oznaczać ? pozdrawiam
    • krzysiek350 (gość)
    • witam mam mercedesa A 140 i ma taki problem ze przy 2 tys obrotow traci moc i zaczyna przerywac bylem u mechanika i po podlonczeniu pod komputer nie wykazuje zadnej usterki i co to morze byc??????
    • ediachim (gość)
    • W mercedesie a 140 w miejscu gdzie naklada sie gruby gumowy waz na czesc metalowa doprowadzajaca powietrze do silnika sa dwie cienkie metalowe rureczki,na ktorych nie jest nalozony zaden wezyk,czy jest to normalne,czy musi tam byc cos nalozone?
    • les (gość)
    • jak wymienić wahacz a160
    • les (gość)
    • mercedes a class 1999r
    • gosial (gość)
    • ja mam rocznik 2004, A 140 automatyczna zmiana biegów. 55 tys. przebiegu, leję benzynę i jeżdżę. Do tej pory tylko padły mi dwie żarówki w świałtach, ale to chyba może być jak na taki wiek samochodu (9 lat). Jak dotąd- dla mnie idealny samochód. Chciałabym sprzedać i kupić już nowy, ale oddać prawie za darmo, jak nic mu nie jest - chyba głupota.
    • Piotr (gość)
    • Hey kochani, powiem któtko: Kto kupuje mercedesa musi brać pod uwagę koszty związane z ewentualną naprawą więc pytanie tego typu: "Jak wymienić wahacz w A-160?" uważam za zbędne bo od wymiany są warsztaty. Ostatnio ich standard się poprawił więc niech mechanicy robią co do nich należy. Jednak pisząc te słowa nie chciałbym być źle odebranym, że może jak mam kasę to jestem gość - bzdura, ja także nie mam kasy ale jak sie ma dobrego mechanika to nie ma co ręce sobie brudzić zwłaszcza, że po wymianie wahaczy należy ustawić geometrie kół przednich a tego jak myślę nikt sam nie zrobi i naprawy już nie są aż takie drogie mimo, że to A KLASA. Ja za wymianę tulejek wahaczy zapłaciłem tylko 280zł. Tulejki po 50zł(Orginał mercedesa)4 szt. i robocizna 40zł. od strony więc pytam czy warto samemu grzebać-myślę, że nie. Co do sprzedaży mercedesa mojego przedmówcy słuchaj "Gosial" ja bym powiedział podobnie-nie oddaje się kury, która znosi złote jajka a już na pewno za bezcen. To faktycznie głupota.
    • asia (gość)
    • Grzegorz. Mi też w mesiku świeci się ta kontrolka oleju! Raz przy rozpalaniu( nie mogłam zapalić śilnika, ale wyjęłam kluczyk i ponownie spróbowałam - zapalił) potem ujechałam jakieś 89 km i przy wieździe pod stromą góreczkę stracił moc. Cofnęłam i zaświeciła mi się ta kontrolka i symbol F bo mam automat A140 Eleganse. Nie wiem co się dzieje????
    • Piotr (gość)
    • ASIA - Symbol "F" w automacie oznacza nieprawidłową pracę skrzyni biegów. Silnik przechodzi wtedy na tzw. pracę w trybie awaryinym. Co do kontrolki to może to być niski poziom oleju bo jak twierdzisz zapala się ona na stromym wzniesieniu ale nie do końca. Proponuję przetestuj autko tzn: Po pierwsze-sprawdz poziom oleju w skrzyni jak za mało to uzupełnij albo jak już przejechałaś 60.000km to wymień na nowy olej. Po drugie zobacz czy jak po uruchomieniu silnika i wciśnięciu hamulca można włączyć bieg? Jeżeli mimo tych czynności dalej będzie zapalał ci się symbol "F" to musisz niestety podjechać na kompa bo pewnie coś szwankuje z elektroniką ale tego nie sposób samemu sprawdzić. Pozdrawiam i życzę powodzenia
    • elaaa (gość)
    • witam serdecznie posiadam a klase rocznik 2000 i mam problem a juz mechanicy rozkladaja rece, otóz problem jest taki ze auto nie chce odpalac na zimnym silniku zaskakuje dopiero za 10-15 razem, jak juz odpali to nie ma zadnych problemow nie gasnie nie szarpie chodzi jakby nigdy nic, ale jak postoi troche na dworzu czy nawet w garazu i silnik ostygnie to jest tragedia z nim, akumulator nowiutki, pompa wymieniona, swiece wymienione, filtry rowniez. Komputer nie wykazuje zadnych błedow. Moj ojciec znalazł na niego sposób ale tez cały czas nie można go odpalać, zanim go odpali to podgrzewa suszarką jakas listwe ktora znajduje sie kolo świec, ale nie mamy pojecia co na tej listwie sie znajduje, po ogrzaniu jej suszarką zapala za 1 razem bez problemu. mechanicy juz zdarli ze mnie 2 tys powymieniami Bog jeden wie co a problem dalej został. Jezeli ktos mial kiedys taki problem lub orientuje sie co to moze byc bardzo bym byla wdzieczna. pozdrawiam
    • Piotr (gość)
    • Hey, nie wiem czy poradzę coś na twój problem - "ELAAA" ale spróbuję. Po pierwsze nie wiem czy chodzi o diesla czy o benzynę bo to trochę różnica w budowie. Twój tato jednak podsunął mi pewną myśl. Skoro mercedes nie chcę odpalać na zimnym silniku a podgrzany odpala z łatwością to pewnie masz problem z przepustnicą (silnik benzynowy) albo z czujnikiem temperatury powietrza doładowywanego (silnik diesla). Urządzenie sterujące dostaje informacje z czujników za każdym razem kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce. Skoro masz problemy z zimnym silnikiem to może przyczyną jest błędny odczyt z czujnika temperatury lub za mało otwiera się przepustnica powietrza. Może to być także błąd w samym urządzeniu sterującym, które niewłaściwie analizuje dane albo instalacja elektryczna ma zwarcie? Proponował bym abyś sprawdziła przewody elektryczne świec zapłonowych bo może poranna wilgoć robi zwarcie? Ja miałem taki sam problem ale to było w renaulcie przewody wymieniłem i jak ręką odjął. Powodzenia.
    • Magda (gość)
    • Witam wszystkich. Mam takie pytanko otoz pare dni temu zakupilam autko Merecedsa A140 wsystko gra i buczy tylko czasami tak jakby sie zatykal i tarcil moc,gdy jade dalej to nagle sie odpycha i wszystko jest ok.Sa dni ze jest ok i nie ma takich przypadkow ale sa dni gdzie przy kazdej jezdzie dzieje sie to sam.Zastanwiam sie co to moze byc?Pompa,wtryski filter paliwa??Jakas podpowiedz.Z gory dzieki.
    • elaaa (gość)
    • Piotr dziekuje za odpowiedz, mam benzyne, przepustnica była czyszczona, świecie wymienione. Może i to ten czujnik temperatury co piszesz bo z tego co wiem to z benzynie tez jest taki czujnik. hmm musze do porządnego elektryka dac. pozdrawiam
    • elaaa (gość)
    • czujnik wymienione lecz rezultatów nie ma...:(
    • Piotr (gość)
    • elaaa-przyznam, że jestem zaskoczony takim obrotem sprawy i trochę mnie to wystraszyło - tyle części wymieniłaś i nic...? Ale nie panikujmy coś poradzimy na to, tak myślę. Słuchaj no - co pokazuje komputer? Musi wykazywać jakieś błędy, może powinnaś zmienić diagnostę...? W smarcie forfour mojej żony było podobnie i nikt tego nie potrafił naprawić aż znalazł się mechanik, który co prawda pobawił sie z nim kilka dni ale w końcu znalazł przyczynę. A było nią zwarcie na przewodach przy skrzyni biegów(brakowało masy, kostka robiła zwarcie)myślę, że u Ciebie będzie podobna przyczyna - coś robi zwarcie i dlatego nie chce Ci mercedesik odpalać jak jest zimny. Proponuję: zostaw go na noc u mechanika niech go sprawdzi rano zanim sie silnik rozgrzeje. Szczególnie inst. wysokiego napięcia i wtryskiwacze czy podają paliwo i czy iskra nie ginie pod cisnieniem? Pozdrawiam, powodzenia.
    • elaaa (gość)
    • Piotr co pokazuje komputer to ja nie wiem bo sie nie znam lecz dzisiaj bylam u jednego ktory robil mu diagnostyke i ponoc 40 bledow wyskoczylo na wszystkim co sie dalo, nie znam dokladnych nazw. w srode za tydzien daje go do mechanika na noc zeby postal i aby on rano mogl sobie go sam odpalic, moze cos wykombinuje. pozdrawiam
    • Piotr (gość)
    • elaaa - myślę, że to dobry pomysł z tym mechanikiem ale nie zawsze się udaje gdyż: nie każdy mechanik ma odpowiedni osprzęt do obsługi A-klasy, nie każdy się na tym zna i co najważniejsze nie każdy chce się w to bawić a jest to właśnie zabawa i to czasochłonna jak już pisałem wcześniej. Mechanicy lubią proste sprawy, krótką diagnostykę, małą naprawę i oczywiście sporą kasę zainkasować ale jak wiesz-to nie jest rozwiązanie. Ja mam model z 2002 roku 170 CDI LONG i jak dotąd nie miałem większych problemów dodam, że jest to drugi mój mercedes A-klasy więc nie chciałbym Ci nic sugerować... Obawiam się, że model który kupiłaś ma pewien defekt !!! Ale o tym ewentualnie później jak ten mechanik do którego wstawiłaś mercedesa nic nie poradzi. Proszę opisz jakie efekty są po wizycie u tego mechanika a tymi błędami się nie martw bo jak ma jakąś usterkę to za każdym razem kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce łapie on błędy. Na koniec propozycja: spróbuj odpalić merca z popychu jak jest zimny?
    • elaaa (gość)
    • dziekuje piotr za pomoc no u mechanika akurat jest auto, niestety wyszło że przyczyną jest przepływomierz ponoc chociaz glowy nie dam bo autko bylo u 3 mechanikow i kazdy mowi co innego niestety. lecz aktualna wersją jest przepływomierz. nie wiem co mam dalej zrobic gdyż ten przepływomierz kosztuje 1300zł. na popychu juz dawno probowaliśmy nic nie idzie.
    • elaaa (gość)
    • zmiana planów aktualna wersja jest pompa paliwa, mechanik po mojej podpowiedzi sprawdzil ile pompa daje ciśnienia i okazuje sie ze przy pierwszym przekreceniu kluczyka daje 0,5 bara i tak z kazdym przekreceniem wzrasta, dlatego zapala mi za 5 razem poniewaz po 5-ciu przekreceniach te ciśnienie powoli sie nabija. A z tego co pamietam mercedes potrzebuje 3 bara aby w ogole odpalic. takze hmm pompa zamowiona, we wtorek bedzie juz zamontowana, także w środe rano dan znać czy problem rozwiązany. Z dwojga złego wole pompe wymienić za 350zl niż przepływomierz za 1300:) pozdrawiam
    • Piotr (gość)
    • elaaa - daj znać jak poszło !!! Ciekawość mnie zżera po prostu bo trochę to dziwne, że dopiero po kilku próbach mechanik ustalił usterkę...? Mam nadzieję, że to będzie pompa jak piszesz bo coś czuję, że ktoś chce na Tobie się trochę dorobić.? Ale nie uprzedzajmy faktów. Czekam na info od Ciebie. Pozdrawiam-HEY. A tak na marginesie Ty masz mercedesa A-140 czy A-160 w benzynie? Pytam bo jestem ciekaw co mi powiedzą w ASO u Zasady na temat ciśnienia jakie powinna dawać pompa paliwa...?
    • elaaa (gość)
    • Piotr mam 140-benzyne. teraz czekam bo nie wiem co mam robic, pompa byla zamowiona na poniedzialek, mechanik dał nam spray do hamulców kazal rano zanim odpalimy auto spryskac wtryski i dopiero wtedy odpalić, w sobote wypaliło autko odpaliło za pierwszym razem ale w niedziele juz byla klapa auto w ogole nie chcialo zapalić żadnej reakcji, spray nie pomógł sprężarka też nie dała rezultatów. w poniedziałek mechanik z łaska zabrał go na holu i zrobiła sie niezła awantura gdyż moj ojciec twierdzi ze pompa była juz na resztkach siły a ten spray tylko ja dowalił, a mechanik umywa rece. boje sie sama nie wiem co mam robic kazdy twierdzi ze to pompa jednak ja mam pewne zastrzeżenia. musze go teraz zaholować do innego mechanika i zaryzykować wymiana tej pompy i sprawdzić, co dalej bedzie sama nie wiem. co do ciśnienia to według programu o nazwie AUTODATA pompa powiinna dawac od 3,5-4 bara. lecz jak masz mozliwosc to zapytaj sie, i daj znac.
    • Piotr (gość)
    • elaaa - co to za mechanik, uciekaj od niego i to prędko bo On nie bardzo wie co ma robić a koszty ponosisz Ty !!! Miałem przez dwa lata takiego mietka jak Ty z 2000r. A-140 benzyna i nigdy, nigdy nie miałem z nim problemów. Nie mogę sprawdzić danych tej pompy bo jestem poza Łodzią-wiesz urlop-może we wtorek lub środę wpadnę do ASO na Limanke do Zasady i popytam? Ale skoro po podgrzaniu listwy autko odpala to co ma z tym pompa...? Benzyniaki mają pompę elektryczną więc po przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu powinna podać paliwo do wtryskiawcza pod odpowiednim ciśnieniem skoro jednak zapala jak jest ciepły silnik a problemy są na zimnym to sprawdził bym czujniki odpowiedzialne za dozowanie dawki paliwa może na zimnym dają za małe ilości ale tego nie sprawdzisz bez kompa, niestety... Obawiam się, że będziesz musiała podjechać do ASO i opisać im całą sytuację niech sprawdzą merca na swoim prograwie bo każdy z mechaników wpakuje Ciebie tylko w koszty a pewnie problem jest prozaiczny
    • elaaa (gość)
    • tak Piotr sama nie wiem co juz jest, moj ojciec pojechal do mechanika rumoru narobił i tyle mechanicy sie wypieli powiedzieli ze oni nie beda go robic odstawili mi auto do domu i stoi. mechanicy sie uprali na pompe, nie wiem sama z checia byl do oddala do serwisu niech mysla tam sa fachowcy ale najbizszy serwis mercedesa to w szczecinie 100km ode mnie nawet nie mam jak go tam zaprowadzic. ale coz niech strace zamontuje pompe na wlasny koszt jezeli po zamontowaniu nowej pompy okaze sie ze auto dalej nie chodzi to juz chyba rozloże rece. myslelismy ze moze przepływomierz ale ponoc nie tak łatwo go zepsuc.
    • Piotr (gość)
    • elaaa - sprawdziłem w ASO w Łodzi u Zasady jeden z pracowników serwisu powiedział mi, że kiedyś mieli podobny problem z A-140 i okazało się, że winna była temu pompa paliwa !!! Skoro tak jest pewnie u Ciebie to musisz zainwestować w tą pompę bo ona musi dać od razu ciśnienie 3.5atm.(0,35MPa) Jeżeli jest inaczej to silnik nie odpali. Może zanim kupisz tą pompę jakiś mechanik lub ktoś inny użyczy ci swojej na próbę albo poszukaj na allegro może coś kupisz taniej? Ale gdyby mimo wszystko coś nie działało to umów się z ASO w Szczecinie niech Ci zrobią dokładną diagnostykę silnika bo Oni mają oryginalne programy do A klasy. Tyle poradzono mi w serwisie w Łodzi-ja bym jeszcze zainwestował te 350zł. w pompę to nie są duże koszty jak na merca a może to akurat będzie to...? Tylko zmień mechanika bo jak widzę on nie bardzo wie czego szukać. Może to i dobry fachowiec ale na A-klasie nie bardzo się zna i tyle. Pozdrawiam i życzę Ci powodzenia. Nie poddawaj się !!! Jesteś już blisko sukcesu - HEY
    • elaaa (gość)
    • piotr- dziekuje za porade dodałem mi troche nadzieji ze to jednak ta pompa jest. tylko martwi nas jedna rzecz gdyz moj ojciec jak wczesniej mi mowilam podłancza sprężarke bezpośrednio do przewodu i wczesniej tym sposobem odpalał bez problemu jednak od momentu powrotu od tych mechaników auto nie reaguje w ogole na sprężarke, tzn odpala ale za moment gaśnie. pompe to jest na bank ale widocznie cos jeszcze skoro odpala i zaraz gasnie. boje sie aby to tylko przeplywomierz nie był. dzisiaj bedzie wymieniona pompa to sie okaze. dziekuje bardzo za pomoc, po wymianie pompy napisze czy dało to jakies rezultaty. pozdrawiam
    • elaaa (gość)
    • przepraszam za błedy miało być "dodałes" i "ci mówiłam".
    • iwon1905 (gość)
    • Witam, nabyłam właśnie mercedesa A 140 i wszystko fajnie ale pojawił się problem może błahy ale sama nie potrafię sobie poradzić! W trakcie jazdy, głównie w mieście zapala się światło wewnątrz samochodu. Nie pali się cały czas ale przeszkadza i denerwuje, co z tym fantem zrobić, proszę o pomoc.
    • Piotr (gość)
    • elaaa - czekam na info jakie efekty będą po wymianie pompy !!! Myślę, że autko gaśnie dlatego, iż komputer mógł nałapać błędów dzięki tym "mechanikom" ale niczego nie wykluczam... Na Twoim miejscu (mimo wszystko co będzie) po wymianie pompy zrobił bym ten test ale - tylko w ASO (koszt:150-200zł.) bo jak pisałem oni mają oryginalne oprogramowanie do A-klasy i pewnie znajdą przyczynę. Mercedes to bardzo delikatny sprzęt i nie mówię teraz o jego masie tylko o elektronice, gdy zabiera się za naprawę osoba, która nie bardzo wie co robić - efekty widać jakie są? Ja naprawy wykonuję u mechaników, którzy znają się na A-klasie ale..., diagnostykę robie w ASO. Myślę, że i Ty także powinnaś tak zrobić bo obawiam się, że "inni" zniszczą Ci mesia. Obym się mylił ale życie to nie bajka myślę, że o tym wiesz...? Pozdrawiam gorąco i czekam na dalsze info - HEY.
    • Piotr (gość)
    • iwon1905 - Mogą być tego trzy powody: Pierwsze to włącznik w dachu ma on trzy położenia i powinien być ustawiony na środkowym ale może ma duży luz i podczas jazdy styki się łączą? Drugie w drzwiach i tylnej klapie są czujniki otwarcia może nie kontaktuje jeden z nich - sprawdz wszystkie bo ja bym na to stawiał... Trzecia przyczyna może być związana z centralnym zamkiem i pilotem. Jak wyjmujesz kluczyk ze stacyjki to światło samo się włącza albo otwierając drzwi lub odblokowując alarm. Proponował bym sprawdzić baterie w pilocie i wszystkie czujniki w drzwiach zwłaszcza zbijak w bagażniku pewnie na wstrząsach(jazda w mieście)styki się zwierają tak jakby sie otwierał bagażnik i światło zapala się. Jest jeszcze jedna możliwość - drzwi mogą się nie domykać w takim wypadku należy je wyregulować. Pozdrawiam HEY.
    • elaaa (gość)
    • możecie mi doradzić czy używana pompa paliwa może leżeć 12 dni na półce?? kupiłam używana oryginalną pompę i sprzedawca mnie poinformował ze leżała na półce 12 dni w związku z tym troche sie boje gdyż słyszałam plotki że pompa musi być cały czas w paliwie, gdy się ją położy na półce jest do wyrzucenia:(
    • Peterson (gość)
    • elaaa. Dlaczego musi być w paliwie? Przecież zanim ją zamontują do samochodu jest w opakowaniu i leży na półce w sklepie... więc nie jest w paliwie zanurzona tylko jest sucha nie wiem w czym jest problem??? Z drugiej jednak strony producenci robią różne cuda więc kto wie co oni wymyślą? Podaje adres strony na której są pliki PDF pobierz je sobie może przyda Ci się któryś z nich? Autorem strony i plików jest: kozak_k mam nadzieję, że nie będzie miał mi za złe, że się nimi podpieram. A reklama myślę, że mu nie zaszkodzi. Oto strona: www.kozak-k.net84.net Pliki są naprawdę ciekawe-wiesz mi. Postaram się w poniedziałek, dowiedzieć się czegoś więcej na temat tej twojej pompy. HEY.
    • elaaa (gość)
    • peterson dzieki za odpowiedz nie wiem jak ma byc tak mi ponoc babka w sklepie powiedziala, z tym ze wiesz nowa pompa od uzywanej rożni sie tym ze jest sucha i moze sobie leżeć a używana pompa jest juz mokra w środku i cos tam sie zapowietrza jak nie jest dlugo w paliwie. nie wiem nie wytlumacze ci mam tylko nadzieje ze bedzie wszystko ok bo nowa pompa do mojego auta kosztuje 1300zl a tyle bym nie chciala dawac, pozdrawiam
    • elaaa (gość)
    • Piotr- a więc tak pompa wymieniona i samochod zapala ale za 2 sekundy gasnie, nie wiem juz co jest facet byl podlaczal do kompa i mial pare bledow ale nic konkretnego. zaraz bede laweta zaprowadzac do goscia ze swidwina 16 km od mojego miasta moze on cos wykombinuje bo juz nie wiem, do ASO mam za daleko niestety aby tam pojechac.
    • Peterson (gość)
    • elaaa - sprawa jak widzę jest bardziej poważna niż mi się to wcześniej wydawało. Mam jeszcze kilka sugestii ale nie bardzo mogę tak publicznie je wyrażać - proponuję więc napisz do mnie na mój adres tam pogadamy sobie bardziej szczegółowo. Pozdrawiam i czekam na maila: peterson1966@wp.pl
    • maria (gość)
    • Witam,ja mam problem ze swoim mercedesem benz 1998,słyszę w czasie jazdy i nawet postoju dziwne stukanie w silniku.Co to może być?błagam pomóżcie..
    • Peterson (gość)
    • maria - za mało podałaś szczegółów abym mógł podać dokładną przyczynę ale sądząc po roczniku(1998)autko-15letnie przebieg pewnie ponad 200tyś. a może i więcej jak nie jest nic luźnego tzn. obudowa, napinacz lub wieszak tłumika to może być to najgorsze... Ale zanim cokolwiek zrobisz potrzebna jest pełna diagnostyka silnika bo mechanicy zedrą z ciebie skórę na naprawy, które nic i tak nie pomogą. Moja sugestia: zrobić pełną diagnostykę silnika w dobrym warsztacie a najlepiej w ASO(koszt150-300)a następnie naprawić usterkę u mechanika, który zna się na mercedesach a w szczególności na A-klasie. Nie wybieraj mechanika bo jest on najbliżej-nie wszyscy potrafią naprawić ten model niejedna osoba już się o tym przekonała. Na koniec dodam jeszcze, że objawy o których piszesz doskonale pasują do wyeksploatowanego silnika(panewki, te sprawy)ale nie koniecznie, może to napinacz pasków, kompresor klimy, alternator albo wentylator robi tyle hałasu-sprawdź to wszystko.Pozdrawiam i życzę powodzenia!!!
    • Peterson (gość)
    • elaa - dzięki za zaufanie masz wiadomość na mailu. Pozdrawiam HEY.
    • elaaa (gość)
    • problem rozwiazany, diagnoza- spalony komputer sterujący silnik koszt 700zl
    • iwon1905 (gość)
    • Piotr, dziękuję za odpowiedz. Czujniki w drzwiach i tylnej klapie sprawdzone - bez zmian, w bagażniku też sprawdzone wydaje się ok, ale z zamkiem centralnym był problem i może to jest ta przyczyna, pewnie muszę pojechać do elektryka. Narazie wymontowałam żarówki. Pozdrawiam.
    • iwon1905 (gość)
    • aha, wyłącznik w prawidłowym położeniu, ale czy ma luz- nie wiem, na dotyk nie wydaje się lużny.
    • renata (gość)
    • Kupiłam sobie takiego fajnego A140 na benzynę,pojeździłam 4 miesiące iiii kurcze nie mogę w czasie jazdy żadnego biegu przerzucić do przodu tzn, na 1 ruszę potem i od razu 4 bo 3 nie wchodzi a potem to już z 2 ruszam postoi i na sucho jest ok co to może być poradźcie
    • Jurek (gość)
    • Mam problem - tworzy się ,,ogromne"podciśnienie w zbiorniku paliwa,tak że po przeejechaniu nawet kilu czy kilkunastu,nie mówiąc o kilkudziesięciu km po odkręceniu korka paliwa o mało - nie ,,wciągnie" do środka.Co się dzieje?proszę o pomoc Z góry dziękuję.
    • marcin (gość)
    • kupiłem a 160 1.6 benzyna i kłopot nie wchodzi mi na obroty 3,5 tys i dusi sie komputer pokazal trzy błedy przepływomiez powietrza wymienilem czujnik polożenia walka rozrzadu wymieniony czujnik polozenia wału korbowego teraz wymienie to znaczy ze błedy zostano usuniete jak to nie pomorze to co jeszcze innego warto sprawdzic
    • Jurek (gość)
    • Ponaglam prośbę j/w dot.PODCISNIENIA W ZBIORNIKU PALIWA pyt. z dn.04.092013
    • Piotr (gość)
    • Witam !!! Jurek - przyczyn może być wiele bo są różne wlewy paliwa i różne modele mercedesów ale zasada jest jedna - jak pobierane jest ze zbiornika paliwo to na jego miejsce musi wpłynąć powietrze więc albo masz zapchany zawór w korku albo przewody lub filtr pochłaniający opary jest zapchany proponuję sprawdź to. Podaję też adres strony na której masz opisany cały układ paliwowy sorry, że po angielsku ale z tłumaczem google myślę, że sobie poradzisz...? Powodzenia. http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.38.htm
    • zibi6777 (gość)
    • Witam. Mam A-160 z 1999r. i problemy z elektryką. Zdarza się że jak odsunę szybę to nie mogę jej zamknąć. Kiedyś jeździłem tak (z lekko na szczęście tylko uchyloną szybą) dwa tygodnie. Niekiedy nie otwierają się wcale. Nagle wszystko wraca do normy i mam długo spokój. Poradźcie coś.
    • Piotr (gość)
    • Hey zibi6777 - problem może być prozaiczny. Zobacz co się będzie działo jak odłączysz jedną klemę na 10-20 sekund? Po jej ponownym podłączeniu zresetuj system tzn. przełącz kluczyk w pozycje załączonego prądu ale nie uruchamiaj silnika poczekaj znowu kilkanaście sekund ustaw zegar, radio a następnie opuść przednie szyby do końca i po chwili podnieś je do góry. Masz model z 1999r. więc pewnie nie masz tylnych szyb elektrycznych ale gdybyś jednak miał operacje taką powtórz także z tymi z tyłu. Przełączniki maja taką ciekawą funkcję, że naciskając je do połowy szyba będzie się opuszczać jak naciskasz przełącznik a jak naciśniesz go do oporu szyba opuści się całkowici bez trzymania palca na przełączniku. Jeżeli po takim resecie dalej masz problem z szybami radzę sprawdzić instalacje elektryczną czy czasem jakaś kostka nie jest luźna a może jest jakiś opór mechaniczny ale do tego trzeba zdjąć tapicerkę z drzwi. Dobrze by było sprawdzić na komputerze czy czasem nie ma błędów. Powodzenia !!!
    • Jola (gość)
    • Witam! Kupiłam autko Mercedes-Benz A 140 Classic, rocznik 1998, ale nie mam instrukcji. Nie znalazłam tego typu instrukcji w internecie. Może ktoś mi pomoże? Z góry dziękuję, pozdrawiam
    • mychacz (gość)
    • mam problem z mesiem1,7cdi jak pada tylko deszcz to zaczyna swirować przerywa i alarm co chwile się włącza
    • Piotr (gość)
    • Witam !!! Jola podaję stronę: www.kozak-k.net84.net/‎ tam znajdziesz instrukcję i nie tylko. Powodzenia.
    • Jola (gość)
    • Witam! Dzięki Piotr, jesteś wspaniały. Pozdrawiam.
    • Piotr (gość)
    • Witam !!! Jola wielkie dzięki, to bardzo miłe z Twojej strony ale to nie mi należą się te wyrazy szacunku. To kozak_k jest autorem tych plików i to On jest wspaniały. A ja - to tylko powielam i mam nadzieję, że nie ma On nic przeciwko temu...? Cieszę się, że te pliki Ci pomogły bo wszak taki jest cel tego forum. Pozdrawiam.
    • Jola (gość)
    • Witam! No taaaak, prawda, że kozak_k jest autorem, chwała mu za to, ale to Ty Piotrze dałeś mi namiary i dla Ciebie ode mnie podziękowanie. Już wydrukowałam i doszkalam się. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam.
    • Aga (gość)
    • Witam mam problem na wskazniku zegara zapala mi sie oliwiarka i znaczek HI piszczy, ta przyczyna dzieje sie w trakcie jazdy jak silnik jest dobrze rozgrzany. Wymienilam olej wymienilam czujnik poziomu oleju , nadal jet to samo co robic? Mercedes A 140 2000r. Dziekuje slicznie za pomoc.
    • Joanna (gość)
    • Witam proszę o jakieś informacje na temat Mercedesa-benz a 160 avantgarde półautomat 2000r. kupiłam go 5 miesięcy temu i już wymieniłam arternator i miałam problem z ręcznym który po zaciągnęciu blokował koła ,wymieniono coś tam w kołach i ponoć będzie ok , czy ktoś posiada to piękne auto i czy często ma jakieś awarie . gdzie można zdobyć jakieś opisy budowy podstawowe sposoby prawidłowego użytkowania tego auta , pozdrawiam
    • MOLLY (gość)
    • BŁAGAM POMOZCIE! JAKI OLEJ DO MERCEDESA A 160 CDI ROCZNIK 2000 DIESEL? MUSZĘ DOLAC I NIE WIEM JAKI? DZIEKI
    • Piotr (gość)
    • Joanna słuchaj - co prawda ja mam diesla 170 cdi elegant 2002r. ale jak ty w półautomacie i miałem problem podobny z hamulcem ręcznym. Wymieniono u mnie regulatory w tylnych kołach, bębnach oraz szczęki hamulcowe kompletne i teraz na "rolkach" w ASO pokazuje mi wartości w okolicach 850 N na każe koło jest to aż nadto jak na taki samochodzik ale jakbyś chciała ciągnąć przyczepę to jest to wartość optymalna. Szczerze jednak odradzam wszelkie holowania bo zniszczysz sobie sprzęgło jest ono dość skomplikowane i delikatne więc nie ryzykuj !!! Myślę, że skoro zrobił tą wymianę dobry mechanik to powinno być OK...? Podaje również stronę na której znajdziesz różne pliki pdf. autorstwa kozaka_k ściągnij je sobie na pewno Ci się przydadzą. Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi . Oto strona: www.kozak-k.net84.net/
    • Piotr (gość)
    • MOLLY słuchaj co do oleju do diesla to proponował bym zastosować taki, który będzie odpowiedni do jego stanu technicznego. Skoro masz model A 160 CDI z roku 2000 to najbardziej optymalna wersją będzie półsyntetyk 10Wx40 API-CI lub wyższy. Jak podasz te dane w sklepie to sądzę, że sprzedawca będzie wiedział o co chodzi...? Ale może po wymianie dziwnie pracować silnik w Twoim mercedesie - stukać itp. To znaczy, że już ma swoje przejechane i silnik potrzebuje lepszego uszczelnienia a w takiej sytuacji proponował bym olej tzw. minerał 15Wx40 API-CH 4 lub wyższy ale niech o tym ewentualnie zadecyduje mechanik u którego będzie ta wymiana. Jak ma "dobre ucho" to wychwyci wszelkie nieprawidłowości. Ja osobiście jeżdżę na oleju 10Wx40 API-CI i jest wszystko OK a mam na liczniku 160 tyś. Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi.
    • Joanna (gość)
    • Piotr dzięki za stronę jest super właśnie takiej strony szukałam , pozdrawiam
    • nataliaa (gość)
    • witam wszystkim mam mercedesa a160 1999 , nct zdane , wszytsko bylo cacy ale od dwoch dni mam problem z odpalaniem samochodu i tym samym co dziwne nawiew w samochodzie raz dziala raz nie dziala, wiem ze samochod ma juz swoje lata i ma prawo sie psuc pytanie czy warto naprawiac? raz odpala raz nie, jak juz odpali to jedzie bez problemu , wiem ze im dluzej to igonoruje pewnie dnia wogole nie odpali:(
    • Joanna (gość)
    • Witam mam Mercedesa-benz a 160 avantgarde półautomat 2000r. Mam pytanie jak najlepiej parkowac w nocy tak aby nie zostawiać na ręcznym zwłaszcza teraz jak już są przymrozki, na jakim biegu aby było korzystnie dla auta , pozdrawiam
    • Piotr (gość)
    • Słuchaj Joanna - najlepszym rozwiązaniem jest hamulec ręczny, gdy go używasz to za każdym razem hamulec się sam wyregulowuje. Jak jest sprawny nie powinien się zablokować ale trzeba zadbać o to, to znaczy trzeba sprawdzić stan szczęk, bębnów, regulatorów no i linek. Można co prawda stosować rozwiązanie zastępcze ale nie jest to dobre zwłaszcza, że masz półautomata bo jak zapewne wiesz przekręcając kluczyk w stacyjce automatycznie załącza się sprzęgło i w tym momencie autko może się stoczyć. Wsiadając do mercedesa po pierwsze wciśnij hamulec nogą a później przekręć kluczyk uruchom silnik i włącz bieg. Ruszaj powoli aby nie spalić sprzęgła jest ona bardzo delikatne, wiem o tym bo mam takie samo w swoim mercedesie więc nie żartuję. A jeżeli chodzi o parkowanie to powiem krótko-na terenie równym lub na wzniesieniu używaj biegu drugiego a jeżeli parkujesz na spadku drogi użyj biegu wstecznego. Pamiętaj tylko, że zanim przekręcisz kluczyk w stacyjce musisz włączyć na luz "N". Pozdrawiam-HEY
    • Joanna (gość)
    • Witaj Piotr dzięki za odpowieć , ręczny mam napewno ok dopiero go robiłam bo kilka razy mi zblokował koła , zrobiono szczęki bo się rozsypały i dlatego trochę mam opory aby zostawiać na dłóżej na ręcznym , zostawiałam na wstecznym biegu , O hamulcu zawsze pamiętam bo jeśli go nie wcisne to z danego biegu nie moge wrzucić na luz , a jak mam na jakimkolwieg biegu to nie mogę auta odpalić , więc automatycznie wsiadając wciskam hamulec daje na luz i dopiero odpalam , ale skoro piszesz że najlepszym rozwiązaniem jest ręczny to tak zaczne moje cacko :) zostawiać , pozdrawiam
    • pajung (gość)
    • Siemanko:) Niech mi ktos podpowie jak sie zmienia zarówki w a 170cdi 2001 rok-i czy mozna zalac po 5w 40 polsyntetyk 10w 40 - auto ma 208 tys. przebiegu:) Pozdrawiam:)
    • Piotr (gość)
    • Hey pajung są 3 możliwości wymiany żarówek. Pierwsza to wymiana poprzez otwarcie specjalnych klap w nadkolach ale jest to możliwe tylko wtedy kiedy są oryginalne nadkola w przypadku zamienników jest to niemożliwe. Pozostają tylko dwie wersje, można wyjąć zbiornik płynu do spryskiwaczy lub płynu chłodzącego i następnie wymieniać żarówki a jak ta wersja jest także niemożliwa pozostaje tylko wymontować przedni reflektor. Oczywiście mowa tu o wymianie żarówek H-7 świateł mijania. Z innymi żarówkami jest trochę lepiej. Powiedz o jakie żarówki chodzi. Co do oleju silnikowego to jest taka możliwość, zawsze w tę stronę czyli z 5Wx40 na półsyntetyk 10Wx40 gorzej odwrotnie. Ale skoro masz już na liczniku 208 000 km. to obawiam się, że może będziesz musiał zastosować mineralny olej 15Wx40 ale zacznij od 10Wx40 jak po wymianie silnik będzie głośny lub będą stuki albo inne dziwne odgłosy to zalej olejem mineralnym bo może półsyntetyk będzie za bardzo oczyszczał silnik ale bez paniki. Powodzenia
    • pajung (gość)
    • Zarowki zmienione:) Dzieki za rade:)
    • Piotr (gość)
    • Hey pajung skoro zmieniłeś już żarówki to spoko ale powiedz mi co z tym olejem silnikowym ??? Czy już po wymianie, jak tak to jaki wybrałeś ostatecznie olej?
    • maja (gość)
    • POMOCY Posiadam a170 cdi wycieraczki przedniej raz dzialaja raz nie dzialaja tz. jak uruchomie silnik wogole nie chca sie wlaczyc, dopiero po przejechaniu kilku km albo po 10-15 min pracy silnika wlaczaja sie ale dzialaj kiedy chca? Czy to jest wada przelacznika ?
    • Piotr (gość)
    • Maja - dokładnie, najprawdopodobniej winny jest przełącznik wycieraczek ale może być również przyczyna tkwiąca w silniku lub w mechanizmie wycieraczek. No dobra po kolei: Proponuję zacząć od sprawdzenia samego przełącznika to jest tzw. przełącznik zespolony i mogły się w nim wypalić styki. Podjedz do dobrego elektryka, który zna się na A-klasie i niech sprawdzi kostkę czy jest w niej prąd bo jak piszesz po uruchomieniu silnika masz z nimi problem więc może wina być po stronie stacyjki? Ja On sprawdzi kostkę i stacyjkę i będzie w nich prąd to niech sprawdzi przełącznik (ja bym na niego stawiał). Jak to wszystko będzie OK to idź dalej i sprawdź czy prąd dochodzi do silniczka wycieraczek jak i tam dochodzi to wina będzie już tylko po stronie mechanizmu ale gdyby tak było pewnie robiło by się zwarcie i przepalał by się bezpiecznik...? A może jest jakiś błąd w komputerze i trzeba by było go zresetować...? No cóż musisz popróbować. Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci powodzenia.
    • maja (gość)
    • Super dzieki Sprawdze tak jak napisales I napisze jaki byl efekt
    • mariusz (gość)
    • Mam problem w A170 cdi zapala mi sie lampka od temperatury wody potczas jazdy na chwile a płyn jest bo sprawdzam codzienie morze komus to tez sie stało wiec prosze o porade dzieki
    • Piotr (gość)
    • Mariusz - słuchaj o którą lampkę chodzi, bo są dwie jedna czerwona a druga żółta? Jak zapala się kolor żółty to znaczy, że masz za niski poziom płynu chłodzącego ale skoro piszesz, że sprawdzasz i on jest to moim zdaniem może być problem po stronie samego czujnika...? Proponował bym go sprawdzić na warsztacie czy oporność jest prawidłowa i czy nie zawiesza się. Przyczyna może być także po stronie elektroniki, mogą być luźne przewody bądź któraś z kostek nie łączyć ale tego nie sprawdzisz sam proponuję więc wizytę w dobrym warsztacie. Podłącz się do komputera najlepiej w ASO. To oczywiście dotyczy się kontrolki żółtej - jak zapala się czerwona to może być gorzej bo ona sygnalizuje usterkę w układzie i bagatelizując ją możesz przegrzać silnik a to nie jest dobre rozwiązanie. Jak się zapali to sprawdź czy masz obieg płynu chłodzącego, czy pompa wody pracuje może pasek się ślizga, sprawdź naciąg paska klinowego i mimo wszystko radził bym jednak wizytę w ASO. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
    • kris (gość)
    • Witam zakupiłem A klase 140 ale silnik miał dziwny metaliczny dzwięk.Powiedzieli mi,że trzeba wymienić rozrząd. Nie myślałem,że to taki problem.Koszt części z robocizną 900zł.(łańcuch .napinacz,ślizgi,pompa wody,itd) Wszystko fajnie ale nadal silnik chodził jakby nie miał oleju. Drugi mechanik powiedział,że to trzeba popychacze hydrauliczne wymienić i będzie git. komplet popychaczy wymieniony koszt z robocizną 500 zł. Dalej fajnie bo silnik dalej chodzi jakby nie miał oleju.(wolne obroty) Może ktoś doradzi co jeszcze może być .Inny mechanik doradza wymianę pompy oleju ale to następna kasa. Co robić.
    • Peterson (gość)
    • KRIS - Słuchaj no, sprawa może być poważna. Ale nie uprzedzajmy faktów po kolei. Nie wiem, który to jest rocznik, jaki ma przebieg i co najważniejsze z kąt pochodzi Twoje autko? Mercedesy A klasy miały silniki przewidziane na ok 500000km. przebiegu i z tej to właśnie przyczyny wielu handlarzy nagminnie je cofa. Ale do rzeczy: skoro wymieniony został rozrząd, pompa wody, kpl. popychaczy to przyznam, że sugestia wymiany pompy oleju nie jest zła. Ale zanim ją wymienisz proponuję sprawdzić u dobrego mechanika wartości ciśnienia oleju na wolnych i szybkich obrotach najlepiej w barach (atmosferach) a następnie niech mechanik odkręci miskę olejową i sprawdzi stan panewek, czopów głównych, korbowych i oczywiście łożysk wału korbowego. Może wystarczy tylko dokręcić śruby panewek i stuki zanikną w przeciwnym razie czeka cię "kapitalka" silnika bo z reguły jak są luzy na panewkach to i ciśnienie sprężania jest liche. Ale bez paniki może wszystko będzie OK? Pozdrawiam i życzę Ci powodzenia
    • kris (gość)
    • Dzieki Peterson Widzę ,że handlarz wcisnął mi kit bo na liczniku mój ma 168000 a popychacz i ślizg były bardzo wytarte. Ja mam z 98 roku 1,4 benzyna panorama itd.Cena byłą atrakcyjna i myślałęm ,że wymienię rozrząd i bedzie OK. Chyba kupię silnik z angola i trzeba go bedzie przełożyć. Chyba,że ? Ale czy przy małym ciśnieniu nie świeci się lampka ciśnienia w tym aucie.
    • Peterson (gość)
    • Witam Kris - no cóż przykre ale prawdziwe, handlarze maja to do siebie, że u nich wszystko to nówka, nierdzewka ale ja wiem swoje. Skoro masz rocznik 98 to on ma już 16 rok i myślę, że swoje już wyjeździł. Silnika w mercedesach A klasy nie opłaca się remontować jak masz możliwość to wymień z angola i jeszcze pojeździsz jakiś czas. Tylko dobrze sprawdź silnik przed zakupem bo możesz kupić podrasowany złom i narazisz się tylko na niepotrzebne koszty. Najlepiej niech zakupem zajmie się dobry mechanik jego będzie trudno oszukać, stary wyga wie jak wygląda wyeksploatowany silnik ! A co do kontrolki oleju to już wyjaśniam: w dobrym silniku powinna zgasnąć zaraz po uruchomieniu bo ciśnienie oleju jest sterowane przez specjalny zawór i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Skoro u Ciebie ona nie gaśnie to najpewniej są duże luzy na panewkach? Ale spoko powoli, sprawdź wpierw pompę oleju bo może ona daje słabe ciśnienie a później pomyśl o tym "nowym" silniku z angola. Powodzenia!
    • Ania (gość)
    • Witam prosze o pomoc kupilam w grudniu 2013 mercedesa a160 rocznik 1999 1,6 benzyna wszystko było ok do momentu kiedy nie wyjechalam za granice w dalsza trase po okolo przejechaniu 500km zatankowalam niemieckie paliwo i sie zaczelo... falujace obroty silnika przy odpalaniu tak ze samochod sam gasnie trzeba odpalac drugi raz ale po okolo minucie normuja sie obroty. Do tego jak sie jedzie na wysokich obrotach szarpie samochodem i tak jak by nie miał mocy po nie dlugim odcinku trasy przestaje szarpac jednak nie ma dalej powera a czykolwiek jak sie dodaje delikatnie pedałem gazu jest wszystko ok. Wymienilam juz w tej sprawie swiece,filtr paliwa i przewody z cewka niestety dalej jest to samo prosze o rade lub odpowiedz co moze byc przyczyna.
    • paweł (gość)
    • jak załączyć światła przeciw mgielne
    • paweł (gość)
    • jak załączyć światła przeciw mgielne
    • Ania (gość)
    • Witam prosze o pomoc kupilam w grudniu 2013 mercedesa a160 rocznik 1999 1,6 benzyna wszystko było ok do momentu kiedy nie wyjechalam za granice w dalsza trase po okolo przejechaniu 500km zatankowalam niemieckie paliwo i sie zaczelo... falujace obroty silnika przy odpalaniu tak ze samochod sam gasnie trzeba odpalac drugi raz ale po okolo minucie normuja sie obroty. Do tego jak sie jedzie na wysokich obrotach szarpie samochodem i tak jak by nie miał mocy po nie dlugim odcinku trasy przestaje szarpac jednak nie ma dalej powera a czykolwiek jak sie dodaje delikatnie pedałem gazu jest wszystko ok. Wymienilam juz w tej sprawie swiece,filtr paliwa i przewody z cewka niestety dalej jest to samo prosze o rade lub odpowiedz co moze byc przyczyna.
    • Peterson (gość)
    • Paweł - to proste. Wystarczy przekręcić przełącznik od świateł o jeden skok w prawo po czym należy go lekko wyciągnąć o ok. 0.5 cm. Włączą się wtedy światła przeciwmgłowe przednie, tzw. halogeny a jak wyciągniesz ten przełącznik o kolejne 0.5 cm to wówczas załączysz światła przeciwmgłowe tylne (powinna zaświecić się wtedy żółta kontrolka znajdująca się obok tego przełącznika) tylko pamiętaj, że na tych światłach jeździmy tylko w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza tzn. we mgle, w czasie ulewnego deszczu, obfitych opadach śniegu oraz w czasie pokonywania górskich "serpentyn". Powodzenia - HEY.
    • Ania (gość)
    • Witam prosze o pomoc kupilam w grudniu 2013 mercedesa a160 rocznik 1999 1,6 benzyna wszystko było ok do momentu kiedy nie wyjechalam za granice w dalsza trase po okolo przejechaniu 500km zatankowalam niemieckie paliwo i sie zaczelo... falujace obroty silnika przy odpalaniu tak ze samochod sam gasnie trzeba odpalac drugi raz ale po okolo minucie normuja sie obroty. Do tego jak sie jedzie na wysokich obrotach szarpie samochodem i tak jak by nie miał mocy po nie dlugim odcinku trasy przestaje szarpac jednak nie ma dalej powera a czykolwiek jak sie dodaje delikatnie pedałem gazu jest wszystko ok. Wymienilam juz w tej sprawie swiece,filtr paliwa i przewody z cewka niestety dalej jest to samo prosze o rade lub odpowiedz co moze byc przyczyna.
    • Sylwia (gość)
    • Mam mesia a klasy z 2004 r, poj. 1,7 diesel. W zeszłym tygodniu były wymienione: filtr oleju, powietrza, paliwa i olej. Wyjechałam z warsztatu - po 500 metrach po prostu zgasł. Brak możliwości uruchomienia - kreci, ale nie odpala. W końcu padł akumulator, ale to szczegół. Zaholowaliśmy go ponownie do warsztatu - wymienili jakieś oringi (?) Wyjechaliśmy z warsztatu, dojechaliśmy do domu, wprowadzili go do ciepłego garażu. po dwóch dniach postoju z trudem, ale zapalił. Dzisiaj mimo wielokrotnego przepalania w ciągu dnia znowu nie odpalił. Znowu wrócił do warsztatu. Podobno miedzy zbiornikiem paliwa a filtrem czy też pompką jest jakieś sitko, które może być zawalone syfem. pomożcie! Co to może być? Czy może paliwo zmarzło?
    • Ania (gość)
    • Witam prosze o pomoc kupilam w grudniu 2013 mercedesa a160 rocznik 1999 1,6 benzyna wszystko było ok do momentu kiedy nie wyjechalam za granice w dalsza trase po okolo przejechaniu 500km zatankowalam niemieckie paliwo i sie zaczelo... falujace obroty silnika przy odpalaniu tak ze samochod sam gasnie trzeba odpalac drugi raz ale po okolo minucie normuja sie obroty. Do tego jak sie jedzie na wysokich obrotach szarpie samochodem i tak jak by nie miał mocy po nie dlugim odcinku trasy przestaje szarpac jednak nie ma dalej powera a czykolwiek jak sie dodaje delikatnie pedałem gazu jest wszystko ok. Wymienilam juz w tej sprawie swiece,filtr paliwa i przewody z cewka niestety dalej jest to samo prosze o rade lub odpowiedz co moze byc przyczyna.
    • cezary (gość)
    • Do Ani. Wydaje mi się że nastąpiła awaria przepływomierza. To częsta przypadłość w tym silniku i objawy są właśnie takie.
    • Majka2x20 (gość)
    • Witam...ja również proszę o pomoc. Tak samo jak Ania kupiłam w grudniu Mercedesa A 160 rocznik 1998, benzyna. Zauważyłam jeżdżąc nim, że wskazówka zużycia paliwa po zejściu do 1/4 ani drgnie dalej...tym sposobem praktycznie jeździłam na pustym baku.Drugiego dnia oczywiście samochód nie odpalił...dodam, że akumulator kręcił...Oddałam autko do mechanika który wymienił filtr paliwa, zatankowałam do pełna i było ok. Po przejechaniu 350 km problem się powtórzył tzn. samochód zgasł i już nie chciał odpalić. Nie miałam możliwości jego ściągnięcia więc stał na parkingu tydzień. Po tygodniu odpalił bez niczego ale co z tego bo na drugi dzień to samo...Był sprawdzany na komputerze i nie wskazuje usterek. Czy to pompa paliwa?Czekam aż mechanik będzie miał czas i zajrzy do niego.Proszę coś zasugerować, zauważyłam, że ciężko o dobrego fachowca...
    • Patrik (gość)
    • pomozcie .!! jak odpalam samochod to na pulpicie wyskakuja mi dwa klucze zegarek i -44 co to moze byc ? mam mercedesa a 160 1.6 B z 2000 roku . prosze pomozcie
    • Peterson (gość)
    • Patrik - to proste, Twój komputer pokazuje Ci, że pora już wykonać obsługę techniczną. Symbol -44 i zegarek mówi o tym, że przekroczono już czas a dwa kluczyki mówią o bardziej szczegółowej obsłudze w jej zakres wchodzi trochę więcej czynności. Gdy byś podjechał do ASO to powiedzieli by serwisanci jakie w skład tej obsługi wchodzą czynności ale... za taką usługę pewnie zapłacił byś sporo kasy ??? Można samemu wykasować to w komputerze ale musisz wiedzieć jak to zrobić? Dużo by było pisania odsyłam więc do plików: www.kozak_k. Nie jest to trudne a po zresetowaniu komputera znów będziesz miał do następnej obsługi - 10.000 lub 15.000 km. Pozdrawiam i życzę powodzenia HEY.
    • Majka2x20 (gość)
    • Chyba problem nie do rozwiązania...:( z tym moim autkiem...
    • Peterson (gość)
    • Majka2x20 - co taki pesymizm w Twoich słowach... Nigdy nie jest tak źle aby nie mogło być gorzej, ale do rzeczy: Twój problem przypomina mi sprawę na forum z "elaaą". Ona miała podobny problem i u niej okazało się, że winny był zapchany filtr paliwa i pompa paliwa. Musisz sprawdzić jaką wartość ciśnienia podaje pompa na wolnych i szybkich obrotach? Skoro filtr już wymieniony to problemu szukał bym tutaj ale nie jest to w 100% pewne. Co do wskaźnika paliwa to proponował bym wyjąć czujnik paliwa i zobaczyć jak on wygląda? Może zawiesza się na 1/4 wysokości i dlatego nie widzisz, że jedziesz na rezerwie paliwa i przez to zapowietrzasz układ zasilania? Dodam jeszcze, że pompa paliwa nie lubi być sucha więc jak zapowietrzasz układ to mogłaś nieświadomie ją uszkodzić. Może to właśnie ta przyczyna, bynajmniej tak było u Eli. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Tak na marginesie proponuję wejść na stronę: www. kozak_k jest tam wiele mądrych plików może i tobie się przydadzą...?
    • Majka2x20 (gość)
    • Peterson...Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź...:)...Wczoraj mój ,,Mietek''sam zajechał do warsztatu bo odpalił po tygodniu stania ,tak samo jak ostatnio ale nie chce ryzykować i kazałam go sprawdzić podając Twoje cenne sugestie...Napisze co mu dolegało. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję raz jeszcze...
    • Peterson (gość)
    • Witaj Majka2x20 - dobrze robisz, że autko wstawiłaś na warsztat problemy nigdy same nie znikają !!! Może się tak wydarzyć, że któregoś dnia w najmniej oczekiwanym momencie Mietek Twój nie odpali i już... Ale bez obaw myślę, że wspólnie coś poradzimy? Przede wszystkim jak możesz to informuj mnie o postępach w naprawie na bieżąco i nie stresuj się bez powodu. Pompa powinna wytwarzać ciśnienie 3,5 atm. czyli 0,35 MPa. Pozdrawiam HEY
    • Agosiek (gość)
    • witam zaginęły mi światła mijania gdzie mogę szukać przyczyny dodam że postojowe i drogowe świecą auto to a140 98r
    • Peterson (gość)
    • Agosiek - miałem ten sam problem a właściwie mam go do tej pory. Uszkodzeniu uległ najprawdopodobniej przełącznik świateł...? Masz dwie możliwości, właściwie trzy ale do rzeczy: pomijając jedną, która mówi o nicnierobieniu pozostają dwie, jedna to iść do mechanika i wymienić ten przełącznik, ale wydatek kilkuset złotych. Jeszcze jest jedna możliwość a mianowicie: można dalej korzystać z tego przełącznika ale trzeba do tego wyjąć bezpiecznik świateł drogowych, które znajdują się z lewej strony deski rozdzielczej. Wyjmujesz jeden bezpiecznik przełączasz przełącznik w pozycję świateł drogowych i masz już światła mijania, jak przełączysz go w górę to włączą się światła drogowe. Jedynym efektem ubocznym tego działania jest to. że światła mijania nie gasną i świecą się razem ze światłami drogowymi ale kodeks drogowy tego nie zabrania. Co zrobisz - wybór należy do Ciebie. P
    • sławek 17 (gość)
    • słuchajcie jeżeli chodzi o te światła to wiem co to jest też to miałem trzeba ten cały włącznik świateł wymienić .....koszt używanych to 250 zł. ja mam jeszcze jeden problem na zimnym silniku nie m mocy rozpedza sie do 35km na h pozniej jedzie normalnie. hmmm nie wiem//// ktos moz e poradzi /???? regenerowałem turbine wszystko jest ok niby a traci moc???? a170 cdi 2001 rok pomoże ktośśs
    • domi (gość)
    • Hej! Może wy mi pomożecie. Mercedes A160 mój problem: podczas jazdy włącza się kontrolka ze znaczkiem oleju i napis HI(poprzedzone "piknięciem"), dzieje się to po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczyna się przy ok 70 km/h. Po mieście jak jeżdżę 50tką to wszystko jest ok. Dodam że olej był wymieniany ok 2-3 tyg temu, według mechaników poziom jest ok.
    • sławek 17 (gość)
    • pomoże mi ktoś mam problem z mercedesem a 170cdi hmm . nie ma mocy . wszystko prawie w nim robiłem. wężyki podciśnienie regenerowałem turbine wymieniłem wszystkie filtry no kurde [prawie wszystko . nie pokazuje zadnego błedu. przyczyna jest taka ze jak jest zimny silnik to nie ma mocy i jade nim z 10 - 15km maksymanlie 40km na godzine nie ma mocy hm mechanik mówił mi ze to może być POMPA ???? pomoze mi ktoś ????? z gory dziękuje naprawde. czym dłużej dłużej samochód stoi to nie ma mocy nie wiem czemu???
    • jarekjarek (gość)
    • Witam może ktoś mi odpowie ,tak na 100% czy Mercedes A-klase W168 z 2000 roku z silnikiem 1.4 B ma filtr cząstek stałych??? Szukam takiej informacji od paru godzin i nic. Albo podobno ma albo podobno nie ma. RATUNKU!!!!!!
    • jarekjarek (gość)
    • domi papre razy natknełem się na różnych forach na twój problem. Wystarczy wykasować to powiadomienie , robi się to dość łatwo, jest to kombinacja przycisków. Poszukaj a znajdziesz
    • Peterson (gość)
    • jarekjarek - słuchaj: w mercedesie W 168 a klasa 140, benzyna na 100% nie ma filtra cząstek stałych! Filtr ten zaczęto stosować dopiero od roku 2004 od modelu W 169. Pozdrawiam HEY.
    • marek (gość)
    • witam znajde gdzieś instrukcje po polsku do Mercedesa A
    • Peterson (gość)
    • marek - na stronie: www.kozak_k znajdziesz pliki pdf. bedą tam również instrukcje po polsku do A klasy. Model W-168 i W-169. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
    • marek (gość)
    • dzięki ...............
    • daniel (gość)
    • w mercedesie a 160 elegance 1998 r zapala mi sie klucz i-45 i po chwili gasnie co to moze byc
    • Peterson (gość)
    • daniel - najprawdopodobniej przekroczyłeś termin obsługi technicznej...? Skoro tak to możesz sam spróbować zresetować system. wejdź na stronę: www.kozak_k i z plików pdf. wybierz ten o kasowaniu terminu obsługi serwisowej - mam nadzieję, że dasz sobie radę nie jest to aż tak trudne choć trochę trzeba pogłówkować. Pozdrawiam i życzę powodzenia - HEY.
    • marek (gość)
    • mimo wymiany bateri zacina się otfieranie z pilota i tylna klapa tez sie zacina ????? model w 168
    • Asica20 (gość)
    • Witam. Mam Mercedes-Benz A140 Typ 168 1998r. Posiadam w nim skrzynie automat Gdy przezuce na D na wyswietlaczu pokazuje calu czas H co moze byc nie tak?
    • IwonaR. (gość)
    • Mam problem z ekranikiem LCD na konsoli. Przestał "świecić"...jak pada światło słoneczne to można odczytać i godzinę, i ilość przejechanych kilometrów, jednak przy normalnym świetle nie widać nic...wyświetlacz do wymiany czy może to coś innego? poradźcie proszę:-)
    • IwonaR. (gość)
    • Zapomniałam dodać, że mam A170 TDi 2002
    • Peterson (gość)
    • IwonaR. - słuchaj myślę, że Twój problem da się szybko rozwiązać bo najprawdopodobniej spaliła się żarówka (12V-2W), która podświetla ekran LCD. Możesz to zrobić na dwa sposoby, albo jechać do elektryka albo samemu - koszt żarówki w sklepie to 2 - 3zł. Trochę zajmie Ci jednak rozmontowanie kokpitu ale to nie jest trudne na stronie www. kozak_k znajdziesz pliki PDF jest tam również plik o demontażu deski rozdzielczej myślę, że sobie poradzisz... Pozdrawiam i życzę powodzenia.
    • Becia (gość)
    • Mam mercedesa A klasę rocznik 1998.Jeżdżę nim dwa lata i poza małymi usterkami do tej pory nic się nie działo.Jakiś czas temu samochód podczas jazdy tracił moc,szarpał,okazało sie,że to przepływomierz i parę innych rzeczy,ogólnie koszt 2.300 zł :(. Pojeździł miesiąc i co znowu brak mocy.Tym razem pokazuje na komputerze błąd -odcięcie paliwa w celu bezpieczeństwa i tutaj zaczynają się schody,mój mechanik nie ma pojęcia o co chodzi.Sprawdza od tygodnia i nic nie wymyślił .Czy ktoś miał podobną sytuację.Proszę o odpowiedź.
    • Becia (gość)
    • Dodam,że jest to benzyna 160.
    • kostek (gość)
    • Witam!Zakupiłem niedawno A 160 z roku 1999.Po ok tygodniu użytkowania i poznawania auta dostrzegłem kilka mankamentów.A to uszczelka w drzwiach przepuszcza,a to lameldach nie domyka sie jak należy a to gdzies trochę puka końcówka drążka.Jednak to pierdoły są.Najgorsze jest to że po wymianie oleju na taki jaki kazał poprzedni właściciel auto straciło moc.Znaczy zimny silnik jest ok kręci się ok przyspiesza że jestem pod wrażeniem nawet obładowany.Natomiast gdy juz złapie temperaturę zamula sie strasznie.Traci moc.Strach wyprzedzać.A do tego jeszcze potrafi szarpac na wysokich biegach niskich obrotach.Czy ktoś z Państwa ma jakieś sugestie co powinienem sprawdzić gdzie sie udać?
    • Majka2x20 (gość)
    • Witam serdecznie...chciałam napisać, że mój problem z odpalaniem okazał się bardzo błahy a mianowicie faktycznie chodziło tylko o wskaźnik paliwa...Tak jak napisał Peterson zapowietrzałam układ zasilania i stąd mój problem. Niestety nie udało się usunąć usterki ( w sumie nie wiem dlaczego ) więc kiedy wskazówka zatrzymuje się na połowie od razu tankuję autko i problem zniknął. Muszę tylko pamiętać żeby dolać paliwa na czas :). Bardzo dziękuję raz jeszcze za rady...Peterson...
    • Bozena (gość)
    • Witam serdecznie, ja tez mam problem z moim a140 2000 rocznik, mam nowa pompe paliwowa, samochod chodzi dobrze, ale po wymianie pompy zaczal palic ok.12/100 . Mechanik mowi ze trzeba przeprogramowac cos w komputerze, bo nowa pompa nie jest z nim zgrana. Czy to prawda? Prosze o porade co mam zrobic...
    • kostek (gość)
    • Witam ponownie.U mnie problem rozwiązany.Nieszczelność na odmie.Stad utrata mocy i szarpanie.Po wymianie wężyka wszystko wróciło do normy.Mało tego auto mniej pali :) co mnie bardzo cieszy.Pozdrawiam wszystkich użytkowników tego fajnego autka.
    • Grzegorz (gość)
    • Witam chciałbym wyjąć akumulator w A-170 i tam oprócz klem jest taki uchwyt plastikowy mam pytanie jakim kluczem nasadowym go odkręcić? 13mm? 14mm?
    • JURA (gość)
    • Od dwóch lat po przejechaniu ok. 5 kilometrów zapala się kontrolka ciśnienia oleju i piszczy alarm. Poziom oleju jest dobry (sprawdzam) a jednak jest ten problem. Po jakimś czsie kontrolka gaśnie i wszystko wraca do normy. Jeżdżę tak już dwa lata ale teraz chcę się pozbyć tego złomu i trzeba coś zrobić. Jest to 170 CDI 2003rocznik. Gdybym opisał historię awarii zajęłaby dużo miejsca tak że to jest autko dla bogaczy.
    • Tango (gość)
    • Jaka jest pojemność zbiornika paliwa A klasa 2004r.
    • Joanna (gość)
    • Witam mam Mercedesa-benz a 160 avantgarde półautomat 2000r , już trzy razy podczas jazdy na wyświetlaczu biegów zapala się F , auto odrazu zwalnia i nic nie mogę zrobić z biegami , pojawia się F auto toczy się bez biegu . Jedyne co mogę zrobić to zatrzymać się wyłączyć auto i ponownie odpalić i biegi wchodzą normalnie i dalej mogę jeżdzić nawet parę dni . Dzieję się tak po różnej przejechanej trasie tz. raz jak przejechałam ok 15 km , innym razem po ok 2 km , a innym razem zaraz po ruszeniu . Proszę o radę co to może być , bo boję się że któtegoś razu poprostu wyłączenie auta nic nie da , pozdrawiam Joanna
    • Adam (gosc) (gość)
    • Witam ! Mam mercedesa A140 rok 2000 i mam problem ze wskaznikem paliwa podczas odpalenia silnika wskaźnik chowa sie w przeciwnym kierunku nie wiem dla czego wcześniej rozładował mi sie akumulator czy miało to jakiś wpływ na to ? proszę o pomoc
    • Asiulka (gość)
    • Witam mam pytanie . W mercedesie 140 pali mi się kontrolka żółty trójkąt z wykrzyknikiem co to może oznaczać. proszę o podpowiedż bo nie mam pojęcia.
    • Komentarz usunięty
    • Peterson (gość)
    • Joanna-słuchaj, jak by symbol F wyświetlał się cały czas to było by najlepsze rozwiązanie a dlaczego-już pisze. Masz autko ze skrzynią biegów ACS to jest takie dziwne połączenie skrzyni manualnej z automatycznym sprzęgłem. Problem, który dotyka Ciebie może mieć kilka powodów: 1) może szwankować elektronika. 2) mogą rozregulować się linki sterujące włączaniem biegów(ale w tym przypadku wyskakiwał by Ci bieg 4, 5 lub wsteczny). 3)mogło dojść do zużycia szczotek w elektrycznym silniku aktywatora, który steruje siłownikiem sprzęgła. Nowy aktywator kosztuje: 5-7 tys. zł. ale spoko nie panikuj szczotki można wymienić oddzielnie za kilka stów. Proponował bym także sprawdzić czy nie jest zapowietrzone sprzęgło i czy płyn jest dobry. Moja rada - jedz do ASO niech sprawdzą na kompie wszystkie parametry sprzęgła i wymienią te szczotki w aktywatorze. Myślę, że będzie OK. Pozdrawiam gorąco i życzę powodzenia. P.S. Sam mam taką wersję sprzęgła w swoim mercedesie i jestem z niej bardzo zadowolony.
    • majeczka (gość)
    • Witam serdecznie. Kupiłam we wrzesniu zeszłego roku a klasę 170 cdi. Dojechałam nim z Bielska do Katowic bez problemu, a ponieważ przesiadłam się do niego ze starego opla-wydawał mi się cudem. Niestety po powrocie do domu najpierw okazało się, że silnik wypuszcza gęstą białą mgłę, a potem to już było tylko gorzej. Po wymianie oleju rozkopcił się na dobre. Wlałam w swojej naiwności Xeramix - ceramiczna ochrona silnika - efekt dymi na czarno i bierze 1l oleju na 300 km. Pytanie- czy można wlać do a klasy takiej jak moja olej mineralny i jaki -
    • fafik (gość)
    • Witam mam pytani mam a-klase 98r 140 na gazie jak jest silnik zimny wszystko ok ale jak sie nagrzeje jedziesz auto zgasnie np. na swiatłach potem nie mozna go odpalic a po odczekaniu 15 minut wsiadasz i jedziesz i tak notorycznie prosze o pomoc.
    • Komentarz usunięty

Dodaj komentarz

MOTOINTEGRATOR Grupa Inter Cars

Znajdź części do swojego samochodu!