Mercedes-Benz klasy C 220 CDI

Samochody / Testy

Autor: Ryszard Polit

Liczba odwiedzin: 58389

Mercedesowi-Benz klasy C niedawno przeprowadzono kurację odmładzającą. W Europie Zachodniej samochód bije teraz rekordy powodzenia.

Mercedesowi klasy C niedawno przeprowadzono kurację odmładzającą. W Europie Zachodniej bije on rekordy powodzenia. Fot. Mercedes-Benz: Mercedes-Benz klasy C zosta³ poddany face liftingowi. Zmieniono nieco wygl±d zewnêtrzny i wnêtrze pojazdu.

 

Obecną generację klasy C wprowadzono do produkcji w 2000 r. Teraz dokonano kosmetyczne poprawki wyglądu zewnętrznego i wnętrza. Jak podaje producent, poczynione zmiany mają zachęcić młodszych klientów do zakupu tego modelu. Ponieważ mało kto chce się czuć staro, opisujemy pojazd z nadwoziem sedan napędzany jednostką wysokoprężną o pojemności 2,2 l i mocy 150 KM.

 

Cechy szczególne

 

Solidne rozwiązania techniczne, przyzwoita jakość wykonania, uruchamiany pedałem hamulec postojowy i napęd na tylne Fot. Mercedes-Benz: Do³adowany turbosprê¿ark± diesel o pojemno¶ci 2,2 l i mocy 150 KM to bardzo udana jednostka napêdowa. Jest oszczêdna i cicha i zapewnia przyzwoit± dynamikê. koła stały się wyróżnikami marki Mercedes-Benz. W wyniku modernizacji zmieniono tablicę przyrządów, która stała się teraz podobna do wielu modeli innych marek. Typowa dla marki Mercedes-Benz jest natomiast obfitość przycisków i pokręteł na konsoli środkowej. Gdy zapoznamy się już z ich przeznaczeniem, obsługa wydaje się  łatwa. Wnętrze pojazdu jest wystarczająco przestronne dla czterech osób, gorzej z wsiadaniem na tylną kanapę. Ze względu na kształt drzwi i nisko opadającą linię dachu sedana, osoby wysokie z trudem zajmują miejsce z tyłu. Bagażnik o pojemności 455 l ma wystarczającą pojemność, jednak niewielki otwór utrudnia wkładanie dużych przedmiotów.

 

Silnik

 

Wysokoprężny silnik z zasilaniem typu common rail pozostawia jak najlepsze wrażenie. Ma on 4 cylindry, 16 zaworów i doładowany jest turbosprężarką z chłodnicą powietrza. Jego największymi zaletami są wysoka kultura pracy i Fot. Mercedes-Benz: Po face liftingu zmieniono tablicê przyrz±dów, która teraz ma dwie okr±g³e tarcze wska¼ników. niski poziom hałasu oraz drgań. Pozwala on na uzyskiwanie wystarczającej dynamiki. Prędkość 100 km/h można osiągnąć po 10,3 s, a rozpędzanie na wyższych biegach jest zupełnie przyzwoite. Również zużycie paliwa nie jest wysokie i w mieście wynosi ok. 9 l na 100 km.

 

Wrażenia z jazdy

 

Pojazd bardzo stabilnie zachowuje się na drodze. Mają na to wpływ nowoczesne, wielowahaczowe zawieszenie tylne i układ kontroli stabilności toru jazdy ESP, który instalowany jest seryjnie. Samochody z napędem na tylną oś na śliskiej Fot. Mercedes-Benz: Wnêtrze jest wystarczaj±co przestronne, jednak wysokie osoby siedz±ce z ty³u mog± odczuwaæ pewien dyskomfort. nawierzchni potrafią zrobić niespodziankę, dlatego seryjne montowanie tego układu wydaje się wskazane. Zaletą napędu na tylne koła jest mały promień skrętu auta. Ułatwia to parkowanie w ciasnych miejscach. Układ zawieszenia zadziwiająco dobrze radzi sobie z nierównościami naszych dróg, a komfort podróżowania podnosi niski poziom hałasu. Wyciszenie wnętrza i redukcja drgań silnika zasługują na pochwałę. Bardzo skuteczny jest też układ hamulcowy, który zatrzymuje pojazd z prędkości 100 km/h na drodze 37,2 m.

 

Podsumowanie

 

Mercedes-Benz klasy C jest wyróżniającym się pojazdem w swojej klasie. Ma wiele zalet i bogate wyposażenie seryjne. Za to trzeba jednak zapłacić ok. 150 tys. zł. Nie jest oczywiście żadna wada, chociaż utrudni podbicie naszego rynku.

  

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Wysokoprężny

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

2148

Moc maksymalna (KM/obr/min):

150/4200

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

340/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

10,3

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

8,2

Prędkość maksymalna (km/h):

224

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB):

65*

Droga hamowania od 100 km/h (m):

37,2

Pojemność bagażnika (dm3):

455

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

62

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

4,5/8,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

453 x 173 x 143

Rozstaw osi (cm):

272

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/6

Cena (zł):

148 600

 

* - pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

 

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Wnętrze wystarczająco przestronne, utrudnione wsiadanie na tylną kanapę.

Silnik

*****

Wysoka kultura pracy silnika i niski poziom drgań.

Poziom hałasu

****

Dobre wyciszenie wnętrza.

Hamulce

****

Droga hamowania Mercedesa jest zbliżona do drogi hamowania Hondy Accord 2.2 i-CTDi.

Dynamika

****

Wystarczająca dynamika, nieco gorsza od dynamiki Hondy Accord 2.2 i-CTDi.

Zużycie paliwa

****

 Mercedes jest bardziej oszczędny niż Honda Accord 2.2 i-CTDi.

Nowoczesność konstrukcji

*****

Nowoczesna płyta podłogowa z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym, wysoki poziom bezpieczeństwa.

Wyposażenie

*****

Bogate wyposażenie, proporcjonalne do ceny.

 

 

Wyposażenie seryjne:

 

Mercedes-Benz C 220 CDI

 

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS

S

Układ zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR

S

Układ wspomagania nagłego hamowania

S

Układ kontroli stabilności toru jazdy ESP

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka

S

Klimatyzacja automatyczna

S

Radioodtwarzacz CD

S

Przednie światła przeciwgielne

S

Wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu

S

Tempomat

S

Komputer wielofunkcyjny

S

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy