Navteq rozpoczyna współpracę z Audi

(ip)
Fot: Navteq
Fot: Navteq
NAVTEQ, dostawca map, informacji o ruchu drogowym oraz danych lokalizacyjnych, umożliwiających korzystanie na całym świecie z usług nawigacyjnych i lokalizacyjnych oraz z reklamy mobilnej, łączy siły z firmą Audi i trzema wiodącymi amerykańskimi uczelniami, aby rozwijać projekt inteligentnego wspomagania kierowcy w mieście (Audi Urban Intelligent Assist — AUIA).

Celem projektu jest stworzenie sieciowych technologii motoryzacyjnych, które

Fot: Navteq
Fot: Navteq

ograniczą korki, zwiększą bezpieczeństwo i obniżą stres związany z jazdą samochodem w coraz bardziej chaotycznych i zatłoczonych centrach miast na całym świecie. Uczelnie uczestniczące w inicjatywie otrzymają dostęp do danych map NAVTEQ®, co ułatwi im opracowywanie innowacyjnych narzędzi i rozwiązań dla samochodu podłączonego do sieci.

Mapy NAVTEQ zawierają wiele danych, takich jak geometria, nachylenie terenu i wysokość, które mogą usprawnić działanie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS). W oparciu o tego typu funkcje systemów ADAS przyszłe modele Audi ułatwiałyby kierowcom wykrywanie i unikanie niebezpiecznych sytuacji. Uczelnie realizujące projekt będą też miały dostęp do takich funkcji map NAVTEQ, jak Traffic Patterns™ (baza danych z uwzględnieniem aktualnej sytuacji na drogach), Speed Limits (informacje o ograniczeniach prędkości), Enhanced 3D City Models (zoptymalizowane trójwymiarowe modele miast), Enhanced Junction Views (szczegółowe widoki skrzyżowań) oraz POI (punkty użyteczności publicznej). Ta szeroka baza danych wspiera wizję firmy Audi — producent ten chce tworzyć samochody, które będą znały preferowane punkty docelowe, trasy najczęściej wybierane przez kierowcę i czas potrzebny na dotarcie w wybrane miejsce. Projekt systemu AUIA będzie realizowany do końca 2013 r.

"Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że skorzystanie z map NAVTEQ jako wsparcia badań w ramach projektu Audi Urban Intelligent Assist to słuszny wybór" — powiedział Mario Tippelhofer z ośrodka Electronics Research Laboratory. "Wysoka jakość i profesjonalne przygotowanie tych danych oraz zaangażowanie firmy NAVTEQ w rozwój i innowacje w branży motoryzacyjnej to czynniki dowodzące, że jest to godny zaufania, sprawdzony dostawca".

Aby pozostać liderem w dziedzinie rozwiązań montowanych w samochodach i sprostać wyzwaniom przyszłości, firma Audi nawiązała też współpracę z najlepszymi uczelniami. Projekt Audi Urban Intelligent Assist to inicjatywa badawcza realizowana wspólnie przez należący do Audi ośrodek Electronics Research Laboratory w Dolinie Krzemowej i trzy czołowe amerykańskie uczelnie: Uniwersytet Karoliny Południowej, Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley i Uniwersytet Kalifornijski w San Diego. Partnerzy będą wspólnie opracowywać technologie, które pozwolą udoskonalić samochód podłączony do sieci, a także systemy wspomagania kierowcy i elektronikę infrastrukturalną. Firma Audi chciałaby, aby jej nowoczesne samochody w przyszłości same rozwiązywały wszystkie sprawy, które sprawiają, że jazda po mieście jest męcząca i niebezpieczna. Dzięki temu kierowcy będą mogli czerpać z niej przyjemność i dotrą do miejsca docelowego sprawnie, bezpiecznie i wygodnie.

"Zależy nam na dostarczaniu danych motoryzacyjnych najwyższej jakości, które wesprą prowadzenie badań i opracowywanie innowacji branżowych" — powiedział Dave Dale, wiceprezes firmy NAVTEQ ds. sprzedaży w Ameryce Południowej i Północnej. "Projekty takie jak AUIA dowodzą, że mapy NAVTEQ i udostępniane przez nas wysokiej jakości treści nie tylko przynoszą korzyści motoryzacji już dziś, ale także będą odgrywać istotną rolę w samochodach przyszłości".

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty