Polo jedzie za Golfem

Redakcja
Nowemu Polo trudno się wyprzeć pokrewieństwa z Golfem. Łączy ich design, wysoka jakość wykonania i oszczędne silniki. W polskich salonach najtańsza wersja kosztuje 40 540 zł

Fot. VW
Fot. VW

Od połowy sierpnia w polskich salonach Volkswagena dostępna jest piąta generacja Polo, po raz pierwszy wystawiona na salonie genewskim w marcu tego roku.

 

To stworzone od podstaw auto oparte jest na nowej płycie podłogowej wykorzystanej wcześniej w Seacie Ibiza. Włoski projektant Walter de Silva określa swoje dzieło jako "la semplicita" czyli prostota, samochód o czystym kształcie, bez zbędnych upiększeń.

 

Styl, jaki reprezentuje Polo zapoczątkowało rok temu Scirocco i Golf. Volkswagen, w przeciwieństwie np. do producentów francuskich nie lubi fajerwerków, jego kreacje są spokojne i wyważone, bo takich oczekują klienci tej marki. Wystarczy dodać, ich większy brat Polo czyli model Golf okazał się w 2008 roku najlepiej sprzedawanym kompaktem w Europie.

 

Fot. VW
Fot. VW

Volkswagen liczy, iż jego śladem podąży też najnowsze Polo. Jeszcze do końca tego roku importer firma Kulczyk Tradex zamierza sprzedać u nas około 3 tysięcy tych samochodów.

Najnowsze Polo jest dłuższe od poprzednika o 54 mm i o 14 mm od niego niższe, ale jednocześnie - dzięki zastosowaniu nowocześniejszych materiałów konstrukcyjnych - o 25 kg chudsze. Ostatecznie liczy 397 cm długości czyli podobnie tyle, co Golf trzeciej generacji.

 

Porównań z Golfem jest tu znacznie więcej, bowiem trudno nie zauważyć ogromnego podobieństwa pomiędzy tymi modelami, zarówno jeśli chodzi o nadwozia jak i ich wnętrza. Cechą wspólną Volkswagenów jest wzorowa ergonomia oraz niezależnie od wzrostu kierowcy komfortowa pozycja za kierownicą. Od wersji Comfortline, deska rozdzielcza pokryta jest tworzywem z wykorzystaniem techniki "slush“, która daje miękką w dotyku strukturę powierzchni.

 

Można powiedzieć, iż cała aranżacja kabiny żywcem została przeniesiona z Golfa.

Płaskie podwozie i dopracowane pod względem aerodynamicznym nadwozie pozwoliły obniżyć współczynnik opory dynamicznego Cx do wartości 0,32, najmniejszej w tym segmencie pojazdów. Na razie Polo oferowane jest w nadwoziu 5-drzwiowym, w przyszłym roku dołączy 3-drzwiowe.

 

Fot. VW
Fot. VW

Dla nowego modelu opracowano trzy silniki diesla common rail TDI o pojemności 1.6 litra i mocy 75, 90 lub 105 KM. Ofertę uzupełniają trzy jednostki benzynowe. Podstawowa, trzycylindrowa 1.2 oferuje moc 60 lub 70 KM, większa czterocylindrowa 1.4 moc 85 KM.

 

Sześć wymienionych silników współpracuje z 5-stopniową manualnąskrzynią biegów, ale w ofercie jest także - nowość w tym segmencie - dwusprzęgłowa przekładnia DSG o siedmiu przełożeniach. W niedalekiej przyszłości pojawi się innowacyjny silnik 1.2 z turbodoładowaniem o mocy 105 KM reprezentujący rodzinę jednostek TSI.

 

Oferowane na naszym rynku Polo wyposażone jest seryjnie w ABS, zestaw poduszek powietrznych obejmujący także poduszki typu Thorax chroniące głowę i klatkę piersiową (wbudowane w oparcia przednich siedzeń) oraz zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa. Są także mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.

 

W najtańszej wersji wyposażenia 1.2 (60 KM) Trendline samochód kosztuje 40 540 zł. Do seryjnego wyposażenia należy elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane przednie okna, centralny zamek, praktyczne zaczepy w bagażniku, regulacja wysokości fotela kierowcy oraz termoizolacyjne szyby.

 

Fot. VW
Fot. VW
Fot. VW
Fot. VW
Fot. VW
Fot. VW
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty