Renault Laguna II

Samochody / Testy

Autor: Dariusz Dobosz

Liczba odwiedzin: 103269

Druga generacja Laguny ujmuje oryginalną stylizacją, dbałością o bezpieczeństwo i wysokim komfortem jazdy. Nie jest jednak ideałem funkcjonalności i niezawodności.


Firma Renault wprowadzając na rynek nowego „średniaka” zadbała o nowatorskie rozwiązania, dające Lagunie II przewagę nad konkurencją. Najważniejszy był projekt struktury nośnej, który w połączeniu z odpowiednim wyposażeniem pozwolił uzyskać po raz pierwszy w historii Fot. Renault maksymalną notę pięciu gwiazdek w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP. Ciekawostkami mniejszej wagi, ale bardzo interesującymi z punktu widzenia użytkownika były elektroniczne systemy automatycznej kontroli ciśnienia w ogumieniu oraz automatycznego zamykania i otwierania drzwi a także uruchamiania silnika bez używania tradycyjnego kluczyka (wystarcza specjalna karta w kieszeni).


Techniczne zaawansowanie auta potwierdzały też nowoczesne i dynamiczne silniki benzynowe z czterema zaworami na cylinder, wśród których znalazła się także jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny (IDE), oraz nowoczesne turbodiesle serii dCi.

Fot. Renault

Zawieszeń nie zestrojono twardo, dlatego komfort podróżowania jest wysoki, ale na zakrętach lepiej trochę zwolnić, bo potrafi trochę wynosić. Wygodzie jazdy sprzyjają, dobre wyciszenie i przestronność przedziału pasażerskiego (rozstaw osi 274,5 cm). Zastrzeżenia można mieć jednak do bagażników.


W wersji hatchback pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi tylko 430 litrów, mniej niż w niektórych autach kompaktowych. W kombi (nadwozie dłuższe o 12 cm) jest trochę lepiej, ale nie rewelacyjnie – 475/1500 l. Kolejna wada Laguny II to duża awaryjność. Mimo zapewnień producenta przy wprowadzaniu auta na rynek nie dokonano pod tym względem pozytywnego przełomu. Trzeba się liczyć z różnymi problemami, zarówno w silnikach jak i w Fot. Renault instalacji elektrycznej czy elektronice.


Silniki


Laguna II weszła na rynek w 2000 r. z silnikami benzynowymi 1.6 16V (107 KM), 1.8 16V (120 KM) i 3.0 V6 24V (207 KM) oraz turbodiesle, 1.9 dCi w trzech wersjach mocy (105, 107 lub 120 KM) i 2.2 dCi (135 KM). Jesienią 2001 r. paletę jednostek uzupełniono o silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny 2.0 16V IDE (140 KM) oraz 100-konną odmianę turbodiesla 1.9 dCi.


Na początku 2002 r. pojawił się znacznie mocniejszy silnik wysokoprężny 2.2 dCi (150 KM). Pod koniec 2002 r. zaproponowano jednostkę 2.0 16V (135 KM) z automatyczną skrzynią biegów oraz silnik 1.6 16V z fabrycznie montowaną instalcją LPG.

Fot. Renault

Z początkiem 2003 r. w Lagunie II pojawił się silnik 2.0 16V Turbo (163 KM), a turbodiesel 2.2 dCi zaczęto zestawiać również z przekładnią automatyczną. Rok 2005 zaczął się modernizacją auta, wraz z nią zaproponowano nową gamę silników – 1.6 16V (112 KM), 2.0 16V (135 KM), 2.0 16V Turbo (170 lub 204 KM), 3.0 V6 24V (210 KM), 1.9 dCi (110 lub 130 KM), 2.0 dCi (150 KM) oraz 2.2 dCi (140 lub 150 KM).


Najmniejszy silnik benzynowy to propozycja dla osób szukających najtańszej wersji i nie przykładających wagi do osiągów. Wersja 1.8 16V radzi sobie znacznie lepiej z autem ważącym blisko 1400 kg, a jest przy tym stosunkowo oszczędna. Z punktu widzenia ekonomicznej eksploatacji najlepsze są turbodiesle 1.9 dCi, ale ich ceny są wyższe niż odmian benzynowych.


Miłośnicy sportowej jazdy mogą zainteresować się wersją 3.0 V6 24, ale jest ona droga i paliwożerna. Lepiej zdecydować się na doładowaną dwulitrówkę, równie szybką, ale znacznie oszczędniejszą. Niemal sportowe osiągi zapewnia też 150-konny turbodiesel, dający dodatkowo większą bezkarność w kwestii paliwa. Fot. Renault


Eksploatacja


W Lagunie II trzeba być przygotowanym przede wszystkim na kaprysy elektroniki i elementów elektrycznych. Nie zawsze chce działać bezkluczykowy system zamykania i otwierania drzwi, lubi strajkować system automatycznego pomiaru ciśnienia w ogumieniu.


Czasami przestają działać elektryczne sterowniki szyb bocznych, wycieraczki i wielofunkcyjny wyświetlacz na tablicy przyrządów. Awaryjny jest także sterownik wtrysku, popularnie zwany „komputerem”. Gdy się zepsuje, dalsza jazda staje się niemożliwa.


W silnikach diesla bez sensu działa filtr cząstek stałych. W jeździe po mieście co jakiś czas zapala się lampka, która informuje, że trzeba go oczyścić. Aby to zrobić należy jechać 20 minut ze stałą prędkością 80-90km/h, czyli inaczej mówiąc trzeba wyjechać za miasto i sobie pojeździć, często bez potrzeby.


Od strony mechanicznej Laguna II pod pewnymi względami kontynuuje tradycje pierwszej generacji tego modelu. Chodzi głównie o podwozie. Szybko zużywają się sworznie wahaczy przedniej osi, końcówki drążków kierowniczych, poduszki belki osi tylnej, amortyzatory i elementy mocujące przedniego stabilizatora. Odkształcają się również przednie tarcze hamulcowe, co objawia się biciem w kierownicy.


Z silnikami nie ma generalnie większych kłopotów, ale trzeba pamiętać o wrażliwości turbodiesli na jakość paliwa. By nie narazić się na kosztowne naprawy lepiej tankować w punktach, gwarantujących odpowiedni skład oleju napędowego. Jednostki serii dCi mają delikatne turbosprężarki, warto zadbać o odpowiednią eksploatację by nie trzeba było wymieniać turbin po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Rozgrzanie turbodiesla przed wyruszeniem w drogę i wystudzenie przez kilka minut na wolnych obrotach po zakończeniu jazdy naprawdę się opłaca.


Wady

- mały bagażnik

- duża liczba drobnych usterek

- niska trwałość podwozia


Zalety

+ wysoki poziom bezpieczeństwa

+ wysoki komfort jazdy

+ nowoczesne silniki


Historia modelu

1993 – premiera Laguny I, wersja hatchback

1995 – wersja kombi

1998 – modernizacja nadwozia

2000 – premiera Laguny II, wersja hatchback i kombi

2003 – niewielka modernizacja wnętrza

2005 – modernizacja nadwozia (nowe reflektory, osłona wlotu powietrza do chłodnicy, tylne lampy w wersji hatchback, zmiany w desce rozdzielczej, lepsze materiały wykończeniowe), nowa gama silników

2007 – premiera Laguny III

 

Wybrane dane techniczne (wersje hatchback z manualną skrzynią biegów)


Wersja

silnikowa

Pojemność

skokowa

(cm3)

Moc maks.

(KM/

obr./min)

Maks.

moment

obr. (Nm/

obr./min)

Prędkość

maks.

(km/h)

Przysp.

0-100

km/h (s)

Zużycie

paliwa

szosa/miasto

(l/100 km)

Silniki

benzynowe







1.6 16V

1598

107/5750

148/3750

195

11,5

5,7/9,9

1.8 16V

1783

120/5750

170/3750

201

10,8

6,1/10,0

2.0 16V

1998

135/5500

191/3750

207

9,8

6,1/11,0

2.0 16V Turbo

1998

170/5000

270/3250

223

8,4

6,5/11,6

2.0 16V

Turbo

1998

204/5000

300/3000

235

7,2

6,6/11,7

3.0 V6 24V

2946

207/6000

285/3750

235

8,1

7,3/14,9

Silniki

wysoko-

prężne







1.9 dCi

1870

110/4000

260/2000

194

12,1

4,9/7,6

1.9 dCi

1870

120/4000

270/2000

200

10,7

4,6/7,7

2.0 dCi

1995

150/4000

340/2000

215

8,9

5,0/7,8

2,2 dCi

2188

140/4000

320/1750

210

9,8

5,6/9,0


Zdaniem eksperta: Grzegorz Burda, inżynier

Laguna II to samochód o sporym prestiżu, bezpieczny, dobrze wykończony, komfortowy. Ma szeroką i dobrze przemyślaną gamę silników, każdy powinien znaleźć w niej coś dla siebie. Mimo upływu lat poziom nowoczesności tego auta jest bardzo wysoki. Z pewnością jest to dobra propozycja dla tych, którzy myślą o nowym aucie, ale ze względów finansowych nie wychodzą poza segment tanich kompaktów. W tej cenie mogą mieć co prawda używaną, ale za to dużą i wygodną Lagunę II. Ciemna strona tego modelu to kapryśna elektronika i instalacja elektryczna, ale są to zazwyczaj drobne usterki. Poważne awarie, unieruchamiające samochód zdarzają się raczej rzadko. Nietrwałe elementy podwozia można wymienić szybko i niedrogo. Należy jak ognia unikać ASO, gdzie potrafią do rachunku doliczyć 70 zł za jazdę próbną po przeglądzie.


Orientacyjne ceny niektórych wersji silnikowych w zł



2005

2004

2003

2002

2001

1.6 16V



33 000 –

34 000

29 000 –

30 000

26 000 –

27 000

1.8 16V


42 000 –

43 000

36 000 –

37 000

30 000 –

31 000

27 000 –

28 000

2.0 16V IDE



34 000 –

35 000

27 000 –

28 000


3.0 V6 24V



44 000 –

45 000

35 000 –

36 000

31 000 –

32 000

1.9 dCi

62 000 –

63 000

46 000 –

47 000

37 000 –

38 000

32 000 –

33 000

30 000 –

31 000

2.2 dCi


54 000 –

55 000

46 000 –

47 000

36 000 –

37 000



Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • juniores
    • cześć "eksploatacja" mówi wszystko strach jechać dalej niż 20km od domu, choć to ładne autko
    • Jarpoz
    • Prywatnie nigdy renówki bym nie kupił. Niestety wszystko co tu piszą o usterkowości to prawda. Ale design tego auta jest ładny - w przeciwieństwie do nowych modeli tego koncernu. Mój kolega który jeździ takim firmowym (1.9/dCi) twierdzi że autem jeździ się świetnie. Mam nadzieję że jakość nowych renówek będzie naprawdę dobra, bo design jest fatalny.
    • herbajoe
    • "drobne usterki"? nieżle powiedziane-ciągle problemy z elektroniką- karta,deska rozdzielcza,klimatyzacja,elektryka szyb,zawieszenie,zapadajace sie siedzenia,trzeszczace wnętrze,nie działające czujniki kół. :(((
    • ogiwer
    • Super auto wygodne dynamiczne co do usterek to tak jak w kazdym aucie trzeba dbac a pozniej komentowac
    • karlos13
    • ja mam Lagune II 2002r. 1,9dci i jestem z niej bardzo zadowolony samochód ten mam od ponad 2 lat.Zrobilem nim wiele km-np. nad morze -ok.380km. w 1 str. i codzienne wypady do Wrocławia, Poznania-ok.100km. w str. i moge powiedzieć, że moja jedyna "usterką" było przebite lewe tylne koło z którym dzięki specjalnym czujnikom mogłem dojechac do punktu wymiany...jest to dla mnie wygodne i bezpieczne auto-nieraz mogłem liczyc na systemy ASR, ESP i w ogóle na zwykł hamulec, krtóry można śmiało nazwać "żyletą". Jestem bardzo zadowolony ze moejj Laguny i nie zmaierzam sie jej pozbywać.
    • miniakowy
    • witam kupiłem lagune i jestem bardzo z niej zadowolony ma bardzo dynamiczny silnik DCI .Na pewno ładniejsza jest od passata, mondeo i innych co wy gadacie że są awaryjne mają proste i tanie zawieszenie i elegancki silnik a karta jak się zepsuje to się naprawia bardzo polecam lux maszyna
    • maximus1
    • niestety lagunt nie posiadam, ale miałem okazję dosyć długo jeździć jako pasażer i jedno co zwracało moją uwagę i doprowadzało do szału to strasznie niewygodne siedzenia, jestem osobą wysoką 201 cm i za nic w swiecie nie mogłem ustawić siedzenia...
    • grudysz
    • jeździłem kiedyś Laguną i rzeczywiście silnik 1.9 dci i komfort jazdy są świetne ;) ale jeśli chodzi o elektronike to tragedia.... nawet podświetlenie wyswietlacza na desce rozdzielczej wysiadło ...a w serwisie samo podłączenie do komputera 50 zł :P
    • kriss1416
    • Co do usterek elektryki to fakt, występują ,ale chyba nie ma samochodu bez wad.Mam Lagunę II od 2.5 roku i zrobiłem sporo kilometrów bo ponad 80tyś.i nie boje się nią jechać bez specjalnego przygotowania czy przeglądu nawet i 2tyś km od domu. Więc uwagi tego typu że nie dalej niż 20km od domu to bzdura. To że czasem coś nawala w elektryce nie dyskwalifikuje całego samochodu ,który jest duży, wygodny, łatwy w prowadzeniu, bezpieczny i przede wszystkim bardzo ładny - wyróżnia sie w całej masie samochodów np.niemieckich tak ukochanych przez polaków jako że są niezawodne a też sie psują.Pozdrawiam
    • bili-megane-2002-dci
    • witam. chce kupic lagune 2,2 dci 2002r prosze o rady. pozdrawiam
    • radzio0001
    • nie polecam tego silnika jezdzielm 1.9 i 2.2 coprawda w primerze bo takie auto posiadam (1.9) i ten pierwszy chodzi zdecydowanie lepiej, nie wiem jak oni to zrobili ale ten 2.2 jest spaprany.
    • jonik4
    • witam miłośników Laguny!!!zgadzam się z wypowiedzią kriss,posiadałem lagune z 96r 2.0 Gaz,byłem bardzo zadowolony z tego samochodu nigdy mnie nie zawiódł.Obecnie posiadam passata B5 115KM pompowtrysk.Gdy go kupiłem zrobiłem 10tyś i mnie zawiódł.Wszystkiemu były winne pompowtryski,szczególnie jeden przez ktorego poszedł tłok,korbowód,wał na szczęście ocalał.Ogólnie naprawa prawie 6tyś w tym wszystkie nowe pompowtryski.Ogólnie zrobiłem ponad 150tyś przez 3 lata,oprócz tej jednej wpadki dobry samochód,tylko serwisowanie mogło być tańsze.Planuje kupić lagusie z 05r lift.Pozdrawiam.
    • Lukeathome
    • Panowie. Jezdzę taką z 2006 roku. Co sie z autem dzieje? no wlasnie nic sie nie psuje, bo przede wszystkim w stosunku do wersji 1 wymieniono ZAWODNĄ NIEMIECKĄ !!!! elektronikę na japońską i włoską. NIEMIECKIE skrzynie biegów z FOLCWAGENA (AD8) zostały zastąpione japońskimi AW-55-50. A opowiesci o psującym sie zawieszeniu miedzy bajki połóżcie koło teczki z napisem AUDI i VW bo to własnie są awaryjne samochody. Kilka terminów znanych ich uzytkownikom to: pompa oleju, wał korbowy, VP44, wałek rozrządu, pękające glowice, problemy z odpalaniem, skrzynia biegów ZF itp. Przestancie p...ić.
    • Lukeathome
    • A nalezy zauwazyc ze to elektronika Boscha - made in Gjermany. No wiec usterkowość typowo niemiecka.
    • ZCH
    • Po przeczytaniu Opinii o tej Lagunce II,"to mam jej dośc"!.Miałem kupić właśnie ten model(1.9dCi 120KM),ale jw.wspomniałem_wystraszyły mnie wasze komentarze(za które dziękuję)nt.tego auta...Desing b.ładny,ale reszta co może stać się użytkownikowi 6-8 letniego takiego auta woła pomstę do nieba,by za takie pieniądze auto stało co chwilę w warsztacie !!!.Jeżdżę Twingo I 3 lata i jestem b.zadowolony,choć parę rzeczy wymieniłem,ponieważ lata swoje robią(rozrząd,sprzęgło,chłodnica(przez termostat !),oraz parę drobnych rzeczy,więc myślałem o zakupie w/w Lagunki II,ale to raczej nie realne z w/w powodów czytajac Komentarze....!.Piszcie szczerze,a KONKURENCJA ! niech pisze o swoich"niezawodnych"autach,a nie wtrąca się w inne pojazdy !.Ludzie jestesmy wszyscy uzytkownikami tych samych dróg,więc po co te waśnie nt."niemców",czy"francuzów"?!...Bądzcie uczciwi wobec innych !.
    • daro37 (gość)
    • mam lagune 2 2001r 1.6 16v od roku auto sprawdza sie bez zarzutu jezdze nim do niemiec bo tam pracuje kupilem ja za 1900euro i za te smieszne pieniadze jezdze ladnym tanim samochodem polecam bo komfort jazdy jest super ale jak komus nie pasuje to niech za te pieniadze kupi sobie passata B5 z 1998r w ktorym trzeba co roku wymieniac przednie zawieszenie wiem cos na ten temat bo jezdzilem nim przez 3 lata i awaryjnosc tego samochodu wcale nie jest mniejsza niz innych aut np. francuzow czy angoli poza tym w lagunie jest prawie wszystko od el. lusterek po esp a w niemcach za ta kase sa el. przednie szyby
    • mol (gość)
    • Witam mam lagune 2 z 2002 1,9 dci 120km i do tej pory nie narzekam a pokonuje trasy polska szwajcaria , wygodna a czesci to wiadomo jak w kazdym aucie trzeba wymieniac jak sie dba to sie jezdzi a polskie drogi to i japonczyk dlugo nie wytrzyma ps, a tak na marginesie ostatnio w japonczyku 1,0 yago z przebiegiem 35tys wymienialem pompe wody poprostu ciekla i szumiala i uwazam ze nie ma zasady to tylko maszyna , pozdro
    • Janek55 (gość)
    • Mam lalunię II z 2002 1,8 16V i jestem z niej bardzo zadowolony, chodzi jak burza. Założyłem do niej LPG i jest super. To co piszą inni o częstych awariach, to piszą chyba o swoich innych samochodach, a nie "lalunia". Miałem pierwszą wersję laguny z gazem i też była OK. Kto smaruje, ten jeździ, i tyle.
    • krzych78 (gość)
    • koledzy napiszcie coś o lagunie 2.0dci po lifcie może ktoś taka jeżdzi bo nie wiem co kupić lagunę czy passata 1.9tdi 130km
    • krzychu81 (gość)
    • krzychu- odradzam zdecydowanie diesla 2,2 w rocznikach 2001-03 bo nie wyjedziesz nim od mechanika - psuje sie na potege, co do pozniejszych diesli nie mam rozeznania bo to nie moj przedzial cenowy, 1,9 w lagunach jest podobno ok ale jakos osobiscie mam uprzedzenie do laduny w dieslu, polecalbym jak cos benzynke 1,8 albo 2,0 najlepiej w rocznikach 2004 i wyzej bo uchodza za najmniej awaryjne, pol rodzinki posiada wlasnie lagunki i mam zamiar na dniach dolaczyc do szczesciwych (miejmy nadzieje) posiadaczy tego samochodu
    • kris (gość)
    • Jak się dba to się jeździ, awaryjność taka sama jak w innych samochodach.Mam 2,2 dcti autko super pod każdym względem.
    • sebek1984 (gość)
    • witam panowie mam pytanko nosze sie z zamiarem kupna lagunki II stanalem przed ciezkim wyborem nie wiem co wybrac czy 1,9cdi czy benzynke 1,8 cena nie gra roli poniewaz obydwie sa w tym samym roku wiec chodzi mi tylko o awaryjnosc silnikow lub elektroniki czy to ma jakis wplyw czy diesel czy benzyna zaznaczam ze obydwie sa z roku 2001-03,podpowiedzcie pozdrawiam
    • maciej (gość)
    • posiadam lagunę 1.8 benzyna 120 km z instalacja gazową. absolutna rewalacja, obsługa się kończy na wymianie oleju i filtrów, zadnych napraw jeszcze nie miałem. Auto bardzo wygodne z dobrym przyspieszeniem i w miarę małym spalaniem. Dobrze się prezentuje na drodze i ma niezłe wyposażenie min. 8 poduszek, podłokietniki, tempomat itd.
    • desch222 (gość)
    • posiadam lagunę od noości i kolejny zakup to będzie laguna 3 żaden passat lub skoda przereklamowane dziadostwo z zawyżonymi cenami. Francuskie samochody zwłaszcza laguny mino psioczenia niektórych użytkowników - niedbalusów sa naprawdę dobre i o niebo wygodniejsze
    • jaro1882 (gość)
    • moja lala z silnikiem 3.0 automat daje kopa, skóra jasna, przyciemniane szybki i felga standart 16" są drobne koszty obsługi i eksploatacji, ale mam 210KM spalanie na poziomie od 11 do 13 litrów nic lepszego w tych pieniądzach nie znajdziecie
    • Rammste (gość)
    • Witam, Ja jeżdżę Laguna II po FL z 2006 roku. Silnik 2.0 dci 150 KM. Autko super. Zmieniłem tylko żarniki w ksenonach bo lewy mrugał oraz 2 razy olej i no i narazie tyle. Śmiga bez problemów. Nie trzeba wymieniać paska rozrządu bo jest na łańcuszku.Pali bardzo mało. Najświeższy pomiar to Rzeszów-Rabe (Bieszczady) średnie spalanie to 5,2 l/100 klima włączona i góreczki. Auta klasa;-)
    • Komentarz usunięty
    • kierowca (gość)
    • mam lagune 2 z 2006 roku auto dobrze sie spisuje jesli chodzi o czujniki w kolach to wykasowalem je w serwisie koszt 86 zl wyswietla tylko samochod bez kol mozna smialo jezdzic spalanie w miescie oklo 6,5 l aw trasie 5l przy ekonomiczniej jezdzie
    • LAluNia (gość)
    • Witam ma juz 3 laguna i 0 problemow. 1 laguna to I z 200roku w benzynie 1.8 bajka poprostu 2 laguna to II z 2003roku 2.0T 165km to poprostu rakieta zamknolem ja licznik i jeszcze szla wiecej a teraz posiadam lagune II lift z 2005 roku 1.9 dci initiale paris rewela wygodna ladna i z malym przbiegiem za dobre pieniadze. To nie prawda ze laguny sie psuja jak kto dba tak ma . Powiem tak bezyna ma wiekszego kopa o 100000% od diesla a diesel mniej duzo spala . Polecam kupic laguna II ok. 2003rok 2.0T 165km poprostu rakieta. Jesli ktos lubi luksusy polecam laguna II lift od 2005-2007 rok w dieslu 1.9dco od 120-130 km w wersji initiale paris.
    • Tosiek (gość)
    • Nie rozumiem osób które piszą ze nie kupili by tego ałta bo się psuje na okrągło . Jeżdżę dozo i szybko w tym roku zrobiłem 25 tys km i auto dziwo ani razu mnie nie zawiodło nawet w skandynawskich warunkach to dobry wóz i warto go kupić oczywiście nie należy się słuchać osób które mówią ze nie warto kopic laguny chociaż sami nigdy nie jeździli tym wozem moim zdaniem to nie porozumienie.
    • mirek (gość)
    • Witam!Jestem posiadaczem LagunyII 1,6 16Vz 2002r i szczerze nie polecam nikomu bo jak się trafi taki typ jak mój to może człowieka zrujnować,a w najgorszym przypadku doprowadzić do zawału,cała elektronika jest do bani,co chwilę coś wywala,przechodzi w tryb awaryjny i po usunięciu usterek w niedługim czasie jest coś nowego STRASZNA PADACZKA w przeciwieństwie do laguny 1 to jest samochód nie do zdarcia i nie zawodny przejechałem 250tys km bez żadnej awarii
    • Michał (gość)
    • Jestem Posiadaczem Laguny z silnikiem 2.0t z 2003r. i od strony mechanicznej utrzymanie ogranicza się do wymiany części eksploatacyjnych (...zwłaszcza zawieszenie). Auto bardzo fajne, ale drobne pierdoły potrafią czasami nieźle wkurzyć: pęknięty przewód paliwowy (w ASO kilkaset złotych... ale już standardowy i dużo solidniejszy wąż uniwersalny... kilkanaście zł), naprawa czytnika kart i podświetlenia klimy - 5 min. szperania w internecie i w kilkanaście kolejnych minut przerobiłem na niezniszczale :). Laguna to takie auto, w którym zawsze coś nie działa, ale postanowiłem, że jak już mi kiedyś wszystkie gadżety wysiądą, to najwyżej sprzedam ją jako Skodę ;)
    • pepe (gość)
    • Witam ja mam 1.9 dci 120 km 2005 lift i jestem zadowolony choć trochę dałem za nią ale też 3 lata temu polecam
    • barkac (gość)
    • WITAM! Moja Renata to inittiale paris-2003-1.9dci 120 KM-przebieg 20010 km-ZERO! problemów wszystko działa , jest piękna i jeżdzilbym ją non stop-tylko czasami spac trzeba.Jest bardzo wygodnym autem,ta wersja posiada prawie wszystko co może mieć samochód-1200 km zrobilem z dwiema przerwami-na tankowanie-zero zmęczenia.Nie będe tu licytował sie , które auta lepsze-niemieckie, japońskie czy też francuskie -laguny jednak nie zamienię za diabła!.....a i nigdy nie widziałem laguny na lawecie...inne auta to tak-to dla tych co tak marudzą ,że francuskie do be-głupoty, mity!
    • barkac (gość)
    • WITAM! Moja Renata to inittiale paris-2003-1.9dci 120 KM-przebieg 200010 km-ZERO! problemów wszystko działa , jest piękna i jeżdzilbym ją non stop-tylko czasami spac trzeba.Jest bardzo wygodnym autem,ta wersja posiada prawie wszystko co może mieć samochód-1200 km zrobilem z dwiema przerwami-na tankowanie-zero zmęczenia.Nie będe tu licytował sie , które auta lepsze-niemieckie, japońskie czy też francuskie -laguny jednak nie zamienię za diabła!.....a i nigdy nie widziałem laguny na lawecie...inne auta to tak-to dla tych co tak marudzą ,że francuskie do be-głupoty, mity!
    • Maciuch (gość)
    • 1.8 16v 2003 140 000km Kupiłem auto prawie 2 lata temu z Niemiec. Z kompletem papierów od fv z salonu po paragon za ostatnią wymienioną żarówkę. Wersja expression. "Podstawowe wyposażenie" jak rozumuje renault 6 poduszek, abs, esp, autoklima, 4 elektr. szyby i lusterka. Całość wyniosła ok 14 tyś w tej cenie to jedynie "goły" passat i pewnie po dzwonie by był... W tym czasie przejechałem ok 35 tyś. km i wymieniłem 3 razy olej + filtry (ok 150 zł) drążki kierownicy + końcówki + gumy na wahaczach (550 zł + 200 wymiana) czyli nic co nie występuje w innych autach. Tył nie ruszany jeszcze fabryczny na przeglądzie nic nie stwierdzono poza tym że sprawność tylnego zawieszenia 67%. Ostatnio "padło" gniazdo karty, ale używane dostałem za 50 zł- tak 50zł nie tysiące jak to co niektórzy myślą lub głoszą fani audiwagenuf. Generalnie to karta zastępuje kluczyk, a wiadomo że stacyjka też ma prawo się popsuć. Podsumowując: polecam osobom chcącym mieć przestronne, wygodne auto za niewielką kasę.
    • zajefajne autko (gość)
    • super fajne autko i bardzo wygodne szkoda ze tak wadliwe posiadam legune z 2002r 1.9dci od 4 miesięcy, autko wygodne komfortowe tanie jak i w zakupie tak i w utrzymaniu, jednak niestety wieczne problemy z elektronika zawsze coś na tej desce szalu idzie dostać jak nie podświetlanie to kontrolka serwis o czujnikach powietrza nie ma co marzyc by działały bo to norma ze nie działają do tego akumulator muszę odpinać bo gdzieś prąd gubi dwa dni stoi i bateria kompletnie pusta, PIĘKNE WYGODNE AUTKO-JEDNOCZEŚNIE ZŁOM NIESAMOWITY

Dodaj komentarz