Renault Scenic (2003 - 2009)

Samochody / Testy

Autor: Dariusz Dobosz

Liczba odwiedzin: 40203

Scenic drugiej generacji różni się od poprzednika nie tylko stylizacją. Jest bezpieczniejszy, wygodniejszy i bardziej komfortowy. Tworząc kolejne wcielenie swojego pionierskiego projektu z 1995 r. Fot: Renault inżynierowie Renault unowocześnili praktycznie wszystko – zawieszenia, silniki, przedział pasażerski, strukturę nadwozia. Efekt był znakomity. Nowy Scenic otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek w niezależnych testach zderzeniowych NCAP. Dla tych, których bardziej interesowała funkcjonalność auta również przygotowano niespodziankę – przedłużoną o 237 mm wersję Grand, która mogła zabrać na pokład 5 lub 7 osób. Podstawowy Scenic II miał pięcioosobowy układ wnętrza i bagażnik o pojemności 430/1840 l. W odmianie Grand z pięcioma fotelami na bagaże zostawało aż 830/2240 l przestrzeni, przy siedmiu 200/2240 l.

Mocną stroną francuskiego „jednobryłowca” pozostały liczne schowki (łączna pojemność 41 l) i przydatne wnęki. Deska rozdzielcza z centralnym, elektronicznym panelem informacyjnym nie wszystkim przypadła do gustu. Trudno się dziwić, jej czytelność nie jest najlepsza. Od strony technicznej Scenic II prezentuje się bardzo przyzwoicie. Zawieszenia, mimo komfortowego zestrojenia pozwalają prowadzić samochód pewnie i bezpiecznie. Oczywiście w pewnych granicach, bo sportowe zapędy auto szybko pohamuje. Układ kierowniczy również stworzono do spokojnej jazdy. Gama silników z pewnością zadowoli każdego z kupujących. Bez problemu można dobrać benzynowca lub turbodiesla do swoich specyficznych wymagań. Scenic II nie sprawia większych problemów obsługowych. Nie wymaga też wizyt w specjalistycznych warsztatach, bo jego zaawansowanie technologiczne nie jest szczególnie wysokie. Dzięki temu koszty eksploatacji można utrzymać na średnim poziomie.

Silniki :

II Fot: Renault Scenic drugiej generacji wszedł na rynek w 2003 r. z trzema silnikami benzynowymi 1.4 (98 KM), 1.6 (113 KM) i 2.0 (135 KM) i dwoma turbodieslami 1.5 dCi (82 KM) oraz 1.9 dCi (120 KM). W 2004 r. do gamy jednostek napędowych dołączył doładowany dwulitrowy silnik o mocy 163 KM oraz mocniejsza wersja turbodiesla 1.5 dCi (101 KM). Rok później pojawił się turbodiesel 1.9 dCi w dwóch odmianach mocy (110 i 130 KM). Przy okazji modernizacji w 2006 r. Scenic II zyskał jeszcze dwulitrowego turbodiesla serii dCi o mocy 150 KM. W codziennej eksploatacji bardzo dobrze sprawdzają się benzynowe 1.6 i 2.0. Z turbodiesli najlepiej wybrać wersje 1.9 dCi o mocy 110, 120 lub 130 KM. Są dynamiczne, a przy tym stosunkowo oszczędne. Ci, którym zależy na niskim zużyciu paliwa mogą zdecydować się na jeden z silników 1.5 dCi, ale muszą liczyć się z ich słabą dynamiką.

Eksploatacja :

Awarie w Scenicu to codzienność. Najczęściej są to drobne problemy natury II Fot: Renault elektrycznej lub elektronicznej, które nie zatrzymują samochodu na drodze, ale denerwują i zmuszają do wizyt w warsztacie. Mimo napraw te same problemy mogą się powtarzać. Reguły nie ma. Najczęściej zawodzi bezkluczykowy system zamykania i otwierania drzwi oraz uruchamiania silnika, układ monitoringu ciśnienia w ogumieniu, sterowanie wycieraczkami oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Elektryczny problem mają również silniki benzynowe. Zazwyczaj pracują niezawodnie, ale ich słabym punktem są zespolone cewki zapłonowe.

W jednostkach napędowych 1.4 i 1.6 trzeba uważać na pasek zębaty w napędzie rozrządu. Lepiej poradzić się mechanika, po jakim przebiegu wymienić pasek, by uniknąć poważnych awarii, nie bacząc na wskazania instrukcji obsługi. Turbodiesle są wrażliwe na jakość paliwa. Nie tolerują złej jakości oleju napędowego, więc tankowanie na przygodnych stacjach paliw może zakończyć się uszkodzeniem układu wtryskowego. Turbodiesle 1.9 dCi w Scenicu II miały mało trwałe turbosprężarki do 2006 r. W późniejszych rocznikach turbiny spisywały się dużo lepiej. Poza tym w silnikach wysokoprężnych zdarzają się wycieki paliwa i oleju. Podwozie Scenica nie należy do szczególnie trwałych, ale szybko wybijające się sworznie wahaczy i tuleje metalowo-gumowe można łatwo i tanio wymienić. Bardziej kosztowna jest wymiana górnych łożysk kolumn przedniego zawieszenia, a te również nie są zbyt wytrzymałe. Mocną stroną Scenica II jest nadwozie, wyjątkowo dobrze zabezpieczone przed korozją.

Ważniejsze daty :

I Fot: Renault
1995 – premiera Scenica I
II Fot: Renault
2003 – premiera Scenica II
II Fot: Renault
2004 – wersja Grand
2006 – niewielka modernizacja nadwozia i wnętrza, diodowe lampy tylne
II Fot: Renault
2007 – rekreacyjna wersja Conquest
III Fot: Renault
2009 – premiera Scenica III

Zalety :
+ wysoki komfort jazdy
+ wysoki poziom bezpieczeństwa
+ funkcjonalne wnętrze
+ duży bagażnik
+ bogata gama silników
+ odporność na korozję

Wady
:
- wysoka awaryjność
- mały bagażnik w wersji 7-osobowej
- słabo czytelne wskaźniki

Wybrane dane techniczne:

Wersja silnikowe Pojemność skok. (cm3) Moc maks. (KM/obr/min) Maksymalny moment obr (Nm/obr/min) Prędkość maks. (km/h) Przyspieszenie 0-100 km/h (s) Średnie zużycie paliwa (l/100 km)
Silniki benzynowe
1.4 1390 98/6000 127/3750 174 14,3 7,2
1.6 1598 113/6000 152/4200 185 12,5 7,2
2.0 1998 135/5500 191/3750 195 10,3 8,0
2.0 Turbo 1998 163/5000 270/3250 206 8,6 8,1
Silniki wysokoprężne
1.5 dCi 1461 82/4000 185/2000 165 15,7 5,0
1.5 dCi 1461 101/4000 200/1900 172 14,1 5,1
1.9 dCi 1870 120/4000 200/2000 188 12,1 5,8
1.9 dCi 1870 130/4000 300/2000 192 9,6 6,0
2.0 dCi 1995 150/4000 340/2000 204 9,4 6,1

Orientacyjne ceny w zł:

Rocznik / wersja 2004 2005 2006 2007 2008
1.6 18 500 25 000 27 000 27 500 -
2.0 18 000 - - - -
1.5 dCi 17 500 19 000 21 500 25 500 28 500
1.9 dCi 18 500 21 500 23 500 28 500 30 500

Podsumowanie
Renault Scenic znakomicie spełni rolę wygodnego i komfortowego auta rodzinnego, sprawiającego wiele przyjemności zarówno w jeździe miejskiej jak i na długich dystansach. Francuskiego minivana polubią zarówno dorośli jak i dzieci. Każdy czuje się w nim dobrze, bo twórcy Scenica zadbali o przytulność i miłą atmosferę we wnętrzu. Ten sielski obraz psuje niestety wysoka awaryjność, a zwłaszcza częste problemy z podzespołami elektrycznymi i elektronicznymi. Trzeba się nastawić na dość częste, choć raczej mało kosztowne wizyty w warsztatach. 

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

Zobacz także

Komentarze

    • Ren (gość)
    • z tą awaryjnością to jak zwykle bzdury piszą, nie jest większa niż w autach innych marek z tego okresu... byc może motofakty są sponsorowane przez niemieckie finanse i stąd ta stronniczość?
    • lihen (gość)
    • witam wszystkich jestem właścicielem scenika alize już od 2006 r jestem z niego bardzo zadowolony Gdy odbierałem go z salonu nalano mi ropy a nie benzyny jazda skonczyła sie po ok 800 metrach a pozniej czyszczenie zbiornika /a było to w mikołaja he/tak wiec samochód zamiast ok 15 miałem odebrac odebrałem ok 20 tej z wielkimi pretensjami ze strony mechaników /notabene tych co nalali a nastepnie uzupełnili zbionik ropa ,pózniej był kłopot z radiem które rozładywało akumulator .po wymianie radia no i stacji na kartę /zreszta niepotrzebnie wszysko było ok.natomiast najbardziej stresujaca była wymiana kompletów hamulcowych szok musiałem przed czasem zakonczyc wakacje aby zjechac do serwisu /tarcze były po 1000 km fioletowe/słychac było piszczenie hamulców z kilometra Resumując wszystko gdyby nie pomyłki serwisantów i drobnej usterki radia samochód jak dotychczas jest debest .Przejechałem nim ok 110,000 i jestem bardzo zadowolony .Polecam ten model
    • zadowolona (gość)
    • Scenic jest bardzo wygodnym samochodem - dopracowany w szczegółach. Zgadzam się z Ren, że z tą awaryjnością - to lekka przesada. Z tego co widzę, to nie nie psuje się częściej niż w przypadku innych marek. Raz było naprawiane zawieszenie, ale to raczej kwestia dróg. Jeździmy nim pięć lat, ale nie zamieniłabym go na inny model - no chyba, że na młodszy ;) Dalej będziemy wierni Renault.
    • www (gość)
    • Zgadzam się z Ren i lihen ... posiadam megane 2000r benz 95KM, autem jeżdżę od 4 lat, pełna opcja bez skór, samochód jest BEZAWARYJNY , wymieniałem jedynie cewki co jest normą w tym modelu (oczywiście oprócz części eksploatacyjnych), bardzo wytrzymałe zawieszenie, małe spalanie przy spokojnej jeździe. Z samochodami jest tak że zależy na co się trafi. Możesz kupić 4 letniego maybacha z którym będziesz co tydzień w serwisie. Myślę o zmianie na coś młodszego ale na prawdę nie wiem czy warto zmieniać... najchętniej zmieniłbym na taką samą megankę ale o połowę mniejszym przebiegiem. Ja dobijam już do 200.000 km Polecam bo to fajne auto a miałem już ich trochę m.in. A4 , passat B5, yaris, golf4, corolla. Dodam że megane jeżdżę najdłużej z dotychczasowych aut... to chyba o czymś świadczy.
    • Marcin (gość)
    • Jeżdżę od 2 lat Grand Scenic 2007 1,5 dcI. Nie miałem /odpukać/ żadnej awarii, nawet elektryki. Tylko wlewam ON i wymieniam olej. I tyle. Bardzo ekonomiczny, wygodny i pojemny samochód. Wcześniej miałem Mondeo 2.0 TDci...i musiałem wymienić silnik. Także jeśli trafi się okaz nawet przez chwilę nie będzie trzeba myśleć o zmianie. Super autko.
    • 3jb (gość)
    • Z renówkami jak z kobietami. Zależy jak się trafi. A teraz na poważnie. Awarie się zdażają - owszem, ale jak rozmawiam z właścicielami niemieckiej technologii to i tak stwierdzam że to trwały i niezawodny samochodzik. Swój mam od 2005 (190tyś) w ropie. Fakt - regenerowałem wtryski (ok 1700 zł) ale reszta to eksploatacja. No może poza tymi rzeczami które mi robili po tym jak inni użytkownicy 2x mi zaparkowali w dupie. Od ostatnich blacharek 4 lata - zero korozji (ostatecznie bagażnik to plastik), jedyne co mi pękło mocowanie przy tablicy po tych odwiedzinach i od roku zaczęło skrzeczeć. A co jak co - samochód dość bezpieczny i niezbyt jednak drogi w eksploatacji.
    • jacol (gość)
    • Posiadam meganke 98 od 4 lat przejechałem nia osobiście 120tyś a teraz ma 235tyś w lpg i nie mam powodu do narzekań, bez najmniejszej awarii a o wygodzie nie muszę chyba pisać.
    • Rother (gość)
    • Ja mam Megan II i tez tragedii niema
    • Komentarz usunięty
    • sej (gość)
    • 6 letni Grand Scenic i nic sie nie psuje odpukac :) polecam w dieslu 1.9 ale szukajcie bez filtra czastek stalych bo to nieudana rzecz nie tylko w Renault jak ktos malo jezdzi to co chwila zapala sie info o filtrze ale jest rozwiazanie autostrada i ok 15km jazdy ok 130kmh i sie oczyszcza
    • Piotr (gość)
    • Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Scenica II z 2004 r. 1.6 16V i jak na razie jestem bardzo zadowolony (oby tak dalej). Jeździłem wcześniej niemieckimi samochodami i powiem szczerze, że nie zachwyciły mnie w przeciwieństwie do Renault. Przede wszystkim duży, komfortowy i ładny samochód (już prawie 10 lat od premiery a on wygląda nadal młodo). Jedyny większy wydatek jaki czeka mnie niedługo to wymiana tarcz i klocków (powinno się zamknąć w kwocie 1000 zł na zamiennikach). Pozdrawiam wszystkich użytkowników Renault i życzę bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy :)
    • miren 300 (gość)
    • Witam wszystkich . Do komentarzy mogę dodać iż od 6 lat jestem właść. Reno Scenic , najpierw rocznik 2001 1.9 dci ( po lifcie ) ale już po półtora roku zamieniłem na model nowszy Scenica II z 2004 roku również 1.9 dci - tutaj trochę "poszalałem" i zamontowałem chipa do silnika w autor. stacji Reno ( 2 tys zł ) i moc podskoczyła na około 150 KM a elastyczność jest wręcz zaskakująca , a przy tym spalanie na akceptowalnym poziomie - miasto 7-8 litra , trasa 5,5-6,5 dla Mnie OK.Potwierdzam iż wszystkie ( czyli dwa ;-) były ( a jeden nadal jest ) są super . Naprawdę nie wiem co to usterki !! , owszem w pierwszym modelu raz nie wróciłem z Wisły gdyż przed wyjazdem mechanik namówił Mnie na montaż osłony pod silnikiem , i niby wszystko Ok gdyby nie przykręcił zbyt długiego wkrętu który wytarł dziurę w misce olejowej i tyle. 4 x Scenikiem II zwiedziłem Chorwację wygodnie komfortowo po prostu super i jestem właśnie na etapie zmiany samochodu na .... scenica III , o innym nawet nie myślę ;-)
    • miren 300 (gość)
    • .. informacja dla Piotra , w zeszłym roku wymieniłem hamulce z tyłu .Komplet kosztował 530 zł i składał się z : piasty , łożyska , tarczy > zamienniki ale dedykowane przez RENO( uwaga: musisz sprawdzić czy w twoim możesz wymienić same tarcze , Ja musiałem kpl. z piastami i łożyskiem ) + klocki hamulcowe koszt 125 zł. Do tego wymiana około 200zł . Myślę że to nie drogo mając na uwadze że tył mam teraz po kompletnym remoncie ;-)) . W tym roku jak go nie sprzedam ( zamiana na Scenic III - jak żona i.... skarbówka pozwoli ;-)),) to będę wymieniał przód ( komplet )
    • miro (gość)
    • Jaka może być przyczyna dławienia się Scenica 2003 r. disel DTI 1,9. Czy to może zapchany jakiś filtr, lub paliwo złe. Z rury wydechowej leci ciemmny dym. nie ma mocy , przy gazie do dechy największa prętkość to 80 km. Pomóżcie proszę !!!
    • J. w T. Kresy Zach. (gość)
    • Eksploatuję Scenica II (po liftingu) czyli model z 2008 r. typ Exception (z "pólki drugiej od góry"), nabyty w 2010 (z drugiej ręki), po przebiego 36 000 km, silnik 1,9 dci (130 kM). Przejechałem 44.000 km bezawaryjnie. Poprzednio użytkowałem Scenica I, 1,9 dTi (typ RT+, 100 kM), przejechałem przez 11 lat 275.000 km - też bezawaryjnie. Warunkiem jazd bez przygód technicznych jest terminowe i dobre serwisowanie. Śmieszą mnie w innych opiniach wpisy o braku komfortu, i innych niedorzecznościach. Auto o masie prawie 1,5 t musi mieć pod maską co najmniej 120 - 150 kM. Scenic II 1,9 dci spala o okło 1 litra paliwa wiecej niż jego poprzednik. Jedyna wielka wada to strasznie kłopotliwa wymiana żarówek w reflektorach przednich. Nie może być tak, że przeciętnie uzdolniny kierowca może mieć klopoty z wymianą tak prozaiczną, jak wymiana żarówek!!!! Użytkownicy powinni wszystkie rachunki za taką usługę przesyłać konstruktorom!!!
    • Pokosz (gość)
    • Chłam, szmelc, najgorszy samochód jaki miałem. Renault Grand Scenic 1,9 DCi, tym badziewiem pojezdziłem moze z 5 tys km i obróciły się panewki na wale korbowym. Jest to nie do wykrycia przy kupnie uzywanego auta i podobno to standard w tych silnikach. Ponieważ nie opłaca sie remont silnika od razu trzeba szukać drugiego takiego samego na podmiankę. Tak zrobiłem i pozbyłem się tej puszki Pandory. Nie polecam i odradzam bez znaczenia jaki silnik, Francuza nigdy w życiu nie kupię. Dodam ze samochód z przebiegiem 150 tys. km kupiony z pwnego źródła sprawdzany w serwisie, bez krecenia licznika!
    • Mario (gość)
    • Scenic II 1,9 DCI rocznik 2003, przebieg 140tyś km. Trasa Nowy Sącz - Chorwacja, prędkość raczej nie mniejsza niż 130km/h, 4 osoby + bagaż, spalanie 6l/100km sprawdzone przez tankowanie choć komputer podał prawie taką sama średnią, jestem zadowolony z tego samochodu jeżdżę już 2 lata, olej w silniku ubytek około 400ml/15000km
    • Bora Bora (gość)
    • Witam jestem posiadaczem scenic II 1.5 DCI 2004r.Patologia z tymi scenicami, przy 170000 km wymieniłem rozrzad i amortyzatory cena 1700zl zawieszenie bylo ok sprawdzane na trzepakach przejechalem 5000 km i mam do wymian sprzeglo i zawieszenie cena ok 1400 z przodu.elektronika szwankuje.Prawdopodobnie pozbede sie tego rzecha PORARZKA nie polecam
    • WOJTEK (gość)
    • DLACZEGO KOPCI NIEMA PRZYSPIESZENIA CO ZROBIĆ
    • Cezar (gość)
    • Wojtek Prawdopodobnie padła Ci turbina i dlatego kopci. Sprawdź czy nie ubywa oleju, turbina może wysysać olej. Możliwe, że silnik będzie do remontu.
    • Kupujący (gość)
    • Witam zamierzam kupić grand scenica ale nie wiem do końca jaki silnik wybrać POMOŻECIE???
    • Kupujący (gość)
    • no i na co zwrócić uwagę przy kupnie?
    • przem (gość)
    • cześć , chcę kupić scenica pierwszej generacji po lifcie tylko nie wiem jaki moto czy diesel 1.9 czy może jednak 2.0 benzyna przebiegi roczne okolo 15 tyś bardzo was proszę o radę
    • filip (gość)
    • Totalna porazka mam scenca od 2008r obecny przebieg 153000tys padła turbina pąpa olejowa a co najlepsze tłoki piescienie do wymiany panewki itd.niepolecam
    • marecki (gość)
    • koledzy gdzie się znajdują bezpieczniki do świateł drogowych w grand scenic 1.5 dci 2007 r.
    • Przemek (gość)
    • Witam chce kupic scenica 1,9dci 2004r. doradżcie na co mam zwracac uwage 190tys km ma przejechane i niechce potem zalowac?
    • Piotr (gość)
    • Posiadam renault scenic II 2007r. ostanio inny uzytkownik Szczeniaka (na mój pech wersja terenowa) wjechał mi w d...pe no i stąd moje pytanie może któs się orientuje czy tylna klapa od scenica grand II pasuje do do mojego zwykłego? Na pierwszy rzut oka są takie same ale może mocowanie jest inne. Proszę o pomoc.
    • darek[gość] (gość)
    • połamał mi się bagnet pomiaru oleju w silniku 1.9 dci jest on połączony razem z korkiem .Gdzie mogę dostać kupić nowy lub odkupić używany za rozsądne pieniądze.Kupiłem zamiennik za70 zł i okazał się do niczego. Pozdrawiam
    • maniek (gość)
    • totalna porazka,
    • pawel (gość)
    • Witam mam pytanie chcialbym sie dowiedziec po jakim przebiegu siadaja panweki w renault grand scenic 1.9dci
    • WOJTEK (gość)
    • MAM PROBLEM CO JEST ZA PRZYCZYNA RANO GO ODPALAM POKAZUJE SIĘ SERWIS CO TO ZNACZY CHECK JUNCTION JA SIĘ NAGRZEJE SILNIK TO JEST OKEJ RENO SCENIC 1,9DCI 2004 ROK JAK KTOŚ MIAŁ PROBLEM TO NIECH NAPISZE BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY POZDRAWIAM
    • DAREK (gość)
    • panewki w moim sceniku padły po 135 tyś km
    • jan (gość)
    • mam scenica 1.616V 2004 po przejechaniu 140000 zaczął się problem z elektronikom w serwisie nie mogli sobie poradzić - najpierw wyświetlał się serwis i auto było "mułowate' po ponownym uruchomieniu było ok lecz przy małych obrotach znowu sie włączało wymieniono mi jedną cewkę i dwa tygodnie było ok . nastepnie znowu serwis i słaby a do tego zaczął włączać się /przy małych obrotach/ hamulec reczny elekt. wyłaczono mi /program skandynawski/ lecz dalej na niskich obrotach włącza się czerwona kontrolka tak jakby chciał zgasnąc i nierówno pracuje przy dużej predkości jedzie i pracuje normalnie mój mechanik niewiele zrobił komputer był w gdańskiej firmie i też niewiele zrobili teraz mój mechanik chce wymienic cały zestaw do uruchamiania za 700zżł ale ja nie wiem czy to jest dobry pomysł nasuwa się pytanie a jak będzie bez zmian może ktoś mi doradzi może miał podobne objawy proszę o radę .
    • CoCu (gość)
    • A ja mam Scenika z 2004 r. przejechalem 60 tys km i wszystko jest ok to zalezy co sie kupi i jak jest auto utzrymane ...Kumpel kupił Vw Passata z 2006 r. i co chwile cos sie pierd... wiec nie zawsze złoto co sie swieci ... Wszyscy tylko niemcy a ja na francuzowi stawiam 6...
    • pawel (gość)
    • Witam Mam pytanie pokazuje mi w renault grand scenic 2 .Dwa stany licznika jedne 175 tys a 2 na dole 35 tys .moze mi ktos pomoze co ten 2 pokzauje ??????
    • waldek (gość)
    • Witam. Proszę o radę . Mam od niedawna Scenika z 2004 r 101 KM , DCI 1500 cm3 ,Diesel . Zauważyłem nadmierne zużycie oleju . Na 1000 km dolewam ok 1 l. oleju ...co ciekawe nie kopci , żadnego dymka i nic nie wskazuje że coś jest źle /oprócz tego oleju / Podpowiedzcie CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ TAKIEGO SPALANIA OLEJU ???
    • mosad (gość)
    • mam scenica z 2000 r silnik 1,4 benzyna gdy go kupilem mial 156000 km,przejechalem nim 75000 bez zadnych problemow jedyne co wnim zrobilem to wymiana wszystkich lozysk w kolach i klocki hamulcowe,nawet nie wymienilem oleju i filtrow,dolewam tylko 1l oleju na rok czasu tak wiec zlego zdania o nim nie powiem tym bardziej ze kupilem scenica z 2004 roku i mam nadzieje ze bedzie tak samo mi dobrze sluzyl jak poprzednik?
    • Algirdas (gość)
    • Mam scenica granda po lifcie 2006 rok, 1,9 dci. W tej chwili 220 tyś przejechane, zawieszenie przód robiłem przy około 155 tys, ale już od dwóch lat jeżdżę bez hamulca elektrycznego, nie zakładam ponieważ przestałem miec problem z przepalającymi się żarówkami, jak był to co około 2 miesiące wymieniałem komplet mijania i postojowych, postojowe wymieniłem na diody i po kłopocie, natomiast na mijania pomogło zdemontowanie hamulca, czemu nie zakłądam, ponieważ wymiana żarówek zmusza do demontażu akumulatora :( dostęp jest mocno utrudniony, nawet policja odpuszcza jak im pokazuję gdzie są żarówki i co trzeba zrobić. Pozatym, potwierdzam, że ta wersja ma słabe turbo, niestety mała naprawa, znaczy regeneracja turbiny wiąże się z rozmontowaniem całego przodu samochodu a tu serwis bierze dużo. regeneracja polega na "przeszlifowaniu" na papierze wodnym, do zrobienia w domu, tylko, że demontaż i montaż zajmuje 2 dni :( zaletą jest tryb awaryjny, tzn samochód spala po mieście około 5,9 - 6 l.
    • Darek (gość)
    • mam grand scenika 1.9dci 120km moje pytanie czy można zaślepić zawór egr jeśli tak to czy nie będzie z tego żadnych problemów podczas pracy silnika
    • Marcin (gość)
    • Witam mam scenica i pojawil sie problem po przejechaniu pewnego odcinka zatrzymalem sie i nie moge odpalic auta zapalila sie katrolka STOP i nie wiem co to moze byc prosze o odpowiec jak ktos mial taki problem
    • mirek (gość)
    • oczyść
    • mirek (gość)
    • jeśli dymi to albo przepływomież powietrza,lub zawur EGR
    • Komentarz usunięty
    • robiniu (gość)
    • może ktoś by mi napisał wskazówki jak umiejętnie wymontować turbinę z renout scenik 2. Może jakiś link lub instrukcja.
    • dawid (gość)
    • aa
    • bak=lu (gość)
    • kabelek wystaje od strony kierowcy z nadkola??? skąd ?może ktoś wie -ja sadzę że od akumulatora ale czy to ma tak być czy sie wyczepił z innego miejsca
    • misiek1155 (gość)
    • Osobiście od 1,5 roku jeżdżę Grand 2.0 dci aut r2008 (jak zdj nr6) i odpukać-samochód bajka. Jedyny palący sie serwis od ręcznego chociaż wszystko ok. Nie rozumiem autora ,że wersje 7 osobowe mają mały bagażnik skoro fotele 6 i 7 są schowane w podłodze i wtedy nie różni się niczym od 5 osobowej. Przy kupnie szukałem samochodu rodzinnego z dużym bagażnikiem. Moim zdaniem w porównaniu z innymi vanami grand scenic bije na głowę konkurencję jak zafira (brak dzielonej tylnej kanapy), sharan alehambra (konkretny lift vw zrobił dopiero w 2010 a wcześniejsze wersje nadają się do wożenia towaru czy pracowników). Co do wyświetlacza myślałem ,że będzie ciężko sie przyzwyczaić ale teraz nie zamieniłbym go na inny. Schowki rewelacja - 4 w podłodze pod nogami , w przednich drzwiach, do tego szuflady w przednich siedzeniach, schowek na okulary i środkowy. polecam 2.0 dci-świetne osiągi + relatywnie niskie spalanie. Nowoczesna konstrukcja na łańcuchu rozrządu. A do tego jestem mile zaskoczony ASO,pzdr
    • stan (gość)
    • Mam scenica II 2004,silnik,spalanie Ok ,ale drobne awarie trochę psuja opinie o jakości całego pojazdu :obie tylne szyby opadly nie działa opuszczanie podnoszenie podobno typowa usterka ,tablica licznikow już dwa razy w naprawie całkowicie zanikaly wyświetlenia ,swiatla wewnętrzne przy drzwiach przstaly przygasać,wiec wymontowałem zarowki ,swiatla przecwmgielne przednie prawe i tylne nie dzalaja , zrowki dobre ,w dodatku by wymontować przednia zarowke trzeba podnosci samochod,i trochę innych mniej ważnych usterek dajae się we znaki ,a pisze dlatego ze dzisiaj chce otworzyć przednia kalpe by sprawdzić poziom oleju prze dalsza trasa i nowych kłopot :raczka do oblodowywania zamka tej klapy lata luźno efekt taki za nie wiem co się stało dlaczego i nie wiem jak otworzyć,moze ktoś zna sposób do serwisu daleko i bardzo drogo
    • Waldek (gość)
    • Mam dokładnie ten sam problem który sygnalizował Marcin 2013-09-08 20:55 "Witam mam sce­ni­ca i po­ja­wil sie pro­blem po prze­je­cha­niu pew­ne­go od­cin­ka za­trzy­ma­lem sie i nie moge od­pa­lic auta za­pa­li­la sie ka­trol­ka STOP i nie wiem co to moze byc pro­sze o od­po­wiec jak ktos mial taki pro­blem " Pomocy nie wiem co zrobić - tam padła odpowiedź "oczyść" ....ALE CO ???????
    • Waldek (gość)
    • Kochani..jeśli ktoś wie - bardzo proszę o podpowiedż na powyższe,
    • Waldek (gość)
    • Bardzo szkoda że to nasze FORUM jest tak mało uczęszczane przez użytkowników Scenica ..^_^ Szkoda , gdyż koleżeńska podpowiedź byłaby czasami bezcenna ^_^
    • Komentarz usunięty
    • gazza8
    • Witam pojawił mi się problem z komputerem Scenic 2004 r a mianowicie podczas jazdy komputer sam się wyłączył a samochód jechał dalej. Proszę o radę co się mogło stać.
    • Waldek (gość)
    • Powyżej pytałem o : "Mam dokładnie ten sam problem który sygnalizował Marcin 2013-09-08 20:55 "Witam mam scenica i pojawil sie problem po przejechaniu pewnego odcinka zatrzymalem sie i nie moge odpalic auta zapalila sie katrolka STOP i nie wiem co to moze byc prosze o odpowiec jak ktos mial taki problem " Pomocy nie wiem co zrobić /PROSIŁEM.../- tam padła odpowiedź "oczyść" ....ALE CO ??????? " No i to.....głucha cisza....... Na szczęście uporałem się z tą usterką . Będę tu zaglądał i jeśli ktoś zasygnalizuje podobny problem oczywiście poinformuję dokładnie . Bardzo szkoda że tu taka cisza.
    • Waldek (gość)
    • Dodam jeszcze że mam SCENIK II , 2004 rok , 1,5 dci .

Dodaj komentarz