Napęd 4x4 po raz pierwszy pojawił się w modelu Leon w 1999 roku w wersji 1.8 20VT. W obecnej generacji ST 4Drive
wykorzystano działające hydraulicznie sprzęgło Haldex V generacji. Podczas jazdy w normalnych warunkach układ przenosi większość mocy na przednie koła. Napęd na tył dołącza się tylko w razie utraty przyczepności.
Najnowsza odsłona napędu 4x4 Seata współpracuje również z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS, stabilizacją toru jazdy ESC oraz systemem automatycznego hamowania po kolizji. Oprócz tego samochód może zostać opcjonalnie
wyposażony w pełne światła LED, aktywny tempomat ACC, system rozpoznawania zmęczenia i asystenta pasa ruchu.
W wersji 4Drive samochód oferowany jest z jednostkami Diesla 1.6 TDI (105 KM) lub 2.0 TDI (150 KM). Pierwsza z nich rozpędza auto do „setki” w 12 s, zużywając średnio 4,5 l paliwa na 100 km i emitując 119 g CO2 na km. Mocniejsza odmiana zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,7 s, średnie spalanie na poziomie 4,8 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą 124 g/km.
Seat Leon ST 4Drive jest już dostępny na rynku. Auto z silnikiem 1.6 TDI oferowane jest z wyposażeniem Style, a 2.0 TDI - w odmianach Style lub FR.
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?