Test Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI. Silnik i wyposażenie

Dariusz Wołoszka/ Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDIKodiaq to bardzo atrakcyjna oferta w segmencie dużych SUV’ów. Konkurencyjna cena, duża i funkcjonalna przestrzeń pasażerska, ogromny bagażnik, bogate wyposażenie, czy mnogość dostępnych wersji: bazowe w wariancie Active, Ambition i Style oraz wersje Sportline i Scout sprawiają, że każdy będzie mógł skonfigurować auto odpowiadające jego indywidualnym potrzebom. Dodatkowym atutem Kodiaqa, istotnym zarówno dla klientów flotowych jak i indywidualnych jest również niska utrata wartości. Po trzech latach i przejechaniu 60 tys kilometrów Skoda Kodiaq zachowa nawet 63% swojej pierwotnej wartości. To jeden z lepszych wyników w segmencie.Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDIKodiaq to bardzo atrakcyjna oferta w segmencie dużych SUV’ów. Konkurencyjna cena, duża i funkcjonalna przestrzeń pasażerska, ogromny bagażnik, bogate wyposażenie, czy mnogość dostępnych wersji: bazowe w wariancie Active, Ambition i Style oraz wersje Sportline i Scout sprawiają, że każdy będzie mógł skonfigurować auto odpowiadające jego indywidualnym potrzebom. Dodatkowym atutem Kodiaqa, istotnym zarówno dla klientów flotowych jak i indywidualnych jest również niska utrata wartości. Po trzech latach i przejechaniu 60 tys kilometrów Skoda Kodiaq zachowa nawet 63% swojej pierwotnej wartości. To jeden z lepszych wyników w segmencie.Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Kodiaq to pierwszy 7-osobowy model Skody i pierwszy czeski SUV w segmencie D. Terenowa Skoda debiutowała na rynku w 2016 roku i od razu spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Ceny Kodiaqa zaczynają się od 93 750 zł. Za tę kwotę otrzymamy dużego SUV’a, z przepastną przestrzenią pasażerską oraz ogromnym 720-litrowym bagażnikiem.

Wygląd zewnętrzny

Pierwsze co przykuwa uwagę w nowej Skodzie to gabaryty. Kodiaq to duże auto, które na pierwszy rzut oka mogłoby konkurować z modelami z wyższego segmentu. Czeski SUV jest o 15 cm krótszy od Superba kombi ale w rzeczywistości wygląda jak bezpośredni konkurent np. Audi Q7. W designie zewnętrznym uwagę zwracają nietypowo, wysoko umieszczone światła przeciwmgielne, potężne nadkola, wyraźne przetłoczenia biegnące wzdłuż całego nadwozia oraz charakterystyczne podcięcie na pokrywie bagażnika łączące poziome reflektory tylne.

Testowy wariant Scout posiada dodatkowo srebrne obudowy lusterek, relingi dachowe i nakładki na zderzaki oraz chromowane ramki okien bocznych. Standardem w tej wersji są również 19-calowe felgi w kolorze antracytowym, przyciemniane szyby tylne, większy o 7 mm (194 mm) prześwit, a co za tym idzie również większe kąty: rampowy (21,3°), natarcia (20,1°) i zejścia (22,8°).

Wnętrze pojazdu

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDIKodiaq to bardzo atrakcyjna oferta w segmencie dużych SUV’ów. Konkurencyjna cena, duża i funkcjonalna przestrzeń pasażerska,
Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI

Kodiaq to bardzo atrakcyjna oferta w segmencie dużych SUV’ów. Konkurencyjna cena, duża i funkcjonalna przestrzeń pasażerska, ogromny bagażnik, bogate wyposażenie, czy mnogość dostępnych wersji: bazowe w wariancie Active, Ambition i Style oraz wersje Sportline i Scout sprawiają, że każdy będzie mógł skonfigurować auto odpowiadające jego indywidualnym potrzebom. Dodatkowym atutem Kodiaqa, istotnym zarówno dla klientów flotowych jak i indywidualnych jest również niska utrata wartości. Po trzech latach i przejechaniu 60 tys kilometrów Skoda Kodiaq zachowa nawet 63% swojej pierwotnej wartości. To jeden z lepszych wyników w segmencie.

Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Duże nadwozie Kodiaqa skrywa przepastną przestrzeń pasażerską. Zarówno w pierwszym rzędzie jak i na tylnej kanapie miejsca jest bardzo dużo. Niezależnie od gabarytów podróżujących nikt nie będzie narzekał na brak miejsca nad głową czy deficyt przestrzeni na kolana. Komfort podróży podnoszą dodatkowo wygodne, optymalnie wyprofilowane fotele pokryte alcantarą i skórą. Tylna kanapa posiada regulację kąta pochylenia oparcia oraz możliwość regulacji wzdłużnej w zakresie 18 cm. Ciekawą opcją (900 zł) jest pakiet Komfortowego Snu zawierający rozkładane oparcia zagłówków tylnej kanapy, rolety przeciwsłoneczne bocznych tylnych szyb i koc. Za 4 000 zł możemy dokupić do Kodiaqa trzeci rząd siedzeń. Dwa dodatkowe fotele, chowane w podłodze bagażnika sprawdzą się jako miejsce dla dzieci lub ze względu na ograniczoną ilość miejsca dla dorosłych podczas krótkich podróży. Nawet jeśli wykorzystamy wszystkie 7 miejsc, w Kodiaqu nadal do dyspozycji podróżujących pozostanie bagażnik o pojemności 270 litrów. To o 5 litrów więcej niż w Oplu Corsie. Po złożeniu dodatkowych foteli otrzymujemy przestrzeń bagażową o kubaturze aż 720 litrów.

Projekt przestrzeni pasażerskiej Kodiaqa to sprawdzone rozwiązania z innych modeli Skody. Trójramienna, wielofunkcyjna, wygodna kierownica, analogowe, czytelne zegary prędkościomierza i obrotomierza, intuicyjna konsola centralna czy opcjonalny multimedialny kombajn Columbus. W terenowej Skodzie znajdziemy również dwa schowki przed fotelem pasażera, oświetlenie ambiente, specjalne dekory, listwy imitujące drewno oraz szereg rozwiązań z serii Simply Clever: skrobaczkę do szyb przy wlewie paliwa, wysuwane, plastikowe osłony drzwi, dwie parasolki schowane w drzwiach przednich, uchwyt na kwity parkingowe czy latarkę w bagażniku.

Silnik i właściwości jezdne

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDIKodiaq to bardzo atrakcyjna oferta w segmencie dużych SUV’ów. Konkurencyjna cena, duża i funkcjonalna przestrzeń pasażerska,
Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI

Kodiaq to bardzo atrakcyjna oferta w segmencie dużych SUV’ów. Konkurencyjna cena, duża i funkcjonalna przestrzeń pasażerska, ogromny bagażnik, bogate wyposażenie, czy mnogość dostępnych wersji: bazowe w wariancie Active, Ambition i Style oraz wersje Sportline i Scout sprawiają, że każdy będzie mógł skonfigurować auto odpowiadające jego indywidualnym potrzebom. Dodatkowym atutem Kodiaqa, istotnym zarówno dla klientów flotowych jak i indywidualnych jest również niska utrata wartości. Po trzech latach i przejechaniu 60 tys kilometrów Skoda Kodiaq zachowa nawet 63% swojej pierwotnej wartości. To jeden z lepszych wyników w segmencie.

Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

W ofercie jednostek napędowych Scouta znajdziemy dwa silniki benzynowe: 1.4 TSI 150KM i 2.0 TSI 180KM oraz dwa diesle 2.0 TDI 150KM i 2.0 TDI 190KM. Testowy egzemplarz wyposażony był w najmocniejszy silnik diesla. 190 KM i 400Nm momentu obrotowego pozwalają rozpędzić ważącego 1677 kg SUV’a do 100km/h w 8.6 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 210 km/h. Silnik współpracuje z 7-stopniową automatyczną skrzynia biegów DSG. Jest to bardzo zgrany duet zapewniający optymalne osiągi oraz elastyczność w każdych warunkach przy niewielkim zapotrzebowaniu na paliwo. W mieście z 60-litrowego zbiornika po każdych przejechanych 100 kilometrach ubywa od 8 do 9 litrów paliwa, a w trasie od 6 do 7 litrów. Kierowca ma możliwość wyboru jednego z siedmiu trybów jazdy: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow i Off-Road. Determinują one reakcję na naciśniecie pedału gazu, pracę zawieszenia, skrzyni biegów, wspomagania układu kierowniczego czy klimatyzacji. Seryjny napęd 4x4 zapewnia większe bezpieczeństwo w warunkach zmniejszonej przyczepności i pozwala na bezpieczne zjechanie z utwardzonych dróg. Pakiet na bezdroża z dodatkowymi osłonami silnika, zawieszenia, przewodów hamulcowych i paliwowych zabezpieczy auto przed uszkodzeniem podczas pokonywania bezdroży. Zawieszenie Kodiaqa sprawnie niweluje wszelkie niedoskonałości nawierzchni i jest optymalnym kompromisem pomiędzy bezpieczeństwem a komfortem.

Podsumowanie

Kodiaq to bardzo atrakcyjna oferta w segmencie dużych SUV’ów. Konkurencyjna cena, duża i funkcjonalna przestrzeń pasażerska, ogromny bagażnik, bogate wyposażenie, czy mnogość dostępnych wersji: bazowe w wariancie Active, Ambition i Style oraz wersje Sportline i Scout sprawiają, że każdy będzie mógł skonfigurować auto odpowiadające jego indywidualnym potrzebom. Dodatkowym atutem Kodiaqa, istotnym zarówno dla klientów flotowych jak i indywidualnych jest również niska utrata wartości. Po trzech latach i przejechaniu 60 tys kilometrów Skoda Kodiaq zachowa nawet 63% swojej pierwotnej wartości. To jeden z lepszych wyników w segmencie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty