Toyota Yaris. To już 3 mln egzemplarzy

(ip)
Toyota Yaris Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) wyprodukowała 3-milionową Toyotę Yaris. Jest to dwubarwny Yaris Hybrid w wersji Selection. W ciągu 15 lat w powstawały 3 generacje samochodu, w tym wersje hybrydowe i odmiana na rynek amerykański.Fot. Toyota
Toyota Yaris Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) wyprodukowała 3-milionową Toyotę Yaris. Jest to dwubarwny Yaris Hybrid w wersji Selection. W ciągu 15 lat w powstawały 3 generacje samochodu, w tym wersje hybrydowe i odmiana na rynek amerykański.Fot. Toyota
Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) wyprodukowała 3-milionową Toyotę Yaris. Jest to dwubarwny Yaris Hybrid w wersji Selection. W ciągu 15 lat w powstawały 3 generacje samochodu, w tym wersje hybrydowe i odmiana na rynek amerykański.
Toyota Yaris Pierwsza Toyota Yaris zjechała z linii produkcyjnej 31 stycznia 2001 roku w fabryce TMMF w Valenciennes.Fot. Toyota
Toyota Yaris

Pierwsza Toyota Yaris zjechała z linii produkcyjnej 31 stycznia 2001 roku w fabryce TMMF w Valenciennes.

Fot. Toyota

3-milionowa Toyota Yaris została kupiona przez francuskiego klienta. Czarno-biały samochód w wersji Selection kryje pod maską 100-konny napęd hybrydowy. Na standardowe wyposażenie samochodu składają się m.in. automatyczna przekładnia e-CVT i automatyczna klimatyzacja.

Yaris Hybrid jest wyposażony w układ napędowy wykorzystujący dwa silniki: 1,5-litrowy benzynowy oraz elektryczny. Akumulator hybrydowy jest ładowany energią odzyskiwaną podczas hamowania i nie wymaga doładowania z sieci energetycznej. Auto zużywa 3,3 l/100 km (wg pomiarów w cyklu NEDC) i emituje tylko 75 g CO2/100 km.

3 miliony Yarisów

Pierwsza Toyota Yaris zjechała z linii produkcyjnej 31 stycznia 2001 roku w fabryce TMMF w Valenciennes. Po 15 latach, 24 czerwca w tym samym miejscu stanął 3-milionowy egzemplarz modelu. Już na pierwszy rzut oka oba samochody bardzo się różnią. Aktualny model odznacza się nowatorskim designem, większymi wymiarami i bardziej dynamiczną sylwetką.

W ciągu 15 lat Yaris stał się znacząco ekonomiczniejszy. Nowy Yaris Hybrid zużywa o połowę mniej paliwa i emituje dwa razy mniej CO2 niż pierwszy model, pomimo większej mocy i masy. Do niższego zużycia paliwa przyczyniła się bardziej aerodynamiczna sylwetka, której współczynnik oporu powietrza wynosi  0,286 Cx, w porównaniu do 0.30 w przypadku pierwszego modelu.

Toyota Yaris jest najpopularniejszym po Aurisie modelem Toyoty w Polsce i drugim najchętniej wybieranym przez Polaków autem miejskim. W pierwszym półroczu tego roku klienci zamówili 5537 egzemplarzy, w tym 757 aut w wersji hybrydowej (13,7%). Udział napędu hybrydowego w całkowitej sprzedaży modelu systematycznie rośnie.

Ekologiczna produkcja

Toyota Yaris Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) wyprodukowała 3-milionową Toyotę Yaris. Jest to dwubarwny Yaris Hybrid w wersji Selection. W ciągu
Toyota Yaris

Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) wyprodukowała 3-milionową Toyotę Yaris. Jest to dwubarwny Yaris Hybrid w wersji Selection. W ciągu 15 lat w powstawały 3 generacje samochodu, w tym wersje hybrydowe i odmiana na rynek amerykański.

Fot. Toyota

Toyota Yaris jest produkowana w fabryce Velenciennes we Francji. Toyota zainwestowała w nią miliard euro w ciągu 15 lat. Inwestycje wiązały się między innymi z wprowadzaniem do produkcji nowych generacji Yarisa, wersji hybrydowej w 2012 roku i wariantu na rynek amerykański w 2013 roku. Model jest eksportowany do 42 krajów w Europie i Ameryce – 87% dotychczasowej produkcji Yarisa trafiło na eksport.

Fabryka TMMF od początku została zaprojektowana, aby w jak najmniejszym stopniu wpływać na środowisko. Mimo to w ciągu 15 lat produkcji Yarisa udało się znacząco podnieść standardy pod tym względem. Obecnie fabryka zużywa o 90% mniej wody w porównaniu do 2002 roku, pierwszego pełnego roku produkcji. Zakład nie pobiera ani kropli wody z wodociągów czy zbiorników wodnych, lecz korzysta wyłącznie z wody oczyszczonej w wewnętrznej instalacji oraz deszczówki. Jednocześnie przetwarza i wykorzystuje 100% swoich odpadów.

Już w 2001 roku fabryka w Valenciennes miała niewielkie zapotrzebowanie na prąd, ale w ciągu 15 lat udało się dodatkowo ograniczyć jego zużycie o 57%. Zakład stopniowo przestawia się na odnawialne źródła energii. Panele fotowoltaiczne na dachu, system ogrzewania wnętrza energią słoneczną i bojler na biomasę pozwalają zaoszczędzić łącznie prawie 1300 ton CO2.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty