Jak się okazuje nie każde uszkodzenie punktowe szyby czołowej musi wiązać się z jej kosztowną i czasochłonną wymianą. Przy zastosowaniu nowoczesnych technik naprawy nawet pęknięcia o średnicy ponad 20 mm można naprawić przywracając pierwotną wytrzymałości szyby w miejscu uszkodzenia.
Pęknięcia szyb czołowych z reguły powstają na skutek uderzenia w szybę małego kamyka wyrzuconego z pod koła innego auta. W przypadku małych uszkodzeń warto skonsultować naprawę z wyspecjalizowanym zakładem naprawiającym szyby.
Około 20 proc. wszystkich pęknięć na szybach czołowych to uszkodzenia punktowe, czyli tzw. "gwiazdki" lub "oczka", które da się bez problemu naprawić o ile nie przekraczają swoją średnicą 22 mm. Dodatkowym warunkiem jest prawidłowe umiejscowienie uszkodzenia na szybie. Naprawić da się pęknięcia, które powstały w odległości większej niż 10 cm od najbliższej krawędzi szyby lub od ewentualnych innych. Jest to niezbędne, aby nie wystąpiły dodatkowe pęknięcia szyby podczas jej naprawy.
Jeśli usterka spełnia powyższe kryteria, jej usunięcie zajmie serwisantom ok. pół godziny
a cała "operacja" przywróci szybie od 95 do 100 proc. pierwotnej wytrzymałości.
Źródło: Nord Glass
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?