Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Passat. Edycja 2014

Michał Kij
Volkswagen Passat / Fot. Volkswagen
Volkswagen Passat / Fot. Volkswagen
Dilerzy zbierają już zamówienia na nowego Passata. Najtańszy sedan z wyposażeniem Trendline i benzynowym silnikiem TSI o mocy 125 KM kosztuje 90 790.
Volkswagen Passat / Fot. Volkswagen
Volkswagen Passat / Fot. Volkswagen

Na analogicznie wyposażone kombi trzeba wydać 95 150 zł. Najtańszy, 120-konny diesel 1.6 TDI to odpowiednio 102 490 i 106 890 zł. Na przeciwległym krańcu oferty znajdują się modele Highline z wysokoprężnym 2.0 TDI Bi-Turbo BMT o mocy 240 KM, dwusprzęgłową, 7-biegową skrzynią zautomatyzowaną DSG i napędem obu osi 4Motion. Sedan kosztuje 166 290, a kombi 170 690 zł. W zamian nabywca może liczyć na prędkość maksymalną dochodzącą do 240 km/h, czas rozpędzania do 100 km/h nieznacznie przekraczający 6 sekund oraz doskonałe własności jezdne.

Nowy Passat powstał na uniwersalnej, przednionapędowej platformie MQB, tej samej, którą wykorzystuje najnowsza Skoda Octavia, Audi A3 czy VW Golf. Jest lżejszy od poprzednika, w niektórych wypadkach nawet o 85 kg. Przy zachowaniu niemal identycznych wymiarów zewnętrznych nadwozie jest obszerniejsze i zyskało na długości w środku 3,3 cm. Rozstaw osi jest dłuższy o około 8 cm. Styliści położyli nacisk na pełną dynamiki prostotę, wzbogaconą w droższych wariantach eleganckimi akcentami, takimi jak szeroka listwa nad wlotem powietrza. Przód sprawia wrażenie stosunkowo długiego, a przedział pasażerski ciąży wizualnie ku tyłowi, co ma budzić skojarzenia z autami wysokiej klasy. Nowy Passat nie zawiedzie zapewne miłośników Volkswagenów, a może skusi osoby, które uważały jego wcześniejsze wersje za zbyt spokojne.

Volkswagen Passat / Fot. Volkswagen
Volkswagen Passat / Fot. Volkswagen

Wnętrze utrzymane jest w tym samym guście. Szeroko rozciągnięta tablica rozdzielcza wybrzusza się jedynie nad „zegarami”. Te zresztą mogą być wykonane w technologii cyfrowej. Wówczas ich wygląd i zestaw podawanych informacji kierowca może dopasować do chwilowych potrzeb. Jednak opcja ta, dostępna tylko w czołowym wariancie Higline kosztuje 2040 zł. Volkswagen proponuje również wyświetlacz „head-up”, prezentujący wybrane przez kierowcę parametry jazdy na wysokości jego wzroku. Służy do tego wysuwany na życzenie, przezroczysty ekran. Najnowsza generacja systemu informacyjno-rozrywkowego Infotainment oferuje kilka wariantów wyświetlacza na konsoli środkowej oraz różne stopnie zaawansowania współpracy z urządzeniami zewnętrznymi, w tym z dwoma smartofnami czy tabletem. Standardem jest automatyczna, 3-strefowa klimatyzacja Climatornic, system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu, czujnik deszczu i system „Front Assist” z funkcją awaryjnego hamowania w mieście.

Wśród wartych odnotowania pomocników jest układ ułatwiający kierowcy cofanie z przyczepą, który stanowi uzupełnienie zadomowionych już w nowoczesnych autach systemów wsponagania parkowania.

Passat jest dostępny w trzech wariantach wyposażenia: podstawowym Trendline, średnim Comfortline i najbogatszym Highline. Środkowy dodaje m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i wielofunkcyjną kierownicę. Najwyższy zawiera obręcze 17-calowe, ciekawsze, a jak twierdzi Volkswagen również bezepieczniejsze tylne światła diodowe, w których sygnalizacja hamowania powoduje, że układ świecących elementów zmienia się z poziomego na pionowy oraz aktywny tempomat z funkcją „Front Assist”. Tapicerkę stanowi kombinacja skóry i alcantary.

Volkswagen Passat / Fot. Volkswagen
Volkswagen Passat / Fot. Volkswagen

Zachętą dla kierowców ostrożnych w wydatkach ma być pakiet „Bussienss”, proponowany do wszystkich poziomów wyposażenia i uzupełniający je o odpowiednio wyselekcjonowane dodatki. W najtańszym Trendline zestaw kosztuje 1840 zł i oferuje nawigację, reflektory LED w wersji podstawowej, czujnik zmierzchu automatycznie włączający światła z funkcją „odprowadzania” z auta do domu i z powrotem oraz czujnik automatycznie zmieniający światła mijania na drogowe.

W układzie napędowym występują silniki benzynowe o mocy 125 i 150 KM. Później dołączą wersje 180, 220 i 280 KM. Diesle osiągają 120, 150, 190 i 240 KM. W 2015 pojawi się hybryda „plug-in” Passa GTE o mocy 218 KM. Producent zapewnia, że nowe silniki są o 20% oszczędniejsze od stosowanych poprzednio.

rQv1CRc8FEY

Wybrane dane techniczne Volkswagena Passata i konkurentów

Marka/model

Volkswagen Passat 2.0 TDI TrendlineFord Mondeo 2.0 TDCi Ambiente PlusOpel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX

Cena (zł)

110 69099 000       101 050

Typ nadwozia/liczba drzwi

sedan/4hatchback/5sedan/4

Liczba miejsc

555

Wymiary i masy

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4767/1832/14774871/1852/14824842/1858/1498

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1584/15681599/15951587/1590

Rozstaw osi (mm)

279128502737

Masa własna (kg)

154115781615

Pojemność bagażnika (l)

650550500

Pojemność zbiornika paliwa (l)

6662,570

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

olej napędowyolej napędowyolej napędowy

Pojemność (cm3)

196819971956

Liczba cylindrów

444

Napędzana oś

       przednia       przednia       przednia

Skrzynia biegów:
typ/liczba przełożeń

manualna/6      manualna/6      manualna/6      

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min.

150 przy 3500-4000150 przy 3500140 przy 4000

Moment obrotowy (Nm)
przy obr./min.

340 przy 1750-3000  350 przy 2000-2500  350 przy 1750-2500

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

8,99,310,5

Prędkość maksymalna (km/h)

218215205

Średnie spalanie (l/100 km)

4,24,43,7

Emisja CO2 (g/km)

110  110  98
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty