Volkswagen Touran

Samochody / Testy

Autor: Piotr Robakowski

Liczba odwiedzin: 2907

W oczekiwaniu na zmianę modelu Golf, niemiecki producent rozpoczyna promocję kompaktowego auta rodzinnego dla pięciu lub siedmiu osób - Tourana.

Dwie wersje
Auto już na pierwszy rzut oka jednoznacznie kojarzy się z innymi pojazdami tej marki. Statyczna linia nadwozia, łączy w sobie szukany przez klientów tej marki spokój i nowoczesność - chcąc przyciągnąć nową grupę odbiorców. Już przy zakupie musimy się zdecydować na auto pięcio- lub siedmioosobowe. Dziwi ten fakt, ale są - jak tłumaczy producent - klienci szukający auta o nietypowym wyglądzie, którym wystarczy wnętrze z pięcioma miejscami siedzącymi.
Decyzja o wyborze jest o tyle ważna, że występują drobne różnice konstrukcyjne. Siedmioosobowa wersja posiada wzmocnioną płytę podłogową w tylnej części, na której zabudowano dwa dodatkowe fotele. Możemy je, podobnie jak w Oplu Zafira, złożyć i wówczas otrzymujemy płaską podłogę przedziału ładunkowego. Zagłówki chowamy w specjalnej skrytce tuż za progiem bagażnika. Wnętrze zachowuje stylistykę do których przyzwyczaił nas niemiecki producent - czysta w formie i przejrzysta tablica przyrządów, prosty (choć zmieniony wizualnie) system sterujący nawiewem i klimatyzacją, seryjnie montowane i zintegrowane z tablicą radio. Na pewno nie będziemy narzekać na brak miejsca na nogi i nad głowami. Wyjątkiem są osoby zajmujące miejsca w trzecim rzędzie siedzeń - służą one do przewozu osób tylko na krótkich dystansach lub dzieci. Przedział bagażowy w pięciomiejscowej wersji liczy 695 litrów, podczas gdy siedmiomiejscowa 121 litrów. Wewnątrz znajdziemy także prawie 40 schowków.

Komfort i bezpieczeństwo
Wyższa zabudowa nadwozia wymusza także wyższą pozycję za kierownicą. Docenią ją kierowcy, dla których ważnym elementem jazdy jest dobra widoczność nie tylko do przodu, ale także na boki auta. VW Touran ma dobrze dobrane do swojego przeznaczenia zawieszenie o nieco twardej charakterystyce. Przy trzech osobach i bagażu staje się nieco miękki, ale wciąż oferuje nie tylko pewne trzymanie, ale także komfortowe resorowanie podczas jazdy po bruku. W wyposażeniu seryjnym znajdziemy także regulację wysokości fotela i regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierowniczą, przednie i boczne poduszki powietrzne, a także kurtyny boczne obejmujące swoim działaniem pierwszy i drugi rząd siedzeń. W serii znajdują się także systemy - ESP, ABS, EDS i ASR. Tym bardziej dziwi fakt, że trzeba dopłacić za roletę zakrywającą przedział bagażowy.

Silniki
W gamie znajdziemy trzy silniki benzynowe - 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM) i 2.0 FSI (150 KM) - który pojawi się na rynku za kilka miesięcy. Zmiany są także w silnikach wysokoprężnych - poza znaną jednostką 1.9 TDI o mocy 100 KM, oferowany jest nowoczesny silnik 2.0 TDI o mocy 136 KM z pompowtryskiwaczami i czterema zaworami na cylinder. Najtańsza wersja VW Touran 1.6 to wydatek 69.390 złotych. Model 1.6 FSI kosztuje 72.390, a najdroższy z silnikiem 2.0 TDI w wyposażeniu Highline - 101.490 złotych.

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Moto.Gratka.pl

W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w poniedziałek.