Zmodernizowany Audi A4 z fabrycznym oznaczeniem kolejnej generacji B8,
podobnie jak zaprezentowane podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie odświeżone modele A5/S5, mają nieco zmieniony wygląd.
Z zewnątrz można je rozpoznać m.in. po nowych reflektorach z wzorem ułożonym z diod, dużym, sześciokątnym wlocie powietrza, przeprojektowanych zderzakach i zmienionych tylnych lampach zespolonych. A4 po face liftingu z zewnątrz upodobniło się do niedawno odświeżonych, droższych modeli Audi. Przez wielu często krytykowana strategia stylistycznego ujednolicania, w tym przypadku jednak wyszła niemieckiemu autu na dobre.
Zarówno sedan, jak i wersja Avant, czyli kombi mierzą po 4,7 m. Natomiast odmiany Quattro oraz S4 są o 2 cm dłuższe. Wszystkie modele mają natomiast ten sam rozstaw osi - 2,81 m.
Wewnątrz samochodu dokonano niewielu drobnych modyfikacji, uznając, że udanych rozwiązań lepiej nie zmieniać. Zmienił się jedynie wygląd kierownicy, poprawiono jakość niektórych materiałów wykończeniowych, dodano kilka chromowanych elementów, a w opcji dołożono nową tapicerkę ze skóry Nappa. Uproszczono również obsługę multimedialnego systemu MMI - zamiast ośmiu przycisków do sterowania, zastosowano tylko cztery.
W ofercie jest do wyboru 15 kolorów nadwozia, w tym cztery nowe. Przy okazji liftingu styliści dopieścili także wnętrze A4-ki.
Klienci w Europie będą mieli łącznie 10 jednostek napędowych do wyboru, w tym 6 turbodiesli i 4 silniki benzynowe. Listę otwiera 120-konny Diesel o pojemności 2,0-litra, a zamyka potężne, 3-litrowe V6 TSI o mocy 333 KM, napędzające Audi S4. W palecie jednostek napędowych nowością jest silnik 1,8 l TSI rozwijający moc 170 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Jeśli wierzyć danym producenta, model z tym silnikiem ma zużywać średnio 5,3 l benzyny na 100 km. Zresztą przedstawiciele Audi chwalą się, że ich inżynierom udało się ograniczyć zużycie paliwa w całej gamie silnikowej średnio o 11%.
Podstawowa wersja A4 w standardzie wyposażona jest m.in. w: ABS, ESP, przednie poduszki powietrze, poduszki boczne, kurtyny, światła przeciwmgłowe zintegrowane w zderzaku, system audio z ośmioma głośnikami, automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby, elektrycznie regulowane lusterka boczne w kolorze nadwozia i z diodowymi kierunkowskazami (z wyjątkiem wersji 2.0 TDIe) oraz system Start/Stop (z wyjątkiem wersji 2.0 TDIe).
Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów będzie standardem w wersji
sedan i A4 Avant z napędem na przednią oś. Opcjonalnie będzie można zamówić bezstopniową przekładnię Multitronic. Odmiany Quattro dostępne będą z sześciobiegową manualna skrzynią oraz dwusprzęgłową, siedmiostopniową S-tronic.
Przy okazji ostatniej modernizacji dopracowano także zawieszenie najpopularniejszego modelu tej marki. Jednak już w poprzedniej wersji A4 bardzo dobrze zachowywał się podczas jazdy. Nowy model jest więc tylko kontynuacją udanego kompromisu pomiędzy właściwościami jezdnymi, a komfortem podróży.
W zależności od odmiany silnikowej, A4 standardowo wyposażone jest w 16-calowe, aluminiowe obręcze kół (1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 2.0 TDI), aluminiowe obręcze w rozmiarze 17 cali (3.0 TDI) albo 16-calowe stalowe obręcze (2.0 TDI/120 KM i 2.0 TDIe).
Najtańszy model z silnikiem benzynowym 1.8 TFSI/170 KM kosztuje 126 900 zł. 200 złotych mniej trzeba zapłacić za auto z najsłabszym Dieslem (2.0 TDI/120 KM). Natomiast ceny sportowego S4 nie są jeszcze znane.
Wybrane dane techniczne Audi A4 i konkurentów:
marka / model | Audi A4 2.0 TDI | BMW 3 316 | Mercedes C 200 |
Cena (zł) | 126 700 | 129 000 | 139 900 |
Silnik | Diesel | Diesel | Diesel |
Pojemność (l) | 2,0 | 2,0 | 2,2 |
Moc maks. (KM) | 120 | 115 | 136 |
Moment obr. (Nm/obr/min) | 290 / 1750 | 260 / 1750 | 360 / 1600 |
Czas przysp. 0 - 100 km/h (s) | 10,5 | 10,9 | 9,2 |
Prędkość maks. (km/h) | 205 | 202 | 218 |
Średnie zuż. paliwa (l/100 km) | 4,5 | 4,5 | 4,8 |
Średnia emisja CO2 (g/km) | 117 | 118 | 125 |
Skrzynia biegów | manualna 6-biegowa | manualna 6-biegowa | manualna 6-biegowa |
Pojemność bagażnika (l) | 480 | 460 | 475 |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?