Na rynek ma trafić wiosną 2004.
To już drugi model z terenowej serii X, tym razem nieco mniejszy i zgrabniejszy. BMW X3 będzie miało stały, elektronicznie kontrolowany napęd na wszystkie koła. Opatentowany przez BMW system xDrive stale kontroluje warunki jazdy i zachowanie samochodu, gotowy stale zmieniać rozkład napędu między przednią a tylną oś, tak, by zapewnić jak najbezpieczniejszą i jak najbardziej optymalną jazdę. Taki system sprawdza się i na drogach, gdzie pomaga stabilnie poruszać się w zakrętach, i na bezdrożach, na których pomaga uniknąć zagrzebania auta w piachu czy błocie. Z systemem xDrive współpracuje system stabilizacyjny DSC. Oferowany jest także elektroniczny system wspomagający podczas holowania stabilność auta i przyczepy np. z łodzią. Inna opcja to HDC (Hill Descent Control), system zapobiegający ześlizgiwaniu się samochodu podczas zjazdu ze wzniesień śliskimi czy grząskimi drogami.
Skoro model oznaczono cyfrą 3, to i silniki także. Przewidziano dwie jednostki napędowe, obie o pojemności 3l. Silnik benzynowy ma moc 231 KM, a turbodiesel z wtryskiem common rail - 204 KM (a przy tym maksymalny moment obrotowy 204 KM). Standardem będzie sześciobiegowa skrzynia manualna, ale można wybrać także pięciobiegową skrzynię automatyczną.
Wnętrze samochodu jest luksusowo wyposażone, a skoro ma on być towarzyszem wypraw za miasto, to umieszczono w kabinie także kilka poręcznych schowków, a przestrzeń bagażową i klapę bagażnika przystosowano do przewozu większych przedmiotów, np. sprzętu sportowego.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?