Elektryczne wspomaganie kierownicy w nowym Aveo

(ip)
Nowy model Chevroleta Aveo otrzymał elektryczny układ kierowniczy najnowszej generacji, tzw. Column EPS Generation 2. Przedstawiciele producenta układu, firmy Nexteer Automotive, twierdzą, że między innymi właśnie dzięki zastosowaniu najnowszego systemu EPS, Aveo mógł otrzymać aż pięć gwiazdek w ostatnich testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet

Wysoki wynik wskazuje na to, że elektryczne układy kierownicze nie tylko pozwalają na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2, ale zwiększają także bezpieczeństwo w czasie wypadku.

**CZYTAJ TAKŻE

Wspomaganie na prądWspomaganie kierownicy

**

Montowany przy kolumnie kierownicy System CEPS ( Column Electric Power Steering ) zapewnia znaczną poprawę właściwości jezdnych pojazdu. Jednocześnie redukuje zużycie paliwa o 6% i ogranicza emisję CO2 nawet o 8 g/km. Właściwości CEPS dodatkowo wpływają na wzrost komfortu jazdy kierowców oraz szybkość ich reakcji w przypadku niespodziewanych sytuacji na drodze. Sposób montażu układu przy kolumnie kierowniczej pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa biernego w konkretnych modelach.

Jedną z kluczowych cech elektrycznych układów Nexteer Automotive jest także możliwość ich adaptacji do nowoczesnych systemów zwiększających bezpieczeństwo i komfort, które są stosowane w wybranych modelach światowych producentów, takich jak np. asystent parkowania czy asystent utrzymania właściwego toru jazdy.

Układ montowany w nowym Chevrolecie Aveo produkowany jest w fabryce w Chinach, a następnie wysyłany do trzech fabryk Chevroleta w Chinach i Korei. Modele te trafiają do azjatyckiej sieci sprzedaży oraz do sieci dilerskich w Europie.

- "Obecnie koncentrujemy się na tworzeniu systemów, które wspomagają światowych producentów w produkcji samochodów bezpieczniejszych, oszczędniejszych i bardziej komfortowych w prowadzeniu. Położenie głównego nacisku na rozwój technologii EPS pozwoliło nam na skonstruowanie najlepszych w swojej klasie układów, które wykorzystują zaawansowane materiały w procesie produkcyjnym i pozwalają na połączenie dobrych właściwości jezdnych samochodu ze zmniejszeniem zużycia paliwa i redukcji emisji CO2. Jest to szczególnie istotne dla światowych producentów, którzy do 2015 będą musieli spełnić nowe, wygórowane normy ekologiczne" - mówi Laurent Bresson, wiceprezes Nexteer Automotive, dyrektor sprzedaży globalnej i marketingu oraz dyrektor zarządzający w Europie.

Fot. Nexteer Automotive
Fot. Nexteer Automotive

W ostatnim czasie Nexteer Automotive ogłosił swoje plany rozwoju w kierunku coraz popularniejszego sektora małych samochodów klasy A i B. Koncern zapowiada, że układy następnych generacji będą ukierunkowane na zmniejszenie gabarytów, wagi, kosztów oraz poprawę precyzji prowadzenia miejskich aut. Według firmy, największe korzyści może przynieść większa integracja systemów EPS montowanych na kolumnie kierowniczej (Column EPS).

Koncern poszukuje również rozwiązań mających na celu redukcję masy i tarcia układów wspomaganych elektrycznie. Poprzez zwiększenie mechanicznej integracji, zostanie ograniczona ilość części składowych układu, co wpłynie na zmniejszenie tarcia i bezwładności, a w rezultacie na szybszą i bardziej precyzyjną reakcję systemu wspomagania na zmienną dynamikę pojazdu. Koncern spodziewa się, że udoskonalenie mechanizmu wspomagania poprawi przede wszystkim precyzję prowadzenia.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty