Zainspirowany sukcesem Civica Type R, który w maju 2014 roku pobił rekord toru Nürburgring Nordschleife dla samochodów z przednim napędem, zespół Hondy opracował nowe europejskie wyzwanie torowe, które miało ugruntować pozycję tego modelu, jako jednego z najlepszych hatchbacków o sportowych osiągach.
Kampania rozpoczęła się w kwietniu na mokrym od deszczu torze Silverstone, gdzie organizowane jest Grand Prix Wielkiej Brytanii. Za kierownicą Civica Type R zasiadł Matt Neal, trzykrotny zwycięzca serii British Touring Car Championship, ustanawiając czas przejazdu jednego okrążenia wynoszący 2 minuty i 44,45 sekundy. Matt nie był zadowolony z uzyskanego rezultatu, więc zespół powrócił jeszcze w tym samym miesiącu na tor, notując czas 2 minut i 31,85 sekundy uzyskany na suchym torze.
Na początku maja uwaga teamu Hondy skupiła się na torze Spa-Francorchamps w Belgii - ulubionym obiekcie wielu kierowców ze wszystkich stron świata głównie z uwagi na słynną sekcję Eau Rouge. Za sterami Civica Type R zasiadł Rob Huff z zespołu Honda Racing, ustanawiając doskonały czas wynoszący 2 minuty i 56,91 sekundy.
Po dwóch próbach zakończonych sukcesem, ekipa Hondy przeniosła się do Włoch na historyczny tor Monza. Tym razem w rolę kierowcy wcielił się Norbert Michelisz, startujący w WTCC Węgier, który w pięknym stylu pokonał słynny zakręt Parabolica, ustanawiając ostatecznie czas przejazdu pełnego okrążenia wynoszący 2 minuty i 15,16 sekundy.
Filtr cząstek stałych. Wycinać czy nie?[/b]
Przed udaniem się na końcową sesję na tor Hungaroring, ekipa Hondy odwiedziła historyczny tor Estoril, który miał „zdobyć” Tiago Monteiro. Niestety, z uwagi na poważny wypadek podczas wyścigu WTCC w Niemczech, zawodnik Hondy został wyeliminowany z udziału w tym przedsięwzięciu. Jego miejsce zajął Portugalczyk Bruno Correia, kierowca wyścigowy i kierowca samochodu bezpieczeństwa w WTCC, który w ciągu 24 godzin pojawił się na torze. Po zaledwie jednodniowych testach w aucie, Bruno zanotował czas przejazdu wynoszący 2 minuty i 4,08 sekundy.
6 czerwca zespół w końcu dotarł na Węgry. Za kierownicą Civica Type R ponownie zasiadł Norbert Michelisz, który w 2015 roku wywalczył tu zwycięstwo w Civicu Type R WTCC dla niezależnego zespołu Zengõ Motorsport. Po dwóch dniach prób, Norbert wycisnął z seryjnego Civica Type R wszystko, co się dało, ustanawiając czas przejazdu na poziomie 2 minut i 10,85 sekundy.
Przypomnijmy, że auto wyposażono w nowy, wysokoobrotowy silnik Turbo VTEC o pojemności 2 l oraz nowy tryb jazdy +R. Moc maksymalna wynosi 310 KM, a czerwone pole na obrotomierzu rozpoczyna się przy 7000 obr./min. Prędkość maksymalna oscyluje z kolei w granicach 270 km/h.
Najlepsze czasy przejazdu Hondy Civic Type R
Data | Tor | Czas okrążenia | Kierowca |
4 kwietnia 2016 | Silverstone (tor Grand Prix), Wielka Brytania | 2:44,45(mokro) | Matt Neal (GBR) |
26 kwietnia 2016 | Silverstone (tor Grand Prix), Wielka Brytania | 2:31,85 (sucho) | Matt Neal (GBR) |
10 maja 2016 | Circuit de Spa-Francorchamps, Belgia | 2:56,91 | Rob Huff (GBR) |
23 maja 2016 | Autodromo Nazionale Monza (tor Grand Prix), Włochy | 2:15,16 | Norbert Michelisz (HUN) |
31 maja 2016 | Autódromo do Estoril, Portugalia | 2:04,08 | Bruno Correia (POR) |
6 czerwca 2016 | Hungaroring, Węgry | 2:10,85 | Nobert Michelisz (HUN) |
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?