Honda VTX 1800

Tadeusz Suchomski
Honda VTX 1800 przesunęła jeszcze wyżej poprzeczkę w klasie cruiserów. Ten olbrzym na dwóch kołach przewyższa wszystko co do tej pory wyprodukowano.

Jednostka napędowa

VTX wyposażono w czterosuwowy, dwucylindrowy (widlasty) chłodzony cieczą
silnik o pojemności 1795 ccm i mocy 97 KM. Jednostka napędowa posiada potężny
moment obrotowy wynoszący maksymalnie 163 Nm przy zaledwie 3000 obr./min.
Nad pracą silnika czuwa mikrokomputer sterujący wtryskiem paliwa i zapłonem.
Standardowo VTX wyposażony jest w katalizator. Aby możliwie zredukować
wysokość silnika, zaprojektowano układ smarowania z suchą skrzynią korbową,
zaś zbiornik oleju umiejscowiony w obudowie skrzyni biegów.
Zawieszenie
Z przodu zastosowano widelec upside-down o średnicy goleni 45 mm z
regulacją napięcia wstępnego. Z tyłu zainstalowano wahacz stalowy współpracujący
z dwoma elementami resorująco-tłumiącymi, czyli wracamy do początku ery
chopperowej: twardo i zbyt małym tłumieniem.
Hamulce
Za wytracanie prędkości ważącego 320 kg monstrum odpowiada zintegrowany
układ uruchamiający jednocześnie hamulce przedniego i tylnego koła Dual
CBS. Przednie koło wyposażono w dwie tarcze hamulcowe o średnicy 296 mm,
które współpracują z trzytłoczkowym zaciskiem.

Tylna tarcza o średnicy 316 mm współpracuje z dwutłoczkowym zaciskiem.

W porównaniu z hamulcami innych cruiserów, VTX spełnia podwyższone
wymagania nawet przy szybkiej jeździe (prędkość maksymalna wynosi 200 km/h).
Podsumowanie
Dzięki Hondzie VTX zapoczątkowano nową generację krążowników. Motocykl
swoją dynamiką pełni rolę ściganta wśród cruiserów. Sylwetka nabrała dynamiki
dzięki "wyciągniętej" obudowie przedniej lampy i chromowanej konsoli na
zbiorniku paliwa oraz płaskiemu szybkościomierzowi umieszczonemu we wsporniku
mocującym kierownicę do górnej półki teleskopów.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty