Kia Carnival

(w)
Koreański minivan częściej jest porównywany z amerykańskimi niż europejskimi wzorcami.

W najbliższych dniach w salonach Kia pojawi się nowy carnival, reprezentujący klasę dużych minivanów. Pierwszy carnival powstał w 1997 roku.W Europie, także w Polsce, był sprzedawany od 1999 roku. Najwidoczniej przypadł do gustu, bo do końca zeszłego roku znalazł u nas ponad 1600 nabywców. W najlepszym okresie, który przypadł na rok 2000, carnival "schodził" wyjątkowo dobrze - jego udział w segmencie przekroczył 36 proc. Trudno się temu dziwić - koreański minivan za mniejsze pieniądze oferował więcej niż jego renomowani konkurenci. Ze względu na rozmiary i liczbę miejsc, częściej jest porównywany z amerykańskimi niż europejskimi wzorcami.
Nowy model jest z zewnątrz podobny do poprzednika. Jednak jak informuje producent, zarówno w nadwoziu jak i konstrukcji szkieletu nadwozia zaszły znaczne zmiany. Carnival jest dłuższy, wszystkie blaszane elementy nadwozia zostały zmodyfikowane, podobnie jak lampy oraz zderzaki.
Powiększone zostały strefy kontrolowanego zgniotu. Przednie i tylne drzwi oraz słupki zostały dodatkowo wzmocnione. Dzięki tym zmianom nowy carnival uzyskał 5 gwiazdek w czołowych i bocznych testach zderzeniowych, przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych przez NHTSA (National Highway Traffic Safety Association - amerykański odpowiednik EuroNCAP). Z elementów bezpieczeństwa biernego na wyposażeniu standardowym wersji przeznaczonej na rynek polski znajdują się jeszcze 2 poduszki powietrzne i ABS
We wnętrzu widoczna jest nowa deska rozdzielcza, do której wykończenia zostały użyte elementy imitujące drewno i aluminium. Nowością jest też rozkładany stolik pomiędzy fotelami kierowcy i pasażera.
Poza tym carnival nadal jest przestronnym vanem z fotelami w trzech rzędach. Nowa konstrukcja mocowań siedzeń umożliwia szybkie złożenie i wyjęcie foteli 2. i 3. rzędu, dzięki czemu samochód łatwo zmienia funkcję z osobowej na furgon o dużej ładowności.
Nowy carnival oferuje szereg elementów wyposażenia typowego dla pojazdów tego segmentu: liczne schowki, gniazda 12V rozlokowane w kilku miejscach pojazdu, fotele wyposażone w podłokietniki oraz rozkładane stoliki.
Do Polski będzie sprowadzana jedna wersja z 2,9-litrowym silnikiem wysokoprężnym, turbodoładowanym z intercoolerem, zasilana nowoczesnym system wtrysku paliwa typu common rail. W porównaniu z poprzednią wersją, moc silnika wzrosła o 19 KM ze 126 KM do 145 KM. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 300 Nm osiągany jest już przy 1.500 obrotach na minutę i utrzymywany do ponad 3.000, co korzystnie wpłynęło na poprawę kultury pracy i osiągi w zakresie niskich i średnich obrotów.
Układ wydechowy nowego carnivala wyposażony został w dodatkowy katalizator, dzięki czemu spaliny spełniają wysokie wymagania określone w normie euro III.
W Polsce auto będzie oferowane z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów lub 4-stopniową automatyczną. Standardowe wyposażenie ma być bogate. W jego skład wchodzi m. in. automatyczna klimatyzacja z osobną regulacją dla przedniej i tylnej części pojazdu, elektrycznie regulowane i składane lusterka, elektrycznie regulowane szyby w drzwiach przednich i elektrycznie uchylane szyby boczne w tylnej części, elektrycznie wysuwana antena, relingi dachowe.
Najtańszy carnival ma kosztować 99.900 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty