Agilę w obecnej wersji wprowadzono do sprzedaży w 2008 r. Jej bratem bliźniakiem jest Suzuki Splash. Współpraca Niemców i Japończyków w produkcji mikrovanów ma zresztą dłuższą tradycję - poprzednicy obu modeli (Agila i Wagon R+) także zostały przygotowane w kooperacji.
Przy długości 374 cm (25 cm mniej niż w Corsie) mały Opel oferuje sporo miejsca dla pięciu pasażerów. Trzy osoby podróżujące z tyłu będą ściśnięte, ale na ilość przestrzeni na nogi i nad głowami nie powinny narzekać.
Przestronność wnętrza odbija się na objętości bagażnika, wynoszącej 225 l. Zakupy się zmieszczą, ale większa torba już niekoniecznie. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (w odmianie Enjoy dzielonej w proporcji 60:40) uzyskujemy przestrzeń o pojemności 1 050 l. Opuszczenie jednej części
oparcia powoduje również obniżenie odpowiedniej części siedziska, aby mogła powstać jak najbardziej płaska podłoga bagażnika.
W testowanej wersji wyposażenia była ona podwójna - pod spodem znajdował się 35-litrowy schowek. Nie jest on zresztą jedynym w Agili. Ma ona ponadto dwa schowki przed pasażerem z przodu (jeden zamykany, drugi otwarty), schowek powyżej konsoli środkowej i w samej konsoli, w okolicy dźwigni zmiany biegów i na okulary przeciwsłoneczne po stronie kierowcy.
Agila bez wątpienia zwraca uwagę wyglądem. Przód ma typową dla Opla stylizację, nawiązującą do nowej Corsy. Z tyłu sporo jest krągłości. W środku przykuwa wzrok sporych rozmiarów
szybkościomierz, w którym zintegrowano wyświetlacz komputera pokładowego i lampki kontrolne. Obrotomierz zamontowany jest oddzielnie, a dźwignię skrzyni biegów umieszczono wysoko.
Całości dopełnia tapicerka, która w niebieskim wykończeniu "Atlanta Blue" ma nieregularnie rozrzucone duże litery A, G, I, L, A. Do tego dochodzą niebieskie nakładki na deskę rozdzielczą i wstawki w drzwiach oraz srebrne wykończenie środka i srebrne elementy dekoracyjne. Całość jest niezwykle przyjemna dla oka, co zapewne docenią panie, do których głównie skierowany jest mały Opel. Minus należy się za brak podświetlania przycisków na kierownicy służących do sterowania radiem i niezbyt dokładne dopasowanie plastików na
podszybiu, które w testowanym egzemplarzu trzeszczały.
Benzynowy silnik 1,2 l o mocy 86 KM to najmocniejsza z trzech jednostek, z jaką Agilę można kupić w Polsce. Zapewnia autu zaskakującą dynamikę. Chociaż według danych fabrycznych Opel rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,3 sekundy, to subiektywne wrażenie jest takie, jakby robił to szybciej. Prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Silnik jest nieźle wyciszony - zaczyna pracować głośniej przy ok. 3800 obr./min. Zużycie paliwa w mieście wyniosło 6,7 - 6,8 l/100 km.
W zajęciu wygodnej pozycji za kierownicą przeszkadza brak jej poziomej regulacji. Siedziska mogłyby też być nieco dłuższe. Z przodu siedzi się wysoko, trochę jakby na krzesełku. 5-stopniowa, ręczna skrzynia biegów i układ kierowniczy pracują precyzyjnie, chociaż poszczególne przełożenia "wchodzą" z wyczuwalnym oporem.
W związku z niewielkim rozstawem osi i prostą budową zawieszenia po Agili nie można oczekiwać zbyt wysokiego komfortu podróżowania po naszych dziurawych drogach. Nierówności są odczuwalne, a szybka jazda po nich powoduje wyraźne podskakiwanie samochodu.
Widoczność do przodu i do tyłu jest znakomita dzięki sporym szybom i dużym lusterkom zewnętrznym. Ułatwia to wykonywanie manewrów, które i tak do najtrudniejszych nie należą. Dzięki niewielkiej średnicy zawracania (9,6 m między krawężnikami) i krótkiemu nadwoziu zaparkowanie nie sprawia problemów.
Opel Agila 1.2 w wersji Enjoy kosztuje 42 490 zł. W tej cenie otrzymujemy m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie otwierane szyby z przodu, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Manualna klimatyzacja wymaga dopłaty w wysokości 2200 zł.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?