|
|
| Najtańsze Terrano II kosztuje niewiele ponad 100 tys. zł. Terrano II w wersji z benzynowym - 2,4-litrowym silnikiem radzi sobie doskonale nie tylko na piaszczystych leśnych drogach, ale także w błocie. Nasze testowe auto radziło sobie także z wymagającym torem motocrossowym w Gdyni Kolibkach.
Pod maską "naszego" Nissana pracował czterocylindrowy, benzynowy silnik o mocy 118 KM i pojemności 2,4 l. Prędkość maksymalna tego Terrano II to 160 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,7 sek. Zdarzało się, że średnie zużycie paliwa przekraczało, i to dość znacznie, 15 l/100 km.
Porównanie z konkurentami**Porównanie danych technicznych**
Model | Nissan Terrano II | Kia Sportage | Land Rover Freelander |
Silnik | R4 | R4 | R4 |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 2389 | 1998 | 1795 |
Moc maks. (KM) | 118 | 128 | 120 |
Maks. moment obrotowy (Nm) | 191 | 175 | 165 |
Skrzynia biegów | - | manualna, pięciobiegowa | - |
Hamulce przednie/tylne | - | tarczowe/bębnowe | - |
Średnica zawracania (m) | 10,8 | 10,6 | 11,6 |
Długość (mm) | 4217 | 3760 | 4380 |
Szerokość (mm) | 1755 | 1730 | 1805 |
Wysokość (mm) | 1830 | 1650 | 1710 |
Rozstaw osi (mm) | 2450 | 2360 | 2560 |
Masa własna (kg) | 1640 | 1440 | 1380 |
Ładowność (kg) | 870 | 490 | 580 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 160 | 172 | 160 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) | 13,7 | 14,7 | 11,9 |
Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)
Model | Nissan Terrano II | Kia Sportage | Land Rover Freelander |
Miasto | 15,2 | 15,4 | 13 |
Poza miastem | 10,1 | 9,4 | 8,6 |
Porównanie wyposażenia
Model | Terrano Comfort | Sportage | Freelander |
ABS | S | S | S |
Airbag kierowca/pasażer | S/S | O/O | S/S |
Poduszki boczne | N | N | N |
Wspomaganie kierownicy | S | S | S |
Elektryczne szyby | O | S | S |
Centralne ryglowanie zamków | S | S | S |
Radio | O | O | O |
Klimatyzacja | O | O | S |
Aluminiowe felgi | O | O | O |
S - standard O - opcja N - niedostępne
» Podstawowy model Terrano II, oznaczony Comfort ma w standardowym wyposażeniu ABS, centralne ryglowanie zamków, poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, halogeny, wskaźnik temperatury zewnętrznej, głośniki, wspomaganie układu kierowniczego, obrotomierz i immobiliser. W nieco droższej odmianie Sport dodatkowo otrzymamy także aluminiowe felgi, elektrycznie opuszczane szyby, elektrycznie regulowane lusterka, radioodtwarzacz i spryskiwacz reflektorów. Skórzana kierownica, klimatyzacja, chromowane lusterka i drewniane wykończenie deski rozdzielczej to elementy pakiety Luxury - takie auto jest droższe od podstawowego modelu o 17 tys. zł.
Wnętrze niewiele się zmieniło. Widoczność z miejsca kierowcy jest doskonała.
Jazda
Nissan Terrano, choć projektowano go blisko 10 lat temu, nie zestarzał się.
Testowy model miał typowo szosowe opony, lepiej więc czuł się na asfalcie niż w terenie.
W czasie szybkiej jazdy auto jest bardzo wrażliwe na boczne podmuchy wiatru, a wewnątrz jest bardzo głośno. Do jazdy w terenie nie mamy zastrzeżeń, choć zdarzało się nam stracić czasem kontrolę nad autem. Winę za taki stan rzeczy ponoszą opony, uniwersalne, a więc łączące cechy gum do jazdy po szosie i w terenie. Znacznie rozsądniej mieć dwa komplety kół, do jazdy typowo szosowej i terenowej.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?