Opel Astra IV po liftingu

(pp)
Kilka dni temu Opel zaprezentował zdjęcia nowej Astry w wersji sedan. Teraz, producent z Russelsheim przedstawił zmiany, jakie zaszły w tym modelu w związku z faceliftingiem. Modyfikacje są jednak kosmetyczne.
Fot. Opel
Fot. Opel

Opel Astra IV generacji zadebiutował w 2009 roku, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Po 3 latach produkcji szefowie niemieckiej marki uznali, że nadeszła pora na zmiany. Wraz z premierą odmiany sedan, do salonów Opla trafi Astra po liftingu.

Pomimo 3-letnie stażu na rynku, stylistyka tego kompaktu wciąż wygląda nowocześnie na tle konkurencji. Dlatego też projektanci Opla uznali, że ograniczą zmiany do niezbędnego minimum. Z przodu uwagę zwraca grill o zmienionym kształcie, w którym dodatkowo poprzeczna, chromowana listwa została przesunięta z góry na jego środek. Z kolei centralny wlot powietrza w zderzaku został optycznie powiększony, podobnie jak boczne otwory ze światłami przeciwmgielnymi, które dodatkowo wyposażono w reflektory do jazdy dziennej. Z tyłu natomiast zmianom poddano miejsce na tablicę rejestracyjną, a także dodano chromowaną listwę w dolnej części zderzaka.

Jedyną odmianą auta, która nie została poddana zmianom, jest wersja GTC. Jednak to właśnie pod maskę GTC trafi nowy silnik w gamie Astry, 2-litrowy diesel CDTi bi-Turbo. Dzięki dwóm turbosprężarkom pracującym w trybie sekwencyjnym, znany z Insigni motor generuje 195 KM i 400 Nm. Wyposażona w ten silnik Astra GTC potrzebuje tylko 7,8 sekundy, by osiągnąć prędkość 100 km/h, zaś średnie zużycie paliwa wynosi według producenta 5,3 l/100 km. Dodatkowo, wersja GTC bi-Turbo została wyposażona w obniżone o 6 mm zawieszenie i 18-calowe koła.

Opel wprowadził także zmiany w jednostce 1.4-litra turbo. Motor ten otrzymał funkcję overboost. W razie potrzeby, kierowca będzie mógł skorzystać z chwilowego przyrostu momentu obrotowego (o 20 Nm), np. podczas wyprzedzania. Producent z

Fot. Opel
Fot. Opel

Russelsheim zapowiedział także wprowadzenie do oferty nowej jednostki benzynowej 1.6 turbo, która będzie generowała 200 KM.

Odświeżona Astra ma się także wyróżniać bogatszym wyposażeniem. W jego skład będą wchodziły takie elementy, jak np. system ostrzegania przed kolizją lub zmiany pasa ruchu bez włączonych kierunkowskazów oraz układ automatycznego hamowania.

Ceny Astry hatchback po liftingu mają się zaczynać w Polsce od 63 500 zł.

Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty