Peugeot 206

Piotr Robakowski
Mimo sześciu lat, jakie mijają od rozpoczęcia produkcji, 206-tka wciąż jest mocnym konkurentem dla znacznie młodszych i czasami nowocześniejszych samochodów konkurencji.

Model 206 w Peugeocie odrodził francuską markę prezentując nowoczesny samochód dla kobiet o ponadczasowej stylistyce.Model ten stał się także początkiem nowej ery w stylistyce Peugeota, której kontynuacją jest limuzyna 607, kompaktowa 307-mka, w także rodzinny minivan 807. W przyszłym roku spodziewane są jeszcze dwa modele - miejska 107-mka i limuzyna serii 407.
Kilka wersji
Początkowo Peugeot 206 oferowany był z trzy- i pięciodrzwiowym nadwoziem. Później pojawił się model cabrio-coupe (206 CC) z otwieranym dachem łączącym w sobie zalety tych dwóch wersji. Niewiele ponad rok temu prezentację miał także model kombi - SW. W ciągu sześciu lat produkcji, firma sprzedała ponad 3.3 mln egzemplarzy modelu 206, a w latach 2001-2002 mały Peugeot był najczęściej kupowanym samochodem w Europie. Samochód dzięki swoim kocim kształtom podoba się szczególnie kobietom.
Peugeot 206 WRC od kilku lat doskonale sprawdza się także w rajdach samochodowych, będąc przez ostatnie trzy lata najlepszym samochodem - trzykrotnie bowiem wywalczył tytuł mistrza świata producentów. W ofercie rynkowej obecne są także dwie usportowione wersje - S16 i GT. Mimo to firma w tym roku wprowadza do sprzedaży drapieżne, oznaczone symbolem RC lwiątko. Auto posiada pod maską dwulitrową jednostkę napędową o mocy 180 KM.
Nowe spojrzenie i wyposażenie
Styliści zwiększając atrakcyjność oferty wprowadzili we wszystkich modelach - nowe klosze reflektorów przednich i tylnych świateł, XT dostępna jest chromowana maskownica, wlot powietrza w dolnej części zderzaków, zderzaki i boczne listwy ochronne pomalowane w kolorze nadwozia i sportowy tylny zderzak.
W środku zauważymy nowe kolory materiałów wykończeniowych na tablicy przyrządów. Mamy także dwie wersje wskaźników - z aluminiowymi tarczami ozdobnymi (XS, XS Premium, Quiksilver, CC 1,6 l) lub z czarnymi tarczami z chromowaną maskownicą (XT Premium, S16, pozostałe CC, RC).
W niektórych wersjach sportowego charakteru dopełniają: skórzana kierownica, skórzana gałka i mieszek dźwigni zmiany biegów, panel techniczny w tonacji grafitowych łusek, aluminiowe klamki wewnętrzne drzwi, chromowana klamka przedniego schowka, czy aluminiowy korek zbiornika paliwa.
Do oferty trafił poprawiony system ABS (we Francji dostępny bez dopłat we wszystkich wersjach), a także - w niektórych wersjach silnikowych - oferowany jest na zamówienie system kontroli trakcji ESP. W pakietach podwyższających komfort podróżowania znajdziemy także zmieniarkę na pięć płyt, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczny włącznik świateł drogowych. Najtańsza wersja Peugeota 206 wyposażona w dwie poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, immobilizer, a także regulację kolumny kierowniczej i fotela kierowcy z silnikiem o pojemności 1.1 to teraz wydatek 34.990 złotych. Najdroższy jest model 206 CC Roland Garros (138 KM), za który trzeba zapłacić 85 tys. złotych.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty