22 kwietnia 2013 we Francji Pirelli dopisało kolejny sukces do swojej listy: na słynnym torze Nevers Magny-Cours zespół
Kawasaki SRC na motocyklu ZX10R z nowymi 17-calowymi oponami Pirelli Diablo Superbike wygrał 77. wyścig Bol d'Or.
Dla Pirelli i zespołu Kawasaki SRC to drugie zwycięstwo z rzędu w tych zawodach. Wspólnie wywalczyli trzy ostatnie edycje 24-godzinnego wyścigu Le Mans: w 2010, 2011 i 2012 r., a także zeszłoroczny wyścig Bol d'Or, podnosząc tym samym serię zwycięskich zawodów w Mistrzostwach Świata Endurance do czterech. Motocykl, na którym startowali na przemian zawodnik Mistrzostw Świata Superbike Loris Baz oraz Gregory Leblanc i Jérémy Guarnoni, został wyposażony w nowe 17-calowe opony Pirelli Diablo Superbike, identyczne, jak te używane w Mistrzostwach Świata Superbike. W nocy, gdy temperatury były niższe, na tylne koło montowano średnio-twarda mieszankę podstawową SC2, mieszankę rozwojową SC1 wykorzystano w ciągu dnia. Na przednie koła wybrano dwie mieszanki SC1, włączając tę standardową. Wydajność opon Pirelli Diablo Superbike zagwarantowała wysokie przebiegi, jednocześnie pozwalając kierowcom utrzymać stałe osiągi podczas wyścigu. Zjawisko to jest jeszcze bardziej niezwykłe zważywszy, że dwie z czterech
wykorzystanych mieszanek nie są prototypami, a modelami ogólnodostępnymi
w sprzedaży.
Weekend wyścigowy dla Pirelli i zespołu Kawasaki SRC potoczył się idealnie od samego początku. Po zdobyciu pole position w piątek, Kawasaki nr 11 i jego "trójkolorowi” kierowcy nie ustąpili pola rywalom, od razu dając do zrozumienia, że zamierzają odegrać główną rolę w zawodach.
Zawodnicy Kawasaki byli w stanie utrzymać wysokie tempo i przekroczyć linię mety na pierwszym miejscu z przewagą dziewięciu okrążeń nad zespołem Monster Energy Yamaha - Yart, wyposażonym w opony Michelin i 11 okrążeń nad teamem Suzuki Endurance Racing, który startował na oponach Dunlop.
"Zieloni" wygrali po 808 okrążeniach i 26 postojach z łącznym czasem 35,852 minut w garażu, co daje średnio 31 kółek na jednym komplecie opon. Praca konsystencja i doskonała praca wykonana przez zespół SRC Kawasaki i inżynierów Pirelli zapewniły rzetelne zarządzanie zmianami kierowców, znacząco przyczyniając się do zwycięstwa.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?