Pirelli z zespołem Kawasaki SRC wygrywa Bol d'Or

(ip)
Zawodnicy Loris Baz, Gregory Leblanc i Jérémy Guarnoni na motocyklu Kawasaki ZX10R wyposażonym w nowe 17-calowe opony Pirelli Diablo Superbike powtórzyli zeszłoroczny wynik - zdobyli pierwsze pole startowe, wywalczyli najszybsze okrążenie i dotarli do mety z przewagą dziewięciu okrążeń nad drugim zespołem w stawce.

22 kwietnia 2013 we Francji Pirelli dopisało kolejny sukces do swojej listy: na słynnym torze Nevers Magny-Cours zespół

Fot: Pirelli
Fot: Pirelli

Kawasaki SRC na motocyklu ZX10R z nowymi 17-calowymi oponami Pirelli Diablo Superbike wygrał 77. wyścig Bol d'Or.

Dla Pirelli i zespołu Kawasaki SRC to drugie zwycięstwo z rzędu w tych zawodach. Wspólnie wywalczyli trzy ostatnie edycje 24-godzinnego wyścigu Le Mans: w 2010, 2011 i 2012 r., a także zeszłoroczny wyścig Bol d'Or, podnosząc tym samym serię zwycięskich zawodów w Mistrzostwach Świata Endurance do czterech. Motocykl, na którym startowali na przemian zawodnik Mistrzostw Świata Superbike Loris Baz oraz Gregory Leblanc i Jérémy Guarnoni, został wyposażony w nowe 17-calowe opony Pirelli Diablo Superbike, identyczne, jak te używane w Mistrzostwach Świata Superbike. W nocy, gdy temperatury były niższe, na tylne koło montowano średnio-twarda mieszankę podstawową SC2, mieszankę rozwojową SC1 wykorzystano w ciągu dnia. Na przednie koła wybrano dwie mieszanki SC1, włączając tę standardową. Wydajność opon Pirelli Diablo Superbike zagwarantowała wysokie przebiegi, jednocześnie pozwalając kierowcom utrzymać stałe osiągi podczas wyścigu. Zjawisko to jest jeszcze bardziej niezwykłe zważywszy, że dwie z czterech

Fot: Pirelli
Fot: Pirelli

wykorzystanych mieszanek nie są prototypami, a modelami ogólnodostępnymi
w sprzedaży.

Weekend wyścigowy dla Pirelli i zespołu Kawasaki SRC potoczył się idealnie od samego początku. Po zdobyciu pole position w piątek, Kawasaki nr 11 i jego "trójkolorowi” kierowcy nie ustąpili pola rywalom, od razu dając do zrozumienia, że zamierzają odegrać główną rolę w zawodach.

Zawodnicy Kawasaki byli w stanie utrzymać wysokie tempo i przekroczyć linię mety na pierwszym miejscu z przewagą dziewięciu okrążeń nad zespołem Monster Energy Yamaha - Yart, wyposażonym w opony Michelin i 11 okrążeń nad teamem Suzuki Endurance Racing, który startował na oponach Dunlop.

"Zieloni" wygrali po 808 okrążeniach i 26 postojach z łącznym czasem 35,852 minut w garażu, co daje średnio 31 kółek na jednym komplecie opon. Praca konsystencja i doskonała praca wykonana przez zespół SRC Kawasaki i inżynierów Pirelli zapewniły rzetelne zarządzanie zmianami kierowców, znacząco przyczyniając się do zwycięstwa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty