Porsche 911 GT3 R rennsport. Powstanie tylko 77 egzemplarzy

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Zasadniczo 911 GT3 R rennsport opiera się na obecnym samochodzie wyścigowym GT3 Porsche. W porównaniu z 911 GT3 R generacji 992 limitowany model wykracza jednak poza rygorystyczne wymagania homologacji sportowej lub ograniczenia nałożone przez balans osiągów.
Zasadniczo 911 GT3 R rennsport opiera się na obecnym samochodzie wyścigowym GT3 Porsche. W porównaniu z 911 GT3 R generacji 992 limitowany model wykracza jednak poza rygorystyczne wymagania homologacji sportowej lub ograniczenia nałożone przez balans osiągów. Porsche
Porsche 911 GT3 R rennsport o mocy do 456 kW (620 KM) bazuje na nowym 911 GT3 R obecnej generacji 992. Jedną z wizytówek tego wyjątkowego kolekcjonerskiego samochodu, limitowanego do 77 egzemplarzy, jest charakterystycznie zaprojektowane nadwozie.

Ze standardowego GT3 R przejęto jedynie przednią pokrywę i dach. Wszystkie pozostałe elementy nadwozia zostały wymienione. Projektanci wizualnie zaakcentowali okolice bocznych prowadnic powietrza. Są one teraz otoczone osłoną, chroniącą przed uszkodzeniami spowodowanymi uderzeniami. Pewny siebie wygląd podkreśla radykalnie zmieniony kształt paneli wlotów i wylotów powietrza w przednich nadkolach. Konwencjonalne lusterka boczne zastąpiono cyfrowymi odpowiednikami – a ściślej, systemem składającym się z trzech kamer wbudowanych w zewnętrzne poszycie oraz monitorów w kokpicie.

Szczególną uwagę zwracają modyfikacje tylnej partii samochodu. Dominującym elementem, odpowiadającym za kierowanie przepływu powietrza, jest ogromne skrzydło. Jego design nawiązuje do legendarnego Porsche 935/77 „Brumos”, którym Amerykanin Peter Gregg, Holender Toin Hezemans i Niemiec Rolf Stommelen odnieśli dla Porsche siódme zwycięstwo w generalnej klasyfikacji 24-godzinnego wyścigu Daytona 1978.

Zasadniczo 911 GT3 R rennsport opiera się na obecnym samochodzie wyścigowym GT3 Porsche. W porównaniu z 911 GT3 R generacji 992 limitowany model wykracza jednak poza rygorystyczne wymagania homologacji sportowej lub ograniczenia nałożone przez balans osiągów.

Na usunięciu ograniczeń nałożonych przez przepisy w szczególności zyskuje sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4,2 litra z 911 GT3 R – jednostka napędowa rozwijająca prędkość obrotową do 9400 obr./min. Jego moc maksymalna wynosi do 456 kW (620 KM), co odpowiada 148 KM na litr pojemności skokowej – to najprawdopodobniej rekord dla wolnossącego silnika samochodu wyścigowego GT. Motor jest zatem znacznie mocniejszy od oryginalnej jednostki, która w 911 GT3 R może rozwinąć do 416 kW (565 KM).

Porsche Motorsport oferuje limitowaną edycję 911 GT3 R rennsport w cenie 951 000 euro plus obowiązujący w danym kraju podatek VAT i opcje.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty