Olej napędowy jest wrażliwy na niską temperaturę, dlatego stosuje się kilka rodzajów tego paliwa - tzw. letni, przejściowy i zimowy.
Na niektórych stacjach benzynowych jest sprzedawany olej napędowy "przejściowy" Ekodiesel Plus 50. To paliwo powinno wytrzymywać spadki temperatury do minus 15 stopni Celsjusza. Jest to temperatura "blokady zimnego filtra", czyli graniczna wartość temperatury poniżej której następuje wydzielanie się kryształków parafiny. Uniemożliwiają one przepływ oleju i pracę silnika.
"Przejściowy" olej napędowy na etapie produkcji w rafinerii wzbogacany jest specjalnymi domieszkami, które zapobiegają jego mętnieniu i rozwarstwianiu się. Dodatkową zaletą jest mała zawartość siarki tylko 0,005 procenta, co sprzyja czystości spalin i utrzymuje aparaturę wtryskową i silnik w dobrej kondycji. Ten olej ułatwia rozruch i niezakłóconą eksploatację w warunkach lekkiej zimy. Ponieważ produkt zawiera już dodatki przeciw wytrącaniu się parafin, nie ma potrzeby dolewania dodatkowych środków chemicznych podczas tankowania.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?