Citroen C3 II (2009 - 2016) - opinia użytkownika PAWELSKI
2016-06-21, PAWELSKI
Marka: | Citroen |
---|---|
Model: | C3 |
Generacja: | II (2009 - 2016) |
Rok produkcji: | 2010 |
Przebieg: | 87 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.4VTi |
Podsumowanie:
Ciekawe auto z oryginalną stylistyką. Dobre wrażenie psuje nieprecyzyjna skrzynia biegów oraz "pływające zawieszenie", które tak na prawdę spowalnia auto. Jest to propozycja raczej dla osób, które chcą przemieścić się z punktu A do B w miarę nowocześnie, ekonomicznie i komfortowo...no i w oryginalnym, francuskim stylu :)
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
zarówno silnik a szczególnie skrzynię biegów oceniam słabo. Przy przebiegu 80tyś. silnik nabawił się defektu na korbowodzie- w zasadzie nie powinno się to przydarzyć w ogóle! Skrzynia biegów nieprecyzyjna, szczególnie przy wrzucaniu 5-tki i wstecznego, który potrafi się zblokować.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie dobrze się spisuje przy płynnej jeździe po gładkich nawierzchniach- jest komfortowe, w ciaśniejszych zakrętach auto ma dobrą przyczepność ale z powodu zbyt miękkiego resorowania przechyla się dość mocno co wydłuża czas wchodzenia i wychodzenia z zakrętu (nie każdemu to może odpowiadać). Przy pokonywaniu nierówności odczuwalna utrata trakcji. Może denerwować też częste korygowanie toru jazdy, ze względu na miękką amortyzację i wysokość auta oraz mocne wspomaganie układu kierowniczego nawet przy szybszej jeździe.
-
Wnętrze:
Chociaż jakość i spasowanie materiałów nie zachwyca można w tym aucie poczuć się dobrze. Na pochwałę zasługuje ilość miejsca z przodu (większa nić w niektórych autach klasy kompaktowej!). Może podobać się również nietuzinkowa stylistyka i niektóre rozwiązania, które nadają temu autu finezji.
-
Komfort jazdy:
komfort chyba jeden z najwyższych w tej klasie pojazdów. Dość dobre wyciszenie.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- stylistyka
- komfort jazdy
- cena
- dobra jakość dźwięku radia fabrycznego
- skuteczność hamulców
- dobra widoczność za kierownicą
- skrzynia biegów
- jakość niektórych materiałów
- zbyt miękkie zawieszenie powodujące niestabilność auta
- brak wydłużonego taktowania pracy wycieraczek (np. co 10 sek.)
- brak uchwytów dla pasażerów
- brak mocy przy prędkościach 40-90 km/h