Citroen C4 I (2004 - 2013) - opinia użytkownika klkr
2015-03-26, klkr
Marka: | Citroen |
---|---|
Model: | C4 |
Generacja: | I (2004 - 2013) |
Rok produkcji: | 2009 |
Przebieg: | 167 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.6 HDi |
Podsumowanie:
Generalnie auto dobre i jak dla mnie świetny wybór na pierwszy samochód. Mimo, że diesel to niewyposażony w żadne ze współczesnych kosztownych dodatków i w efekcie nadający się swobodnie do jazdy po mieście. Niestety przygodami z zawieszeniem jestem trochę rozczarowany, ale może wynika to z przebiegu i zaniedbań poprzednich właścicieli a nie z samego auta? Ponadto mimo, że oceniłem zawieszenie jako dość komfortowe, to ma się nijak np. do Fordów, w których praktycznie nie czuć progów zwalniających, a w C4 każda większa nierówność jest nieprzyjemnością. Drugi raz bym chyba nie kupił, głównie jednak dlatego, że jest już nowszy, fajniejszy C4 II a być może będę w przyszłości mierzył w auto z segmentu wyżej (C5 II?). Decyzję o kupieniu C4 jako pierwszy samochód oceniam jednak jako trafną.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Nie ma powodów do narzekania. Silnik dość dynamiczny, pozwala cieszyć się jazdą. Ta wersja ma tradycyjne koło zamachowe, dużo trwalsze od dwumasowego, ale niestety łatwo przenosi też wibracje przy sprzęganiu. Skrzynia biegów średnio precyzyjna i ze słabo wchodzącym wstecznym, ale ogólnie jeździ się spoko.
-
Zawieszenie:
W moim egzemplarzu dwukrotnie wybite zostały poduszki kolumn MacPhersona (prawa, potem lewa, w odstępie 3 miesięcy). W dodatku tylne zawieszenie bardzo głośne.
-
Wnętrze:
Mam chyba najprostszą wersję wyposażenia i przyznam, że niemal wszystko wykonane jest, jeśli nie nieźle to przynajmniej wystarczająco dobrze. Ponarzekać można na skrzypiący plastik w drzwiach i brak podłokietnika, ale bez przesady. Nie jest źle. Drażnią wadliwe czujniki zapięcia pasów.
-
Komfort jazdy:
Komfort jazdy jest dobry. Auto trzyma się dobrze drogi, kieruje się nim precyzyjnie i przyjemnie. Zawieszenie jest dosyć komfortowe pod warunkiem omijania większych nierówności, dziur i wszelkich studzienek - na tych przeszkodach można sobie flaki pourywać, jakby był zawieszony dużo twardziej niż jest. Fotele są albo średnio wygodne albo nie mogę ich sobie dobrze ustawić pod siebie. Przydałaby się regulacje odcinka lędźwiowego i byłoby całkiem wygodnie.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 5.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 4.5l/100km |
Zalety i Wady
- przyjemność z jazdy
- design
- wyposażenie, nawet w najprostszej wersji
- nietrwałe przednie zawieszenie
- głośne tylne zawieszenie
- trudna w odgrzybieniu klimatyzacja, po 3 zabiegach w ASO i różnych serwisach wciąż śmierdzi