Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Daewoo Lanos - opinia użytkownika zadowolony - [email protected]

2003-04-19, zadowolony - [email protected]

Marka: Daewoo
Model: Lanos
Generacja:
Rok produkcji:
Przebieg:
Nadwozie:
Silnik:

Podsumowanie:

Jeśli kogoś nie zanudzę, to opiszę historię mojego auta. Mam lanosa 1.6 Sx sedan prod.1998 r. i po przejechaniu 108 tys. km można już coś o tym aucie powiedzieć. Po pierwsze za te pieniądze konkurencja jest bezsilna. Dotyczy to zwłaszcza niezawodności, co jest chyba skutkiem genów opla i bosha. Nie wszyscy bowiem wiedzą, że silniki lanosa to wyrób general motors, a konkretniej bardzo popularnej w australii firmy holden produkującej takie modele jak holden: astra, vectra itd. ( zaznaczam, że nie wszystkie są holdena, ale mój sprawdziłem, że tak - litery przed numerem silnika zaczynają się od "A"). Z tą różnicą, że w stosunku do obecnych w Polsce oplowskich są trochę nowocześniejsze. Druga rzecz to cała elektryka, alternator, komputer, itp., które są bosha. W tym względzie samochód jest zupełnie bezawaryjny. Ani jednego problemu. Teraz powiem jakie miałem usterki. Przy 85 tys. km strzelił pasek rozrządu, ale po przejechaniu zaledwie 22 tys.od wymiany, gdzie planowane wymiany są przy 60 tys. Po rozmowach z niezależnymi ekspertami pojawiła się hipoteza, że przy wymianie został za mocno naciągnięty (naciąga się pompą wody, która przeciekała i została wymieniona razem z paskiem rozrządu)i rolka napinająca, która odchyla się plus minus przy dodawaniu lub nagłym puszczaniu gazu, żeby nie obciążać paska miała tylko ruch w jedną stronę, przez co był nadmiernie obciążany pasek. Druga wersja to wada fizyczne paska lub rolki, która mogła się zatrzeć, ale to mniej prawdopodobne, bo byłoby słychać charakterystyczny szum na parę tysięcy km przed usterką, co wiem stąd, że właśnie ze względu na szum wymieniałem komplet: rolki + pasek. Dzięki partactwu machaników 1700 zł w plecy. Oczywiście nie byłem w stanie udowodnić małemu choć autoryzowanemu warsztatowi i machnąłem ręką. Za to wiedząc od znajomych jak kiepszczą wszystko i wszystkim gorąco nie polecam tego warsztatu. Druga rzecz to pęknięte tylne sprężyny, wymienione przy ok. 90 tys. na takie ze szwedzkiej stali, więc powinny być dłużej. Przy około 30 tys. przy myciu silnika zalali mi tzw. czujnik mapy, co skutkowało tym, że na jałowym biegu miał nie 900 a 2000 obr./min., Wymienili na gwarancji. Niedługo będę chciał wymienić łożysko sprzęgła bo zaczyna gwizdać, ale prawie tego nie słychać i jeszcze z 10 tys. pojeżdżę. Wymienię całe sperzęgło od razu, bo największy kłopot, to tam się dostać. To raptem 650 zł. Przy okazji powiem, że łożysko to moja ewidentna wina, bo mam zły zwyczaj trzymania wciśniętego sprzęgła na czerwonym świetle. Normalnie powinno służyć pewnie 140 -160 tys. A co dalej. Żadnego trzeszczenia plastików, stukania w podwoziu, przymarzania jakichś dupereli,wycieków, zmian uszczelek, problemów z rozruchem (akumulator ma 5 lat i jest super), kopyto takie że wciska w fotel, amortyzatory sprawne. Muszę jedynie nasmarować zawiasy w drzwiach bo trzeszczą. Jakie są własności jezdne. Do 130 km/h jest ok. Powyżej 140 trochę dziwnie się prowadzi, zwłaszcza na koleinach. Trochę ucieka. Nawet przy ostrej jeździe - zakręty itp. jest w porządku. Nie buja, nie przechyla się. Na pewno nie prowadzi się jak focus, ale na prawdę ogólnie jestem zadowolony. Duża moc ma swoje plusy i minusy. Jest autem bardzo dynamicznym i porównując chociażby przyśpieszenia np. na 4 biegu na trasie to klient, który ma hondę crx coś około 170 KM, był zdziwiony jadąc moim, że tak dobrze ciągnie na czwórce. Nie znaczy to że lepiej od jego auta, ale to o czymś świadczy. Spalenie sprawdziłem kilka razy z ciekawości i co wyszło. Na trasie przy dynamicznej jeździe pali w okolicach ósemki, a jak się mocno szaleje to nawet 8,5 l, ale łatwo to ograniczyć do 7,5 l jak się tylko czasem przygazuje przy wyprzedzaniu. Miasto (Warszawa) to w granicach 10 l, czyli tyle co podaje producent. Na koniec poematu powiem tak. Kupując ten samochód miałem do wyboru za podobne pieniądze: sienę i escorta. Za trochę większe astrę, P. 306 i megana. Dziś już wiem, że dokonałem słusznego wyboru, bo z każdym z nich (poza astrą) jeździłbym od serwisu do serwisu i nie miał tego przyśpieszenia i wyposarzenia co mam. To był strzał w 10-tkę. Tylko niestety dochodzą do mnie opinie, że lanosy produkowane w Polsce są już mniej doskonałe. Na koniec dobra rada dla przyszłych i obecnych użytkowników: lać dobry olej (ja stosuję castrola magnateca, a wcześniej mobil synt.), jak jest zimny to zanim się ruszy postać na wolnych obrotach z 30-40 sek., pilnować przeglądów, a na nich wisieć nad mechanikiem, żeby np. nie zapomniał oczyścić tylnych bębnów hamulcowych z pyłu, itp. Serwisy daewoo są do niczego, ale wszystko zrobią dobrze jak się ich pilnuje. No i dbać o samochód to on się odwdzięczy długą bezawaryjną jazdą. W razie ewentualnych pytańpodałem mail.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    5.0
  • Zawieszenie:
    4.0

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Daewoo Lanos opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Wybierz konkretną generację Daewoo Lanos, aby poznać opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów. Posiadamy opinie dla 1 generacji samochodów Daewoo Lanos.

Daewoo Lanos Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Daewoo Lanos opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania