Ford Focus II (2004 - 2010) - opinia użytkownika Wykwintny Entuzjasta Motoryzacji
2018-05-29, Wykwintny Entuzjasta Motoryzacji
Marka: | Ford |
---|---|
Model: | Focus |
Generacja: | II (2004 - 2010) |
Rok produkcji: | 2007 |
Przebieg: | 224 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 1.8 |
Podsumowanie:
Gdyby nie absurdalne spalanie w mieście i parę irytujących incydentów z elektroniką (alternator, dwukrotnie zapalająca się kontrolka silnika z powodu błędu komputera związanego z alternatorem), auto idealne. Nie znajdziecie około 10-letniego samochodu z tak dynamicznym silnikiem (160-180km/h jako klasyczne autostradowe prędkości) i świetnie zaprojektowanym, wygodnym wnętrzem, w tak dobrej cenie. Ponadto, moim zdaniem - wygląda świetnie, jak na konstrukcję przecież 14-letnią. Jeżeli nie boli Was sypanie pieniędzmi na miejską eksploatację, macie rodzinę/potrzebujecie przestrzeni - kupujcie!
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Krótkie skoki i przyjemna praca lewarka, denerwuje jedynie krótka 'dwójka'.
-
Zawieszenie:
Cicho i dobrze wybiera nierówności, doskonale sprawdza się podczas dynamicznej jazdy i wchodzenia w ciasne łuki.
-
Wnętrze:
Najlepsza deska rozdzielcza w klasie. Doskonała ergonomia, przejrzysta obsługa i wykonanie z przyjemnych materiałów.
-
Komfort jazdy:
Poziom hałasu przy wyższych prędkościach przyzwoity, doskonałe auto na dalsze trasy i godzinne przejazdy po miejsko-aglomeracyjnych odległościach.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 10.8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 9.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 8.5l/100km |
Zalety i Wady
- Ponadczasowa stylistyka
- Przestronna i wygodna kabina
- Duży bagażnik o regularnych kształtach
- Wygodne i obszerne fotele uwzględniające fakt, że Europejczycy mają czasem więcej, niż 1,60 cm wzrostu
- Ergonomiczny kokpit
- Dynamiczny silnik
- Precyzyjna skrzynia biegów
- Świetne prowadzenie
- Przyjemny, fabryczny zapach w środku (wiem, jestem dziwny)
- Absurdalne spalanie w mieście, to nie 5 metrowa limuzyna!
- Ogólna nieakceptowalna ekonomia
- Podatność na korozję
- Kapryśna elektronika