Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Kia Sorento III (2014 - teraz) - opinia użytkownika JAREK

2021-07-18, JAREK

Marka: Kia
Model: Sorento
Generacja: III (2014 - teraz)
Rok produkcji: 2017
Przebieg: 94 tys. km
Nadwozie: Kombi
Silnik: 2.0 CRDI

Podsumowanie:

Auto duże, na tyle wygodne i komfortowe, a z pakietami świetnie wyposażone że zrezygnowałem z zakupu Volvo XC 90 2.0 diesel, oraz Lexusa RX 200T 2.0 benzyna. Tam za tak wyposażone auto jak KIA trzeba było zapłacić po rabatach ok. 330-340 tys. PLN. W mojej ocenie w kategorii Value For Money - najlepsze auto wśród SUV-ów segm D. Mniejsza konkurencja europejska "nabzdyczonych" SUV-ów segm. C udających segment D była niezbyt atrakcyjna i wcale nie tańsza, a nawet często droższa. Pomimo dorobach wad, ograniczeń dziś ponownie kupiłbym to auto.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    4.0

    Fajnie by było gdyby silnik był mocniejszy, ale wersja 2.2 była 20 tyś. droższa, i tylko kilkanaście KM mocniejsza. Niemniej jednak auto sprawnie wyprzedza do prędkości 140 km/h, powyżej już jest przeciętnie. Odnoszę wrażenie że auto jest dynamiczniejsze , a może elastyczniejsze w wyprzedaniu niż 70-80 % aut jeżdżących po polskich drogach. W trybie sport spod pasów również rusza dynamicznie.

  • Zawieszenie:
    4.0

    Duży plus za samopoziomujące zawieszenie tylnej osi. Przez pierwsze 80 tys. było komfortowe, aktualnie po 90 tys. zbyt twardy tył, chyba trzeba wymienić amortyzatory. KIA mniej precyzyjnie prowadziła się niż moje poprzednie auto ( Mazda 6 ), ma pewną podsterowność która hamuje zapędy do szybkiego wchodzenia w zakręty, zdecydowanie wcześniej na zakrętach ingeruje ABS ( niż w Maździe 6 ). Po przesiadce z Mazdy 6 gorzej, ale dobrze. Spalanie wybitnie zależy od trybu jazdy, poniżej 90 km/h bez hamowania można spalić 6.2 l/100 km, przy spokojnej jeździe na trasie zwykle poniżej 8.0, największy wpływ ma spalanie ma zatrzymywanie auta i ponowne rozpędzanie do wyższych prędkości, wówczas można spalić ponad 9.0 l/100 km. Na autostradzie z Klimą od 8.6 do 9.6 l/100 km.

  • Wnętrze:
    5.0

    W wersji business line plus ma wszystkie wygody, dużo miejsca, fotele o dużym zakresie regulacji, perforowana wentylowana skóra na przednich siedzeniach, podgrzewane fotele i kierownica, okno dachowe, kamery 360 stopni, obsługa głosowa, bardzo dobre audio ( Infinity ), trzeci rząd siedzeń w którym może swobodnie zająć miejsce dorosły mężczyzna ( choć na pewno nie komfortowo ). Obsługa Android auto ( choć początkowo była nieaktywna ).

  • Komfort jazdy:
    4.0

    Początkowo oceniałem dobrze, aktualnie dość twardy tył ( po 80 km ), chyba do zmiany amortyzatory ). Poza tym auto bardzo komfortowe ( choć nie luksusowe ).

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 10.5l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 8.1l/100km
Śr. spalanie - trasa 7.8l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Cena do jakości
  • Komfort
  • Wyposażenie standardowe i pakietowe
  • Przez 3.5 roku / 94 tys . km - bez samoistnych usterek.
Wady:
  • silnik mógłby być mocniejszy
  • mniej precyzyjny w prowadzeniu niż Mazda 6
  • Nie było wówczas nie było Head Up
  • Wówczas nie było reflektorów Full LED

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Kia Sorento III (2014 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Kia Sorento III (2014 - teraz).

Kia Sorento Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Kia Sorento opinie

Oceń swoje auto

Kia Sorento III (2014 - teraz) zdjęcia

Testy i porównania

Premiery i nowości