Nissan Maxima VII (2008 - teraz) - opinia użytkownika Raff1000
2021-12-31, Raff1000
Marka: | Nissan |
---|---|
Model: | Maxima |
Generacja: | VII (2008 - teraz) |
Rok produkcji: | 2012 |
Przebieg: | 100 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 3.5 |
Podsumowanie:
Dobre wygodne, mocne auto, w stylu i designie typowo amerykańskim. Jednak wbrew amerykańskim przyzwyczajeniom, wymagające częstszego serwisowania i kontroli.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik dynamiczny i mocny. Do tego fajnie brzmi(duży plus dla miłośnika fałek). Skrzynia Cvt działa bardzo dobrze i elastycznie. Jednak cały zespół napędowy, pomimo ogólnego bardzo dobrego wyciszenia auta, słychać trochę za mocno( względem np. Hondy Accord coupe 3.5 V6).
-
Zawieszenie:
Auto ma bardzo proste konstrukcyjnie zawieszenie a mimo to pracuje cicho i jego parametry mają neutralny wpływ na prowadzenie pojazdu, tzn. bez względu na sposób jazdy ani nie przeszkadza ani nie pomaga. Ta neutralność w połączeniu z neutralnością układu kierowniczego to wielki atut tego auta.
-
Wnętrze:
Nie powinno się tu narzekać na plastik. To jest typowy design na USA. Szału nie ma ale trzeba zauważyć, że te plastiki nie "gadają" i w kabinie jest ogólnie cicho, nawet przy prędkościach ok 2oo zł.
-
Komfort jazdy:
Komfort ocenił bym na 5 bdb... żeby zbyt głośna praca zespołu napędowego w trakcie przyspieszenia. Mnie osobiście ten dźwięk się bardzo podoba. Jest rasowy. Ale trzeba być obiektywnym.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 13l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 13l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 15l/100km |
Zalety i Wady
- Bardzo mocne, solidne auto. Konstrukcyjnie mocno związane z Murano. Dostępność części zamiennych i płynów eksploatacyjnych jest dobra, w związku ze związkiem Nissana z Renault( w analogicznej Hondzie amerykańskiej Hondzie ten temat wygląda dramatycznie).
- Bardzo ładne auto.
- Dobrze(póki co) sprawuje się z LPG
- Trzeba uważać na korozję nadwozia i reagować natychmiast
- Dość głośna praca zespołu napedowego
- Przebiegi między wymianami oleju i przeglądami technicznymi są znacząco krótsze niż standardowe.
- Wymaga benzyny premium, czyli 98 oktan