Nissan Primera II [P11] (1995 - 2002) - opinia użytkownika Kamil S.
2012-09-14, Kamil S.
Marka: | Nissan |
---|---|
Model: | Primera |
Generacja: | II [P11] (1995 - 2002) |
Rok produkcji: | 2001 |
Przebieg: | 173 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 2.0i |
Podsumowanie:
Samochód zdecydowanie niedoceniony, stąd niska cena zakupu. Odwdzięcza się bezawaryjnością, dużym i przestronnym wnętrzem, bogatym wyposażeniem. Ceny części zamiennych wbrew obiegowym opiniom nie są wysokie, z dostępnością nie ma problemów. 11-letnie auto nie może nie mieć wad, jednak na tle innych samochodów w podobnych cenach zadbana Primera wypada wręcz wzorowo.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Precyzyjna pod warunkiem regularnej wymiany oleju (co 60 tys. km). No i brakuje 6-go biegu.
-
Zawieszenie:
Bardzo poprawne, może troche nietrwałe w polskich warunkach drogowych.
-
Wnętrze:
Bardzo przestronne, ergonomiczne, trochę skrzypią plastiki. Trochę mało schowków, brak sensownego miejsca na kubki na napoje z przodu. Duży bagażnik i bardzo dobry dostęp do niego w wersji HB.
-
Komfort jazdy:
Super, ale fabrycznie auto mogłoby być lepiej wyciszone (może to być kwestia wieku).
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8.6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7.5l/100km |
Zalety i Wady
- Rewelacyjny silnik SR20DE
- Relatywnie bogate wyposażenie
- Bardzo niska usterkowość
- Dobra współpraca silnika z instalacjami LPG
- Łatwość samodzielnej naprawy
- Bardzo przestronne wnętrze
- Niskie koszty eksploatacji (szczególnie z LPG)
- Dobre światła mijania (wersja ksenon)
- Bezpieczeństwo - cztery poduszki w tym boczne z kutrynami na głowę
- Słabe wyciszenie wnętrza
- Dość podatna na korozję karoseria
- Duża średnica zawracania