Toyota Corolla VIII (1997 - 2002) - opinia użytkownika Jakub
2013-01-18, Jakub
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | Corolla |
Generacja: | VIII (1997 - 2002) |
Rok produkcji: | 1997 |
Przebieg: | 260 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 1.4 |
Podsumowanie:
Patrz - oceny :)
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Znakomity silnik oraz bardzo dobrze pracująca skrzynia biegów, pomimo, iż auto ma swoje lata. Silnik 86 konny, lecz dobrze radzi sobie z autem, niezwykle niezawodny. Jeśli wymiany oleju były na czas oraz eksploatacja generalnie była prawidłowa - bardzo dobra kultura pracy. Na biegu jałowym niemal nie słyszalny. W skrzyni wada w postaci ciężko "wskakującego" wstecznego biegu (jak niemal w każdej Toyocie).
-
Zawieszenie:
Bez uwag. Przednie bardzo trwałe, tylne, gdyby nie układ wielodrążkowy (którego daremno szukać w nowszej generacji Corolli), byłoby równie niezawodne. Generalnie mocna czwórka!
-
Wnętrze:
Materiały wysokiej jakości, na desce rozdzielczej zastosowano nawet miękkie tworzywo zamiast twardego, szybko rysującego się, plastiku. Jedynie kierownica pozostawia sporo do życzenia - tworzywo ma tendencje do wycierania się, co jest mało efektowne, tym bardziej, że E11 przebiegi ma już bardzo słuszne. Pomaga obszycie kierownicy skórą (koszt ok. 200 zł) - efekt jak i trwałość bardzo dobra. Jeśli chodzi o estetykę wnętrza - jak w japońskim samochodzie lat dziewięćdziesiątych - spokojnie, raczej nudno, ponuro, lecz ergonomicznie.
-
Komfort jazdy:
Bardzo przeciętny. Nie wyróżnia się, jak Mercedes, ani nie jest podskakującą taczką na drodze :-) Daje po prostu stabilność i bezpieczeństwo w rozsądnych prędkościach.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.3l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.5l/100km |
Zalety i Wady
- niezawodność
- prostota konstrukcji
- trzyma wartość
- tylne zawieszenie
- ubogie wyposażenie