Toyota Prius III (2009 - teraz) - opinia użytkownika Patryk
2019-06-16, Patryk
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | Prius |
Generacja: | III (2009 - teraz) |
Rok produkcji: | 2010 |
Przebieg: | 208 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.8 |
Podsumowanie:
Hybryda to przyszłość. Toyota była pionierem, teraz inne marki próbują iść w jej ślady, jednakże ona zaczęła masowo produkować pojazdy hybrydowe niemal ćwierć wieku temu, bo w 1997 r. Diesle i benzyny z turbinamiz bezpośrednim wtryskiem, te wszystkie TFSI i inne silniki ze "WSI" to jeden wielki klops przy układzie hybrydowym. Polecam każdemu, niedowiarków odsyłam do lektury, lub do wycieczki do Warszawy i sprawdzenia, ile hybryd jeździ na TAXI. Polecam porozmawiać z kierowcami, wsiąść, poprosić o przejażdżkę. Swojego "folcwagena" oddacie za pół darmo w trybie natychmiastowym żeby mieć hybryde na własność.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia biegów e-cvt. Totalnie bezawaryjna, idiotoodporna, należy jedynie pilnować wymiany oleju chociaż co 80-90 tys km. ASO twierdzi inaczej lecz lepiej wymienić olej, co w ASO kosztuje około 350 zł (olej+wymiana) niż później wymieniać skrzynię. Wymienia się sam olej, nie ma tam żadnego filtra itp.
-
Zawieszenie:
Trwałe i wystarczająco komfortowe.
-
Wnętrze:
Całkiem obszerne, z tyłu wysokim osobom może być nieco zbyt nisko. Troszkę za dużo plastików, ale to Japończyk. Nic za to nie skrzypi, nie rysuje się, fotele również są całkiem wygodne. Plus za ciekawą stylizację konsoli środkowej i możliwość obsługi praktycznie wszystkiego z kierownicy.
-
Komfort jazdy:
Bez zastrzeżeń.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 4.2l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 4.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 4.7l/100km |
Zalety i Wady
- Dzięki zastosowaniu układy HSD - Hybrid Synergy Drive, hamulce mają o wiele mniej roboty.. W moim przypadku klocki wymieniono po 180 tys km, obecnie mam.przebieg 208 tys km i tarcze hamulcowe jeszcze są oryginalne
- Śmiesznie niskie spalanie, możliwość montażu instalacji LPG, silnik znosi to bezproblemowo, a instalacja to koszt max 3 tys zł
- Nietuzinkowość pojazdu - brzydzę się tym, co pospolite. Nie sztuka stać na światłach z kilkoma takimi samymi samochodami - VAGowcy, na prawdę szczerze Wam współczuję i nie zazdraszczam :-)
- Nie stwierdzam. Gdyby wszystkie auta były takie jak Prius, większość mechaników musiałaby zwinąć interes.
- Gdybym był mega czepliwy, to słupek A sporadycznie utrudnia widoczność